Avatar billede ®azzer® Nybegynder
12. januar 2001 - 15:02 Der er 101 kommentarer og
2 løsninger

PHP nyhedsscript

Hej eksperter :o)

Her er et af de lidt mere avanceret PHP4 spørgsmål/hjælp.

ParaZite og jeg står og mangler et nyhedscript som skal kunne følgende :

Der skal være alm. brugere og admins
Alm. Brugere kan slette/redigere deres egne nyheder og admins kan
slette/redigere alle nyheder.

Webbasereret formular til udforming af nyhed. Ved tilgang til siden vil man
blive spurgt om brugernavn og adgangskode.

Alt efter status vil man få følgende sider :

ALM BRUGER :
- Opret nyhed \"section 1\"
- Opret nyhed \"section 2\"
- Opret nyhed \"section 3\"
- Opret nyhed \"section 4\"
- Opret nyhed \"section 5\"
- Opret nyhed \"section 6\"
- ret egen nyhed

ADMINS :
- Opret nyhed \"section 1\"
- Opret nyhed \"section 2\"
- Opret nyhed \"section 3\"
- Opret nyhed \"section 4\"
- Opret nyhed \"section 5\"
- Opret nyhed \"section 6\"
- ret egen nyhed
- ret andres nyheder
- slet nyhed (Hvis nogen er upassende).
- opret ny bruger
- slet bruger

Vælger man opret nyhed kommer følgende

- Overskrift (felt)
- Forfatter (felt) må gerne automatisk regne navnet ud på baggrund af
login+password.
- Nyhed (felt - der må bruges HTML til links også videre.)

vælger man opret en bruger skal man bare indtaste Navn+brugerID+password og
submit.
Man skal også skrive e-mailaddy, der skal ligge som link i
forfatternavnet!
De andre funktioner giver vist sige selv.

Når nyheden er skrevet sendes den til nyhedssiden med tid/dato -
overskriften som link til nyheden. Altså sådan her :

  16:08 08.01.2001 - <a href=\"??\">overskrift</a>
  15:59 08.01.2001 - <a href=\"??\">overskrift</a>
  14:01 08.01.2001 - <a href=\"??\">overskrift</a>

Hvis man så klikker på overskriften vil man få følgende:

<b>Overskrift</b>
<i>Forfatter</i>
nyhed.... bla bla
Tid/dato

1000 point gives til den der kan hjælpe med at lave det i PHP4.

Generelt skal det blot være et alm. nyhedssystem, så har du et liggende i
PHP4 så er det muligt at det også kan bruges. Vi er meget åbne overfor råd
og hjælp.

Filnavne skal genereres randomly, men skal tjekke om nummeret
eksisterer i forvejen, og hvis, randomize igen. På nyhedssiden skal den
desuden kun vise de sidste 10 (bare mit forslag), mens man skal klikke på
Nyhedsarkiv for at se hele lortet.

PS: Vi håber at vi må dele pointindskuddet eftersom det er lidt stort og
derfor bagefter udveksle point alt efter hvordan spørgsmålet gik.

på forhånd tak
Rasmus og David aka Razzer og Parazite

Avatar billede uller Nybegynder
12. januar 2001 - 15:17 #1
er der tale om et fil eller et db basseret script???
Avatar billede chruker Nybegynder
12. januar 2001 - 15:21 #2
Nu har jeg længe gerne ville lave et nyhedsmodul, men det er ikke rigtig blevet til noget før nu. Jeg kan godt lave et for Jer. Kig evt. på nyhedsdelen, som jeg har lavet, på http://www.linuxperten.dk/
Avatar billede chruker Nybegynder
12. januar 2001 - 15:21 #3
uller >> Det lyder til at være filbaseret.
Avatar billede chruker Nybegynder
12. januar 2001 - 15:30 #4
Hvilke fil endelser skal der bruge, .php ?
Hvordan er serveren konfigureret ?  Er magic_quotes_gpc og register_globals
slået fra ?
Avatar billede chruker Nybegynder
12. januar 2001 - 15:43 #5
Send evt. en e-mail til chruker@mail1.stofanet.dk
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
12. januar 2001 - 16:00 #6
1. Database er okay, men hvis det kan laves ok sikkert med filer så er det også okay.
2. filendelser skal være .php
3. opsætningen af apache kan ændres efter behov.

