Avatar billede bingdingbingding Nybegynder
24. november 2003 - 23:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hey athourize script med registration script?

Er der nogen der har et færdig lavet, oprettelse af en bruger script altså en user registration script og så en authorize user script der høre til, der sender en authorize code, der så aktivere brugeren eller useren og giver adgang til sit account inde på siden.

Den sender en email til brugeren der indholder et link, som aktivere brugen, når der bliver trykt på den??

anyone?
Avatar billede sukos Juniormester
25. november 2003 - 09:44 #1
Du kan kikke lidt koder på www.showsource.dk nærmere bestemt i filen db_handle.php under //Nyt brugernavn
Avatar billede ultragames Nybegynder
26. november 2003 - 13:45 #2
jeg har et du kan få
Avatar billede ultragames Nybegynder
26. november 2003 - 13:46 #3
ny_bruger.php:

<html>

<head>

<title>opret bruger</title>
</head>

<?
include("includes/setup.php");

$action = $_GET['action'];
$Fornavn = $_REQUEST['Fornavn'];
$Efternavn = $_REQUEST['Efternavn'];
$Adresse = $_REQUEST['Adresse'];
$Postnr = $_REQUEST['Postnr'];
$By = $_REQUEST['By'];
$Brugernavn = $_REQUEST['Brugernavn'];
$Password = $_REQUEST['Password'];
$Email = $_REQUEST['Email'];

if($action == "opret")
  {
  mysql_query("INSERT INTO Brugere (Bruger_ID, Fornavn, Efternavn, Adresse, Postnr, `By`, Brugernavn, Password, Email, Penge)
      VALUES('', '$Fornavn', '$Efternavn', '$Adresse', '$Postnr', '$By', '$Brugernavn',  md5('$Password'), '$Email' ,100000)") or die(mysql_error());

$pass = md5('$Password');
  mail("$Email",
    "Velkommen til AktieGuruen",
    "Velkommen til AktieGuruen, for at logge ind på sitet\n
      skal du trykke på nedenstående link, som aktiverer din konto:\n\n
      http://localhost/aktiespil/activation.php?user=$Brugernavn&pass=$pass\n
      \nDit brugernavn er: $Brugernavn\n
        Dit password er: $Password
      ");
  }

else
  {

echo "<body>
<form action=\"?side=new_user&action=opret\" method=\"post\">
<table border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" style=\"border-collapse: collapse\" bordercolor=\"#111111\" width=\"580\">
  <tr>
    <td width=\"72\"><font face=\"Verdana\" style=\"font-size: 8pt\">Fornavn:</font></td>
    <td width=\"1\"><input type=\"text\" name=\"Fornavn\" size=\"20\"></td>
    <td width=\"618\" rowspan=\"8\" valign=\"top\">
    <p style=\"line-height: 150%\"><i><font face=\"Verdana\" style=\"font-size: 8pt\">
    For at deltage i AktieGuruen, skal du være fyldt 18 år.&nbsp; Er du ikke
    over 18 år, og vinder præmier, er din præmie ugyldig. AktieGuruen tager ikke
    ansvaret for dig og dine handlinger her på sitet.</font></i></p>
    <p style=\"line-height: 150%\"><i><font face=\"Verdana\" style=\"font-size: 8pt\">
    Held og lykke med spillet.<br>
    Med venlig hilsen<br>
    AktieGuruen</font></i></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"72\"><font face=\"Verdana\" style=\"font-size: 8pt\">Efternavn:</font></td>
    <td width=\"1\"><input type=\"text\" name=\"Efternavn\" size=\"20\"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"72\"><font face=\"Verdana\" style=\"font-size: 8pt\">Adresse:</font></td>
    <td width=\"1\"><input type=\"text\" name=\"Adresse\" size=\"20\"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"72\"><font face=\"Verdana\" style=\"font-size: 8pt\">Postnr.:</font></td>
    <td width=\"1\"><input type=\"text\" name=\"Postnr\" size=\"4\"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"72\"><font face=\"Verdana\" style=\"font-size: 8pt\">By:</font></td>
    <td width=\"1\"><input type=\"text\" name=\"By\" size=\"20\"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"72\"><font face=\"Verdana\" style=\"font-size: 8pt\">Brugernavn:</font></td>
    <td width=\"1\"><input type=\"text\" name=\"Brugernavn\" size=\"20\"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"72\"><font face=\"Verdana\" style=\"font-size: 8pt\">Password:</font></td>
    <td width=\"1\"><input type=\"text\" name=\"Password\" size=\"20\"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"72\"><font face=\"Verdana\" style=\"font-size: 8pt\">Email:</font></td>
    <td width=\"1\"><input type=\"text\" name=\"Email\" size=\"20\"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"338\" colspan=\"2\"><center><input type=\"submit\" value=\"Opret\"></td>
  </tr>
  </table>
  </form>";

}
  ?>

</body>

</html>

-------------------------------------------

activasion.php

<?

include("includes/setup.php");

$pass = $_GET['pass'];
$Bruger = $_GET['user'];

$aktivering = mysql_query("SELECT * FROM Brugere WHERE Brugernavn = '$Bruger' AND Password= '$pass'") or die(mysql_error());

$a = mysql_fetch_array($aktivering);

echo "Bruger: $Bruger, password: $pass";

  mysql_query("UPDATE Brugere SET Aktiveret = 'Ja' WHERE Brugernavn = '$Bruger'") or die(mysql_error()) or die(mysql_error());

echo "Bruger: $Bruger, password: $pass";
________________________________________________________
Avatar billede ultragames Nybegynder
26. november 2003 - 13:47 #4
din database skal så have et felt som har std. værdi på "nej", og selv folgelig alle de andre personlige info's
Avatar billede bingdingbingding Nybegynder
13. december 2003 - 11:54 #5
tak ultra:) det var lige det jeg havde brug for:)

danke!