Avatar billede hanstad Nybegynder
24. november 2003 - 22:37 Der er 2 kommentarer

Forum med flere sider

Hejsa

Jeg er i gang med at lave et forum, hvor jeg selvfølgelig gemmer indholdet i en database. Jeg har lavet det sådan at opretter man et indlæg, så får indlægget et nyt BeskedId (id som autonummer) og et svarid=0. Hvis nogen svarer på et indlæg, så får det svarid="beskedId for det indlæg der besvares"
Når jeg udskriver kører jeg det igennem en rekursiv løkke, og det bliver udskrevet som:
indlæg1
- Re: indlæg1
- - Re: Re: indlæg1
- Re:indlæg1
Indlæg2
...osv...

Og det virker også godt nok. Jeg kører med to recordsæt 1) til at styrer svarid=0 og 2) til at finde besvarelserne til et indlæg. Siden er nu lavet på flere sider, så der kun er 12 indlæg pr. side. Det betdyer at når man går en side frem, så sker en rs.move 12.
Men nu ønsker jeg at begrænse siden til kun at indeholde 12 linier pr. side. Det vil sige at indlæg1 svarer til en linie, Re: indlæg1 svarer til nr. 2 linie. Men jeg kan ikke helt stykke sammen, hvordan næste side skal laves. Den kan ikke bare move 12 frem, da den foregående side kunne have været 1 indlæg og 11 besvarelser.

Jeg håber du fårstår mit spm. Ellers så sig til!
Avatar billede misbruger Nybegynder
25. november 2003 - 00:05 #1
Du bliver nød til at lave et enkelt recordset for at kunne page dig igennem det.
Det vil endvidere også give dig en bedre performance. Desuden skulle det ikke være svært at joine sig ud af den.
Avatar billede hanstad Nybegynder
25. november 2003 - 08:44 #2
Hvordan mener du?