Håber det hjalp lidt :o)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
12. januar 2001 - 16:02 #7
ekstra funktioner er selvfølgeligt ok :o)
Avatar billede codebase Praktikant
13. januar 2001 - 09:05 #8
har du fået det du søgte ??
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
13. januar 2001 - 15:46 #9
Codebase :

Nej kan man ikke sige :(
Avatar billede chruker Nybegynder
13. januar 2001 - 16:39 #10
Hang on, jeg er ved at brygge det...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
13. januar 2001 - 17:47 #11
chruker :

Kanon.. DB eller FIL ?
Avatar billede grav Nybegynder
14. januar 2001 - 00:04 #12
Php Nuke gi\'r dig vist alt det du søger og mere til! Det er et komplet system, som kan konfigures på rigtig mange måder. Og så er det helt gratis.
Check www.phpnuke.org for at se hvad det kan!

PS: Det kører php/mySql
Avatar billede chruker Nybegynder
14. januar 2001 - 01:53 #13
azzer >> Altså jeg laver det vha. MySQL men om det skal porteres til filbaseret skulle ikke give de store problemer.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. januar 2001 - 16:43 #14
chruker :

Lyder RIGTIG godt!! Hvis du selv falder over noget vi måske havde glemt i \"udformingen\" må du MEGET gerne puttet det på også :))

Og tak fordi du gider at kigge på det!!
Avatar billede chruker Nybegynder
14. januar 2001 - 18:38 #15
Ok. Jeg smider en besked når det ligger klar til test.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. januar 2001 - 19:59 #16
:o)

Hvis det er rigtig godt får du selvfølgelig flere point *S*
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
20. januar 2001 - 19:06 #17
Hejsa Chruker :

Det er ikke fordi at jeg vil skynde på dig, men jeg ville lige høre hvordan det går om jeg evt kan hjælpe med noget testing eller noget ?
Avatar billede grav Nybegynder
20. januar 2001 - 22:49 #18
Baske
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
20. januar 2001 - 22:50 #19
Baske ?
Avatar billede codebase Praktikant
21. januar 2001 - 00:53 #20
hvis der ikke snart sker noget, så vil jeg gerne forsøge mig med scriptet!!!

--> chruker KOM SÅ IGANG SKIPPER !!!!!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
21. januar 2001 - 00:55 #21
Codebase :

Han er nok ude og feste iaften imodsætning til os andre nørder *hehe*
Avatar billede chruker Nybegynder
21. januar 2001 - 19:27 #22
Jeg missede sku den e-mail med at der var kommet nyt i spørgsmålet - sorry.

Kig på:
http://demo.lktdesign.dk/modules/admin/

login: test
password: test123456

Følgende virker ikke:
- Slette nyheder og brugerer
- Alle har fulde rettigheder til at rode med alt hvad de vil

Dette er dog kun mindre ting.
Avatar billede parazite Nybegynder
22. januar 2001 - 20:54 #23
chruker : Det ser virkelig godt ud! Glæder mig til at se det i funktion. 2 detaljer: Kan man ikke lave timestamp som et hidden-field? Og kan man ikke sætte det \"dansk\" op? *G* Altså dato:måned:år? :o)
Avatar billede chruker Nybegynder
22. januar 2001 - 23:25 #24
parazite
========
1) Mener du at man ikke skal kunne rette i datoen for f.eks. en nyhed ?  Grunden til at man kan rette i datoen er for at man kan fremdaterer nyhederne. Altså sådan at nyhederne indtastes på et tidspunkt men først fremtræder på oversigten på et andet tidspunkt. Eksempel: Man sidder og indtaster et hav af nyheder midt om natten, men de kommer først tilsyne hen af formiddagen på selve hjemmesiden.

2) Mener du den dato som vises i listen med nyheder/brugerer ?  Eller er det den dato som findes på opret og ret formularerne ?
Avatar billede parazite Nybegynder
22. januar 2001 - 23:29 #25
chruker :

1 : Fint! :o)

2 : Hmm... nu tjekkede jeg ikke lige opret/ret nærmere... øjeblik! *G*
Avatar billede parazite Nybegynder
22. januar 2001 - 23:31 #26
På siden med nyhedsoversigten... der kan man se datoen som åååå:mm:dd. Det danske format er dd:mm:åååå, og dette vil nok passe bedre her. :o)
Avatar billede chruker Nybegynder
23. januar 2001 - 00:48 #27
Hmm. mit svar lod ikke til at komme igennem til Eksperten. Jeg prøver lige igen...

