Avatar billede ahl Nybegynder
12. januar 2001 - 17:37 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Lave et Java-applet-vindue

På n.dk er der øverst nogen knapper (man skal først logge ind), hvis man trykker på dem vises et Java-applet-vindue, hvor dan laver jeg sådan et, og får det til at vises et bestemt sted på min skærm?
Avatar billede laserzap Nybegynder
12. januar 2001 - 17:42 #1
lytter med :)
Avatar billede syffux Nybegynder
12. januar 2001 - 17:43 #2
jeg vil anbefale dig at lære java, til dette formål kan du benytte \"Java 2 bogen\" fra IDG, www.idgforlag.dk jeg har selv læst denne bog, og den er let at gå til og kræver ikke at man har programerings erfaring, eller kender noget somhelst til programmering.
Avatar billede ahl Nybegynder
12. januar 2001 - 20:12 #3
Jeg skal bare bruge en kode som gør det der er beskrevet ovenfor!
Avatar billede syffux Nybegynder
13. januar 2001 - 00:16 #4
ja men hvad sjov er der  i en copy-paste kode, hvis man kan lære at lave den selv???
Avatar billede el_gnu Nybegynder
13. januar 2001 - 19:19 #5
ahl => Hvad skal der være i vinduet?

Koden til selve vinduet og placeringen er nem, men alt efter hvad der skal være i vinduet så kan det godt blive en kompliceret affære, specielt hvis du ikke kender noget til java.

Hvis du kan beskrive lidt nærmere hvad det drejer sig om, så kan jeg måske hjælpe med at kode en applet.
Avatar billede el_gnu Nybegynder
13. januar 2001 - 19:21 #6
laserzap => du behøver ikke at lave et indlæg for at modtage mails når der er nyt i spørgsmålet.

Bare tryk \"Udfør\" uden at indtaste nogen tekst, så bliver du \"tilmeldt\"!
Avatar billede ahl Nybegynder
14. januar 2001 - 14:23 #7
el_gnu> der må gerne være en html side, hvis det kan lade sig gøre!
Avatar billede el_gnu Nybegynder
14. januar 2001 - 17:11 #8
det kan godt lade sig gøre, men hvorfor så ikke bruge et \"normalt\" pop-up vindue?
Avatar billede ahl Nybegynder
15. januar 2001 - 12:46 #9
Fordi jeg skal bruge det som en menu, der skal komme pop\'pe op under en frame!
Avatar billede el_gnu Nybegynder
16. januar 2001 - 15:19 #10
Hvis du sender en uddybende beskrivelse, så kigger jeg på det
Avatar billede ahl Nybegynder
21. januar 2001 - 15:20 #11
Hvis i kigger på n.dk, og logger jer ind. Så kan man trykke på online, det er sådan et vindue jeg godt kunne tænke mig at få lavet. Det skal bare være en html i stedet.
Avatar billede lorgani Nybegynder
01. februar 2001 - 12:24 #12
Jeg er en begynder og vil gerne lave et servlet der kan skrive og læse fra og skrive til SQL database og
Jag kan ikke få mit servlet for at fungere jeg mener med hjælp af forms kan jeg ikke opdatere eller slet noget.
here coden:

public void doGet(HttpServletRequest request, HttpServletResponse response) throws ServletException, IOException {
    response.setContentType(\"text/html\");
    PrintWriter out = new PrintWriter (response.getOutputStream());
    out.println(\"<html>\");
    out.println(\"<head><title>Fagbeskrivelse</title></head>\");
    out.println(\"<body bgcolor=\\\"#aaaaaa\\\">Hello From Fagbeskrivelse ()\");
    out.println(\"<p>Nu kommer tabellen: <table>\");
    out.println(
      \"<tr><td><h3>bogid</td><td><h3><A HREF=http://www.jubii.dk>Navnyy</td><td>\" +
      \"<h3>Forfatter</td><td><h3>Forlag</td><td><h3>Udgavedato</td><td><h3>Pris</td></h3></tr>\"
    );

    try{

    //  Class.forName(\"oracle.jdbc.driver.OracleDriver\");
      Class.forName(\"oracle.jdbc.driver.OracleDriver\");
      Connection con = DriverManager.getConnection(
                    \"jdbc:oracle:thin:@oracle:1521:student\",
                    \"stuk1147\", \"stuk1147\");

      CallableStatement s = con.prepareCall(\"SELECT bogid, navn, forfatter, forlag, udgavedato, pris FROM bog\");

      ResultSet rs = s.executeQuery();

      while (rs.next())
      {
        String bogid = rs.getString(\"bogid\");
        String navn = rs.getString(\"navn\");
        String forfatter = rs.getString(\"forfatter\");
        String forlag = rs.getString(\"forlag\");
        String udgavedato = rs.getString(\"udgavedato\");
        String pris = rs.getString(\"pris\");

        out.println(\"<tr><td>\"+bogid+\"</td><td>\"+navn+\"</td><td>\"+forfatter+\"</td><td>\"+forlag+\"</td><td>\"+udgavedato+\"</td><td>\"+pris+\"</td></tr>\");

