Avatar billede it-pigen Nybegynder
12. januar 2001 - 16:42 Der er 18 kommentarer

Hvorfor ikke Flash 5?

Hej allesammen.

Jeg har et spørgsmål til jer! Kan i svarer mig på hvorfor Flash 5 ikke er brugt så meget på danske websites? jeg ved godt at der er nogen som bruger det, men jeg forstår bare ikke at det ikke er mere udbret, da det jo er langt federe at se på. Har i et svar til mig?

God weekend.
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
12. januar 2001 - 16:48 #1
Jeg vil tro det er fordi det er stadigvæk lige så let at implementere Java og det kræver ikke et ekstra plug in installeret, som vil tage tid og downloade.

Rigtig God Weekend til dig
Avatar billede it-pigen Nybegynder
12. januar 2001 - 16:52 #2
< 44nato44

Mener du dermed at det aldrig vil komme til at slå rigtigt igennem med Flash 5. Det er jo også en slags Java som ligger i programmet.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. januar 2001 - 16:53 #3
Kære it-pigen

Det er fordi Flash 5 kun er 3 måneder gammel, og det tager tid at sætte sig ind det nye ActionScript. Endvidere bliver du ofte nød til at eksportere til Flash 4.0, fordi de fleste bruger det gamle plugin.

Du må også have en god weekend.
Avatar billede it-pigen Nybegynder
12. januar 2001 - 17:01 #4
< hoeirup

Jamen hvor lang tid vil det tage, før dem som har et Flash 4.0 plugin får et Flash 5 plugin? Inden det sker er der måske kommet en Flash 5. Det er lidt bekymrende, nå jeg har lavet hele min website i Flash 5 og næsten ingen mennesker kan se den.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. januar 2001 - 20:14 #5
Selvom du har lavet hele din website i Flash 5.0, så kan du godt publish den i version 4.0.
Det har nemlig kun betydning for dit ActionScript, animationerne vil være de samme. Du har nemlig kun fået et nyt tegne værktøj, og tegningerne kan sagten bruges i plugin version 4.0.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. januar 2001 - 20:16 #6
Det er ikke Java, men Flash 5.0 ActionScript minder meget om JavaScript på nær nogle få afvigelser.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. januar 2001 - 00:01 #7
Flash 5 vil først rigtigt slå igennem, når de store browsere opdaterer deres flashplugin. Indtil da skal brugeren selv installere flash 5 plugin. specielt for komercielle sider er det en rigtigt dårlig idé, da det gælder om at fange brugerens opmærkspomed lynhurtigt...

/Nikolaj
Avatar billede jakobc Nybegynder
15. januar 2001 - 16:52 #8
Angående flash 5.0, så jeg den anden dag at bl.a. The Voice bruger det til deres menu, så det bliver da brugt :)
Men jeg mener at flash 5.0 har ændret sig til en dårlig side med hensyn til bruger venlighed, til gengæld er det lækkert at der er kommet cos og sin med. Hmm men jeg forstår ikke hvorfor du siger flash 5.0 er federe at se på iforhold til flash 4.0, hvad er forskellen i udseenet ??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2001 - 17:43 #9
jakobc -

Uden at have kigget på the voice.

At der står flahs player 5.0 når man højreklikker er ikke ensbetydende med at det er enn flash 5 film... Det er skam bare versionen på din egen player...

/Nikolaj
Avatar billede jakobc Nybegynder
16. januar 2001 - 12:40 #10
> Nikolaj

Ok det var jeg ikke klar over, men det er da iøvrigt forståeligt nok.

Men den men udseenet forstår jeg ikke...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2001 - 12:49 #11
forstår ikke lige... prøv lige at spørge igen..
Avatar billede jakobc Nybegynder
16. januar 2001 - 14:37 #12
Jeg refererer til indledningsteksten, der bliver skrevet at flash 5.0 ser langt federe ud end flash <5.0, det forstår jeg ikke.....
Derfor spøger jeg hvad er forskellen :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2001 - 14:54 #13
Den alt afgørende forskel i Flash 5 i forhold til 4 er de nye avancerede ActionScript funktioner...

Du kan nu scripte dig til nye løsningsmodeller og fantasktiske effekter..

/Nikolaj
Avatar billede jakobc Nybegynder
16. januar 2001 - 15:31 #14
Har du nogen eksempler på det så vil jeg meget gerne set det....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. januar 2001 - 16:14 #15
Kig på

flashkit.com
were-here.com

der findes gode forklaringer/tutorials/ og hele flashfilm du kan downloade og smugkigge i....

flere gode links her..

www.diktator.dk

/Nikolaj
Avatar billede jakobc Nybegynder
16. januar 2001 - 17:44 #16
Jeg tror du misforstod mig lidt jeg ville se noget at det arbejde der var lavet i flash 5 der adskidte sig fra det man kan lave i flash 4. Jeg ved man kan bruge sin&cos, men ellers er der vel ikke nogen forskel det er jo sjældent man skal bruge det på ens hjemmesider....
Pointen er at hun siger man kan få flash 5 sider til at se bedre ud end flash 4 sider, så ville jeg gerne have et eksempel på det :)
Jeg fandt en enkelt side som der ikke er mulig at lave i flash 4, det var en lille demo af vinklen og afstanden meller to movieclips, det er også godt nok hvis det er grafer man skal lave, jeg ved så ikke om det er det It-pigen hentyder til med hensyn til udseenet af siden....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. januar 2001 - 01:47 #17
finder noget til dig senere... :-)

/Nikolaj

p.s. ved godt det allerede er sent...
Avatar billede deluze Nybegynder
16. maj 2003 - 22:27 #18
der er ikke så mange som gider og er kommet så lang med flash her hjemme, men tjek min side, jeg er godt nok ved at lave den om .men det vare ikke så lang tid så er den nye side inde den er lavet i ren flash www.Deluze.dk