parazite >> Det var også det jeg regnede med at du mente. Og helt klart, så skal dato formatet være det samme både på formularerne og på oversigten.
Avatar billede chruker Nybegynder
23. januar 2001 - 00:49 #28
Øhh, eller anden har i en oprettet nyhed spurgte om brødtekst og artikel ikke er det sammen. Og det tror jeg egentlig også at det er, men hvad skal man så kalde den. Det er jo en slags appetitvækker.
Avatar billede parazite Nybegynder
23. januar 2001 - 00:49 #29
chruker : OK! :o) Hvornår kan det være færdigt? *S*
Avatar billede parazite Nybegynder
23. januar 2001 - 00:51 #30
Hmm... godt spørgsmål! *G*
Avatar billede chruker Nybegynder
23. januar 2001 - 00:52 #31
Tjah, lige nu skal der i hvert fald følgende:
- En regex ting til validering af urls
- Overholdelse af brugerrettighederne (det er dog en mindre ting)
- Selve nyhedssiden hvorpå nyhederne vises
- En evt. nyhedsting hvor de x nyeste nyheder vises
- En søgefunktion til nyhederne.

Er der mere ?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. januar 2001 - 01:01 #32
Chruker :

Rigtig godt stykke arbejde indtil videre!!! :o)

Det kunne være genialt hvis man kunne bestemme antallet af bogstaver som bliver vist på oversigtsiden for så kan man bruge scriptet til mange ting.
Avatar billede chruker Nybegynder
23. januar 2001 - 01:15 #33
azzer >> Altså at der kun skal vises maks. 50 karakterer af en overskrift ?
Avatar billede parazite Nybegynder
23. januar 2001 - 01:22 #34
chruker : Præcis det vi mener! :o)
Avatar billede chruker Nybegynder
23. januar 2001 - 01:38 #35
Det kan sagtens laves. De steder hvor jeg har set sådan et system i brug, syntes jeg dog tit at sætninger afbrydes på nogle underlige steder. Derfor syntes jeg at det er bedre at man som nyhedskribent sørger for at overholde nogle aftalte forhold. Som f.eks. ikke at lave overskrifter som er længere end 50 tegn, eller maks. lave tekster til appetitvækkeren som fylder 200 tegn.

Jeg har overvejet om man evt. skulle putte artiklerne i selvstændige filer. Dog kun hvis man vil skrive længere artikler. På den måde kunne databasen udelukkende indeholde appetitvækkeren, overskrift, dato osv.. og så ellers blive lidt hurtigere.
Avatar billede parazite Nybegynder
23. januar 2001 - 01:42 #36
Whatever you find best. Du er det kloge hoved her! :o)

Har du evt. ICQ?
Avatar billede joashua Nybegynder
23. januar 2001 - 01:53 #37
Øhhh, kan man få tilsendt den færdig udgave eller er det privat ?
Avatar billede chruker Nybegynder
23. januar 2001 - 02:39 #38
parazite >> ICQ: 12113586

joashua >> Det er min personlige plan at et afkom af den her nyhedsting kommer til at ligge på http://www.lktdesign.dk/ hvor det frit kan downloades. Jeg skal nok broadcaste det her når det sker.
Avatar billede jd Nybegynder
23. januar 2001 - 16:10 #39
...det var mig der spurgte om det med artikel og brødtekst... :)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. januar 2001 - 18:39 #40
Chruker :

Ideen med at man i scriptet kan definere det med at skille teksten var sådan set for at man kunne brug scriptet til andre ting. Men kan godt se at det måske ville give problemer.
Avatar billede chruker Nybegynder
24. januar 2001 - 05:04 #41
Så er administrationsdelen i hvert fald på plads:

http://demo.lktdesign.dk/modules/admin/

Administrator bruger:
Avatar billede chruker Nybegynder
24. januar 2001 - 05:07 #42
Så kom jeg selvfølgelig til at sende det af sted uden at skrive færdig :-)

Administrator brugeren hedder test_admin og den almindelige bruger hedder test  Begges password er test123456

Avatar billede chruker Nybegynder
24. januar 2001 - 06:12 #43
I må gerne se om I kan finde nogle lovlige urls som scriptet ikke vil accepterer, og hvis I kan finde nogle ulovlige urls som scriptet modtager.

