Avatar billede need-help-2 Nybegynder
25. november 2003 - 18:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med shop-bestilling.

Kære eksperter

Jeg har fornyligt fået foræret et shopsystem og jeg vil gerne have lavet nogle ændringer. Problemet er, at i det nuværende system bliver alle bestillinger skrevet til en database ved bestillingssiden. Jeg vil gerne have bestillingen skrevet til en e-mail samtidig, selvfølgelig med alle de samme variabler så jeg kan se hvad og hvem, som der har bestilt.

Nedenfor er ASP-koden til bestillingssiden, da jeg formoder at det er her der skal laves lidt om. Jeg håber, at nogle af jer programmeringsguruer har mod på at hjælpe mig.

På forhånd tak.

---ASP-kode---
<%
    set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Conn.Open ConString

    intOrderID = Request.form("intOrderID")

    set rsOrder = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
    rsOrder.Open "SELECT * FROM orders WHERE orderID = " _
        & intOrderID, Conn, adOpenStatic, adLockOptimistic, _
        adCmdText

    if rsOrder.EOF then
        Response.Write "There is a problem with your order. "
        Response.Write "Please contact customer service."
    else

        rsOrder("sAmt") = Request.form("intShipping")
        rsOrder("tax") = Request.form("intTax")
        rsOrder("fName") = Request.form("strFirst")
        rsOrder("lName") = Request.form("strLast")
        rsOrder("email") = Request.form("strEmail")
        rsOrder("address1") = Request.form("strAddress1")
        rsOrder("address2") = Request.form("strAddress2")
        rsOrder("city") = Request.form("strCity")
        rsOrder("state") = Request.form("strState")
        rsOrder("postalcode") = Request.form("strPostalCode")
        rsOrder("country") = Request.form("strCountry")
        rsOrder("phone") = Request.form("strPhone")
        rsOrder("sfName") = Request.form("strShipFirst")
        rsOrder("slName") = Request.form("strShipLast")
        rsOrder("sAddress") = Request.form("strShipAddress")
        rsOrder("sCity") = Request.form("strShipCity")
        rsOrder("sState") = Request.form("strShipState")
        rsOrder("sPostalcode") = Request.form("strShipPostalCode")
        rsOrder("sCountry") = Request.form("strShipCountry")
        rsOrder("sMethod") = Request.form("strShipMethod")
        rsOrder("total") = Request.form("intTotal")
        rsOrder("orderDate") = Date
        rsOrder("status") = "COMPLETE"
        rsOrder.Update

        Conn.Execute("DELETE FROM itemsOrdered WHERE " _
            & "orderID = " & intOrderID)

        set rsItem = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
        rsItem.Open "itemsOrdered", Conn, adOpenStatic, adLockOptimistic, adCmdTable

        for each item in Request.form("strOrderItem")

            strOrderItem = cstr(item)
            itemInfo = split(strOrderItem, ",")

            rsItem.addNew
            rsItem("orderID") = intOrderID
            rsItem("productID") = itemInfo(0)
            rsItem("quantity") = itemInfo(1)
            rsItem.Update

        next

        rsItem.Close
        set rsItem = Nothing

        Session.abandon

    end if
    rsOrder.Close
    set rsOrder = Nothing

    Conn.Close
    set Conn = Nothing

%>
---ASP-kode slut---
Avatar billede cultx Nybegynder
25. november 2003 - 20:06 #1
Håber dette kan bruges det kræver blot at du har JMail på servern, hvis du ikke har kan jeg evt. lave det om til noget andet... ;-)

---ASP-kode---
<%
intOrderID = Request.form("intOrderID")
strMail = "<b>Bestillings nr. " & intOrderID & "</b><BR><BR>"
strMail = strMail & "Shipping(?): " & Request.form("intShipping") & "<BR>"
strMail = strMail & "Tax: " & Request.form("intTax") & "<BR>"
strMail = strMail & "Fornavn: " & Request.form("strFirst") & "<BR>"
strMail = strMail & "Efternavn: " & Request.form("strLast") & "<BR>"
strMail = strMail & "Email: " & Request.form("strEmail") & "<BR>"
strMail = strMail & "Adresse1: " & Request.form("strAddress1") & "<BR>"
strMail = strMail & "Adresse2: " & Request.form("strAddress2") & "<BR>"
strMail = strMail & "By: " & Request.form("strCity") & "<BR>"
strMail = strMail & "Stat: " & Request.form("strState") & "<BR>"
strMail = strMail & "Post nr.: " &Request.form("strPostalCode") & "<BR>"
strMail = strMail & "Land: " & Request.form("strCountry") & "<BR>"
strMail = strMail & "TLF: " & Request.form("strPhone") & "<BR>"
strMail = strMail & "<BR><BR>"
strMail = strMail & "<B>Levering adresse:</B><BR><BR>"
strMail = strMail & "Fornavn: " & Request.form("strShipFirst") & "<BR>"
strMail = strMail & "Efternavn: " & Request.form("strShipLast") & "<BR>"
strMail = strMail & "Adresse: " & Request.form("strShipAddress") & "<BR>"
strMail = strMail & "By: " & Request.form("strShipCity") & "<BR>"
strMail = strMail & "Stat: " & Request.form("strShipState") & "<BR>"
strMail = strMail & "Post nr.: " & Request.form("strShipPostalCode") & "<BR>"
strMail = strMail & "Land: " & Request.form("strShipCountry") & "<BR>"
strMail = strMail & "Leveringstype: " & Request.form("strShipMethod") & "<BR>"
strMail = strMail & "Total: " & Request.form("intTotal") & "<BR>"
strMail = strMail & "Dato: " & Date & "<BR>"
strMail = strMail & "<BR><BR>"
strMail = strMail & "<B>Bestilte varer:</B><BR><BR>"