      }
      out.println(\"</table> Slut på tabel\");
      String book = \"\";

      out.println(\"<h1>Indtast ny række</h1>\");
      out.println(\"<td><h3>bogid</h3><form name=bogid><input type=text name=bogid><input type=submit></form></td>\");
      out.println(\"<tr><td><h3>navn</h3></td><form name=navn><input type=text name=navn></form></td></tr>\");
      out.println(\"<tr><td><h3>forfatter</h3><form name=forfatter><input type=text name=forfatter></form></td></tr>\");
      out.println(\"<tr><td><h3>forlag</h3><form name=forlag><input type=text name=forlag></form></td></tr>\");
      out.println(\"<tr><td><h3>udgavedato</h3><form name=udgavedato><input type=text name=udgavesdato></form></td></tr>\");
      out.println(\"<tr><td><h3>pris</h3><form name=pris><input type=text name=pris><input type=submit></form></td></tr>\");

        String BogID = request.getParameter(\"BogID\");
        String navn = request.getParameter(\"navn\");
        String forfatter = request.getParameter(\"forfatter\");
        String forlag = request.getParameter(\"forlag\");
        String udgavedato = request.getParameter(\"udgavedato\");
        String pris = request.getParameter(\"pris\");
        book = (BogID + navn + forfatter + forlag + udgavedato + pris);

      if (book != null && book.length()>0) {
        CallableStatement s2 = con.prepareCall(\"INSERT INTO bog VALUES (book)\");
        s2.execute();
        out.println(\"<h2>Ny dag indsat!! \"+book+\"</h2>\");
      }

      // String forfatter = request.getParameter(\"navn\");
      if (forfatter != null && forfatter.length()>0) {
        CallableStatement s2 = con.prepareCall(\"INSERT INTO bog VALUES (7,\'akbar\',bjørn,ITD,1999,pris)\");
        s2.execute();
        out.println(\"<h2>Ny dag indsat!! \"+forfatter+\"</h2>\");
      }

    catch (Exception e) {
      out.println(\"<h1>Fejl!</h1>\");
      out.println(\"Fejlen var:\"+e+\"<br><pre>\");
      e.printStackTrace(out);
      out.println(\"</pre>\");
      e.printStackTrace();
    }

    out.println(\"</body></html>\");
    out.close();
  }

  /**
  * Process the HTTP Post request
  */
  public void doPost(HttpServletRequest request, HttpServletResponse response) throws ServletException, IOException {
    response.setContentType(\"text/html\");
    PrintWriter out = new PrintWriter (response.getOutputStream());
    out.println(\"<html>\");
    out.println(\"<head><title>Fagbeskrivelse</title></head>\");
    out.println(\"<body>\");
    out.println(\"</body></html>\");
    out.close();
  }

  /**
  * Get Servlet information
  * @return java.lang.String
  */
  public String getServletInfo() {
    return \"Fagbeskrivelse Information\";
  }

Avatar billede el_gnu Nybegynder
02. februar 2001 - 15:31 #13
lorgani => opret et nyt spørgsmål ellers er der ikke mange der ser det! (og det kommer heller ikke den her tråd ved)
Avatar billede ahl Nybegynder
02. februar 2001 - 15:51 #14
Så vidt jeg kan se er det ikke en kode der laver et applet-vindue!

Er der slet ikke nogen der kan lave et?
Avatar billede creator Nybegynder
09. februar 2001 - 23:42 #15
Er det et popup window ligesom i en menu du er ud efter? Hvis det er tilfældet, så kan du ved at bruge en JLabel som parent, få den vist et hvilket som helst sted på skærmen, også uden de f..... applet warnings.
Avatar billede ahl Nybegynder
14. februar 2001 - 11:31 #16
ja, men hvordan?
Avatar billede hostmaster Nybegynder
17. marts 2001 - 11:06 #17
Er I her stadig?
Avatar billede creator Nybegynder
17. marts 2001 - 16:42 #18
//Initialize the applet
  public void init()
  {
      //Label instance
      Label label = new Label(\"Menu\");

      //add labe to applet
      this.add(label);

      //Popupmenu instance
      PopupMenu popup = new PopupMenu();
      //add a menu item
      popup.add(new MenuItem(\"Et menu punkt i popup menuen\"));

      //add popupmenu to label
      label.add(popup);
Avatar billede creator Nybegynder
17. marts 2001 - 16:46 #19
Ups s... taster på det tastatur. Ved hjælp af koden, kan du få vist en popupmenu et hvilket som helst sted på skærmen. Det kræver selvfølgelig at du \"fanger\" museklik på labelen. Jeg har selv extended Label klassen, og fander deri muse klikene, hvorefter jeg vise popupmenuen.
Håber det hjælper lidt,
Avatar billede creator Nybegynder
17. marts 2001 - 16:49 #20
p.s. Se evt. www.jollyrogermc.dk
Avatar billede hostmaster Nybegynder
10. april 2001 - 11:47 #21
jeg kunne godt tænke mig at bruge html i vinduet. Men ellers tak.
Avatar billede ahl Nybegynder
19. maj 2001 - 10:49 #22
lukker spm