Det er dog kun følgende protocoller som accepteres http, https, ftp og news  og endelig kun .dk og .com domæner. Der kommer selvfølgelig flere domæner til.

Det er den her regex ting jeg bruger. Er der nogen som evt. kender til en korrekt en ?
(^http[s]?:\\/\\/([a-zA-Z0-9]+\\.)+(dk|com)\\/([^\\/]+\\/)*([^\\/\\?]+\\.[^\\/\\.\\?]+(\\?.+)?)?$)|(^ftp:\\/\\/([a-zA-Z0-9]+\\.)+(dk|com)\\/([^\\/]+\\/)*([^\\/\\?]+\\.[^\\/\\.\\?]+)?$)|(^news:[a-zA-Z0-9]+(\\.[a-zA-Z0-9]+)*$)
Avatar billede chruker Nybegynder
27. januar 2001 - 05:59 #44
Så er der opdateret lidt:
http://demo.lktdesign.dk/modules/admin/

Administrator login
Login: test_admin
Password: test123456

Almindelig bruger login
Login: test
Password: test123456

Hvad syntes I om det ?

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan I vil have implementeringen. Sådan som det er lige nu, kalder man f.eks. bare en funktion som så skrive tabellen med de sidste x nyheder.
Avatar billede zhatten Nybegynder
27. januar 2001 - 06:13 #45
Det er fanme et kult system det der, chruker måske du kunne lave et andet system i php til mig om et par uger ?

- Zhatten
Avatar billede chruker Nybegynder
27. januar 2001 - 06:50 #46
zhatten:  Du kan altid prøve at skrive til mig på eksperten@lktdesign.dk
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
28. januar 2001 - 04:02 #47
Chruker :

Jeg prøvede lige at skrive en nyhed, men fik denne fejl :

Fejl: Kildeangivelsens url er ikke gyldig. Den skal f.eks. være på formen http://computer.domæne.tld/[path/to/file/][filename.extension[?query]] Men også http, https, ftp og news urls er gyldige.

Jeg havde udfyldt det korrekt .. altså det vil jeg mene *G*. Men du er måske opmærksom på dette?

Angående implementeringen så må det gerne være sådan at man (ikke surferen) selv kan bestemme hvormange nyheder der skal vises på hver side.

f.eks nyhedside 1 viser nyhed 1-20 og nyhedsside 2 viser nyhed 20-40. På den måde kan man selv bestemme hvordan man vil opbyge antallet af nyhedssider i en bestemt kategori. Dette er selvfølgelgi fordi at det kan ødelægge et design hvis der er for mange nyheder.

Men ellers stil endelig spmg.. for jeg er ikke 100% klar over hvilke info\'s du skal have.

Mvh Rasmus - ICQ #34621207
Avatar billede chruker Nybegynder
28. januar 2001 - 05:42 #48
Hej azzer

Hvilken url prøvede du med ?  Så kan jeg bedre sige dig hvorfor det evt. ikke virkede.

Mht. implementering så mente jeg mere om der skulle være nogle færdige funktioner som man bare kaldte i sine scripts eller om der bare skulle være nogle eksempler som man kan optimere til sit eget behov.

Det er med eks. 20 nyheder per side kan man allerede selv tilpasse. Vælger man at der skal være f.eks. 5 nyheder på forside, men hvis der så er f.eks. 7 nyheder indenfor et tidsvindue på eks. 48 timer, ja så vises alle 7 nyheder. Men det hele vil kunne slåes til og fra.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
28. januar 2001 - 15:12 #49
til starte med udfyldte jeg ikke URL da det ikke er et krav, men så fik jeg den der fejl og så prøvede jeg en masse links.

bla. den hersådan for sjov:

http://www.seoghoer.dk

prøvede også den her :

http://computer.domæne.tld/

Jeg synes at det med eksempler ville være godt! Tror du at du kunne lave sådan at vi kan se hvordan det kunne se ud på nyhedssiden?

Men det ser godt ud og lyder godt!