for each item in Request.form("strOrderItem")

      strOrderItem = cstr(item)
      itemInfo = split(strOrderItem, ",")

      strMail = strMail & "Vare nr.: " & itemInfo(0) & "<BR>"
      strMail = strMail & "Antal: " & itemInfo(1) & "<BR><BR>"

next

Set JMail              = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.Logging         = True
JMail.Silent         = True
JMail.ServerAddress     = "smtp.mail.dk" 'Din SMTP server
JMail.Sender        = "din@email.dk" 'Den email adresse som vil stå som afsende
JMail.SenderName         = "Dit Navn" 'Det navn som vil stå som afsender
JMail.Subject         = "Ny bestilling"  'Emne på emailen
JMail.ContentType     = "text/html"
JMail.Body             = strBestilling
JMail.AddRecipient "din@email.dk" 'Den email adresse som bestillingen skal sendes til
If Not JMail.Execute Then
      strMsg = "Der opstod en fejl! Bestillingen kunne ikke sendes..."
Else
      strMsg = "Din bestilling er sendt..."
End If
Set JMail = Nothing

Response.Write strMsg
%>
---ASP-kode slut---
Avatar billede cultx Nybegynder
25. november 2003 - 20:06 #2
---ASP-kode---
<%
intOrderID = Request.form("intOrderID")
strMail = "<b>Bestillings nr. " & intOrderID & "</b><BR><BR>"
strMail = strMail & "Shipping(?): " & Request.form("intShipping") & "<BR>"
strMail = strMail & "Tax: " & Request.form("intTax") & "<BR>"
strMail = strMail & "Fornavn: " & Request.form("strFirst") & "<BR>"
strMail = strMail & "Efternavn: " & Request.form("strLast") & "<BR>"
strMail = strMail & "Email: " & Request.form("strEmail") & "<BR>"
strMail = strMail & "Adresse1: " & Request.form("strAddress1") & "<BR>"
strMail = strMail & "Adresse2: " & Request.form("strAddress2") & "<BR>"
strMail = strMail & "By: " & Request.form("strCity") & "<BR>"
strMail = strMail & "Stat: " & Request.form("strState") & "<BR>"
strMail = strMail & "Post nr.: " &Request.form("strPostalCode") & "<BR>"
strMail = strMail & "Land: " & Request.form("strCountry") & "<BR>"
strMail = strMail & "TLF: " & Request.form("strPhone") & "<BR>"
strMail = strMail & "<BR><BR>"
strMail = strMail & "<B>Levering adresse:</B><BR><BR>"
strMail = strMail & "Fornavn: " & Request.form("strShipFirst") & "<BR>"
strMail = strMail & "Efternavn: " & Request.form("strShipLast") & "<BR>"
strMail = strMail & "Adresse: " & Request.form("strShipAddress") & "<BR>"
strMail = strMail & "By: " & Request.form("strShipCity") & "<BR>"
strMail = strMail & "Stat: " & Request.form("strShipState") & "<BR>"
strMail = strMail & "Post nr.: " & Request.form("strShipPostalCode") & "<BR>"
strMail = strMail & "Land: " & Request.form("strShipCountry") & "<BR>"
strMail = strMail & "Leveringstype: " & Request.form("strShipMethod") & "<BR>"
strMail = strMail & "Total: " & Request.form("intTotal") & "<BR>"
strMail = strMail & "Dato: " & Date & "<BR>"
strMail = strMail & "<BR><BR>"
strMail = strMail & "<B>Bestilte varer:</B><BR><BR>"

for each item in Request.form("strOrderItem")

      strOrderItem = cstr(item)
      itemInfo = split(strOrderItem, ",")

      strMail = strMail & "Vare nr.: " & itemInfo(0) & "<BR>"
      strMail = strMail & "Antal: " & itemInfo(1) & "<BR><BR>"

next

Set JMail              = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.Logging         = True
JMail.Silent         = True
JMail.ServerAddress     = "smtp.mail.dk" 'Din SMTP server
JMail.Sender        = "din@email.dk" 'Den email adresse som vil stå som afsende
JMail.SenderName         = "Dit Navn" 'Det navn som vil stå som afsender
JMail.Subject         = "Ny bestilling"  'Emne på emailen
JMail.ContentType     = "text/html"
JMail.Body             = strMail
JMail.AddRecipient "din@email.dk" 'Den email adresse som bestillingen skal sendes til
If Not JMail.Execute Then
      strMsg = "Der opstod en fejl! Bestillingen kunne ikke sendes..."
Else
      strMsg = "Din bestilling er sendt..."
End If
Set JMail = Nothing

Response.Write strMsg
%>
---ASP-kode slut---
Avatar billede cultx Nybegynder
25. november 2003 - 20:08 #3
Ups, den første havde en lille fejl, havde skrevet strBestilling istedet for strMail i JMail.Body... Men ellers skulle alt fungere... ;-)
Avatar billede need-help-2 Nybegynder
26. november 2003 - 17:42 #4
Det ser ud til at være i skønneste orden. Jeg siger mange tak.