Avatar billede panikspreder Nybegynder
25. november 2003 - 00:22 Der er 4 kommentarer

Form data i nyt vindue?

Hejsa!

Sidder med et kæmpe problem som jeg ikke kan løse. Jeg har lavet en simpel form og lavet det sådan at et nyt vindue åbner sig når man trykker på Preview. Problemet er dog at jeg ikke kan få de værdier der står i formlen over på den nye side (popup'et)... den kode som jeg har indtil videre er dette her:

<script type="text/javascript">
function openWindow($a,$b,$c,$d) {
window.open($a,$b,"WIDTH="+$c+",HEIGHT="+$d+",scrollbars=yes")
}

</script>

<?
if($action == "") {
?>

<form method='post' name='form'">
<input wrap=virtual type=text size=30 name=handle>
<input type='button' class=userbutton value='  Preview  ' onClick="java script:openWindow('test.php?action=preview','Preview','500','500')">
</form>

<?
}
if($action == "preview") {

}
?>

Findes der en smart funktion (enten i PHP eller Javascript) som kan "hente" de info der står og smække dem ind i nogle PHP variabler?!?

Håber der er nogen som kan hjælpe!

-PanikSpreder
Avatar billede morpheus Nybegynder
25. november 2003 - 02:42 #1
Her er lidt omkring form objektet i java script:
http://www.w3schools.com/js/js_form.asp
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. november 2003 - 03:17 #2
onClick="openWindow('test.php?action=preview&amp;handle='+escape(handle.value),'Preview','500','500')"

jeg hat fjernet  'java script:'  det er kun til når du vil have javascript i href= og src= adresser. I events er det ikke lovligt.
I din url til openwindow har jeg tilføjet: "&amp;handle='+escape(handle.value)" så nu kommer der også en $handle variabel med værdien af det felt i til dit php script.

mvh JakobA
Avatar billede panikspreder Nybegynder
25. november 2003 - 08:17 #3
Jeg har fået det til at virke med korte variabler, men når der f.eks. kommer lidt mere fyld på (f.eks. ved indtastning af en nyhed, artikel m.m.) lukker den vinduet ned uden nogen form for advarsel eller noget.

Skulle nok havde været lidt mere specifik i min problemstilling!
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. november 2003 - 12:10 #4
Ved overførsel af data gai en url (method='get') er der et maximum på ca 2000 tegn i det hele. hvis du prøver at sende mere har alting lov til at gå galt.

Men jeg tror nu snarere det er fordi du ikke får url-kodet de data du prøver at sende. blanktegn og adskillige andre bogstaver må ikke forkomme i de data der sendes på den måde. I eksemplet ovenfor benytter jeg den indbyggede javascript funktion  escape(...) for at undgå det, den laver sådanne tegn om til %NN sekvenser (NN er bogstavets ascii kode: " "=%20, osv)

alert( "dette bør urlencodes." );
alert( escape( "dette bør urlencodes." ) );

mvh JakobA