Avatar billede pelyja Nybegynder
25. november 2003 - 17:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

åbne forskellige nye vinduer vha. <a href med fast størrelse

Jeg skal have åbnet en del nye vinduer, hvor linkene er <a href.
De nye winduer skal alle have samme størrelse.
Hvordan laver jeg det??
Avatar billede roenving Novice
25. november 2003 - 17:40 #1
<a href="#" onclick="window.open('foersteLink.html','Vindue','height=600,width=800,status=0');return false;">Første link</a>

-- og kig evt. på: http://roenving.users.whitehat.dk/WindowLaboratory.html
Avatar billede pelyja Nybegynder
25. november 2003 - 17:48 #2
Yeps
men så skal jeg skrive størrelse etc lige så mange gange, som antal forskellige vinduer jeg har.
Jeg forestiller mig, at jeg kan kalde en funktion, med adressen, som parameter??
Avatar billede roenving Novice
25. november 2003 - 17:53 #3
Sagtens, f.eks.:

<script type="text/javascript">
function popWin(url){
  window.open(url,'Vindue','height=600,width=800,status=0');
}
</script>

<a href="#" onclick="popWin('foersteLink.html');return false;">Første link</a>

-- denne metode at gøre det på, vil genbruge det samme vindue, hvis du ikke er interesseret i det skal 'Vindue' også ændres for hver gang (Husk, at det er en HTML-identifier, så der må ikke være mellemrum, æøå osv. i !-)
Avatar billede pelyja Nybegynder
25. november 2003 - 18:06 #4
Tak for det :)
Det virker fint, og jeg kan vel også tilføje andre egenskaber ved den nye side, så som scroll, menubar etc??
Avatar billede roenving Novice
25. november 2003 - 18:09 #5
Ja, tag et kig på linket (ovenstående er bare min egen standard-ting, når jeg skal vise noget simpelt og ikke behøver et standard browser-vindue !-)

-- og velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
25. november 2003 - 18:18 #6
-- og tak for points ;~}
Avatar billede pelyja Nybegynder
25. november 2003 - 19:50 #7
Jamen selv tak :)