Avatar billede witte Nybegynder
12. januar 2001 - 16:10 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Ikke gemme html kode?

Hejsa

Jeg har en db. Hvordan undgår jeg, at folk bruger html-kode. Jeg udskriver db\'en i en tabel og når folk indsætter billeder ( der er for store) går der helt ged i tabellen?.. Hvordan undgår jeg det?
Avatar billede tpiil Nybegynder
12. januar 2001 - 16:12 #1
Server.HTMLencode(rs(\"felt\"))
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
12. januar 2001 - 16:13 #2
Avatar billede tpiil Nybegynder
12. januar 2001 - 16:14 #3
du kan lige skrive noget kode, hvis du ikke kan finde ud af at sætte det ind!
Avatar billede witte Nybegynder
12. januar 2001 - 17:24 #4
Ja, det er meget godt.. og virker... men... Hvis nu der bliver skrevet et for langt ord, bliver tabellen(html) jo større. Jeg har kigget på:

<%
\' Chopfunktion af Andreas Mailand - andreas@mailand.dk
\' Tak til Claes Andersen - webmaster@infonaut.dk
\' måden at bruge den på: Chop(streng, max tilladte længde inden break)
\' Fx Chop(streng, 10) vil maksimalt give en streng på længden 10 inden et break!

Function Chop(input, value)
Length = Len(input)
If Length > value Then
Break = Int(Length/value)
Rest = Length - Break*value
For a = 0 To Break-1
Chop = Chop & Mid(input, (a*value)+1, value) & \"<br>\"
Next
Chop = Chop & Mid(input, (Break*value)+1, Rest)
Else Chop = input
End If
End Function
%>

Ja, den er okay...men den deler jo selve strengen op... så der f.eks. står:

Dette e
r en te
st på A
SP

Jeg vil gerne have det sådan, at der istedet kom til at stå (hvis vi nu siger max 7 tegn pr. linie)

Dette
er en
test på
ASP

Også selvom nogle af ordnen måske var længere end 7... Så skulle den selv dele ordet og rykke til næste linie.

Håber i forstår...