Avatar billede chruker Nybegynder
28. januar 2001 - 20:35 #50
Mht. til http://www.seoghoer.dk så er den url ikke helt lovligt. Kigger man på teksten under feltet til url\'en står der blandt andet: \"Husk / efter links som http://www.lktdesign.dk/ og http://www.lktdesign.dk/bibliotek/\" Det er mest for at sikre at urls skrives på samme måde hele tiden, men det kan selvfølgelig godt ske at man burde tillade http://www.seoghoer.dk

Endelig er http://computer.domæne.tld/ en ulovlig url på grund af æ\'et i domæne og fordi top level domainet tld ikke findes. Scriptet godkender alle tld\'s som indeholder 2 bogstaver, samt com, int, mil, gov, edu og de to sidste som jeg ikke lige kan huske.

Altså hvis man logger ind kan man med de tre øverste links se forskellige situationer hvor nyheder bliver brugt.

Det er disse sider:
http://demo.lktdesign.dk/modules/news_frontpage.php
Eksempel på en nyhedsforside hvor de sidste nye nyheder vises inklusiv et resume af deres indhold. Desuden vises de nyeste nyheder i de forskellige kategorier.

http://demo.lktdesign.dk/modules/news_archieve.php
Dette er nyhedsarkivet.

http://demo.lktdesign.dk/modules/news_latest.php
En eksempel side som kan indeholde alt muligt. Den viser blot hvordan de seneste nyheder kan vises ude til højre.
Avatar billede tox-man Nybegynder
29. januar 2001 - 20:11 #51
kommer der en source engang - fordi det var vel nok det fedeste jeg længe har set :))
Avatar billede chruker Nybegynder
30. januar 2001 - 01:08 #52
Mange tak - og ja systemet kommer til at ligge til download på min hjemmeside. Forsæt med at abonnerer på dette spørgsmål, så skal du nok få besked - eller smid en e-mail til min adresse eksperten@lktdesign.dk

Det er formentlig kun er spørgsmål om et par dage, med mindre der er nogen som har flere forslag til hvad det skal kunne.
Avatar billede tox-man Nybegynder
30. januar 2001 - 09:57 #53
hvad er det egentlig skreveti ?

PHP/mySQL - oder was ?
Avatar billede allandk Nybegynder
30. januar 2001 - 13:51 #54
Du styrer for hårdt - og hurtigt med det system.

ab:)
Avatar billede chruker Nybegynder
30. januar 2001 - 17:19 #55
tox-man >> php+mysql
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
08. februar 2001 - 00:28 #56
Hej Chruker :

Så har jeg fået min bruger til at virke igen. Som jeg kan se det her jeg ikke nogen negativ kritik udover at det med at kunne indsætte billede ville være genialt, men det har du vist kig på. Resten ser rigtig godt ud :o)
Avatar billede tox-man Nybegynder
09. februar 2001 - 11:25 #57
Er det for meget forlangt at høre hvornår man kan regne med at nyhedsscriptet er færdigt ?

/ToX-MaN
Avatar billede chruker Nybegynder
09. februar 2001 - 15:46 #58
Det er mere eller mindre færdigt, men jeg har været så dum at bruge et DBAPI for at speede udviklingen lidt. Desværre det copyrighted, så jeg er ved at undersøge om jeg må frigive det. Men hvis jeg ikke får svar i dag, så vil jeg i løbet af weekenden ændre scriptsne sådan at de kommer til at kører direkte med MySQL.
Avatar billede jd Nybegynder
09. februar 2001 - 16:02 #59
chruker-> DBAPI?
Avatar billede chruker Nybegynder
09. februar 2001 - 17:42 #60
DBAPI => Database API => Database Application Programming Interface
Avatar billede jd Nybegynder
09. februar 2001 - 17:45 #61
ok ;)
Avatar billede styler Nybegynder
13. februar 2001 - 17:24 #62
Gå ind på :
www.asp.dk
www.php.net
www.rasmusstyrk.dk
www.hagge.dk
www.activeserverpages.dk
www.dk.php.net ..
Der kan du sikkert finde et.. Eller jeg kan også sagtens lave et til dig.. Meeen.. Jeg vil først have pointsne ! :o)
Avatar billede acra Nybegynder
16. februar 2001 - 12:40 #63
www.hotscripts.com
der finder du hvad du skal bruge helt klart!

/Mathis
Avatar billede acra Nybegynder
19. februar 2001 - 23:19 #64
Rasser hvis du vil have det lavet ordentligt så kontakt mig på min mail det kommer tilgengæld til at koste lidt men ikke over 1000...

Man@Mystart.dk

Mvh Mathis
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. februar 2001 - 23:30 #65
acra :

Kender du Henrik (Dumitrescu) ?
Avatar billede tox-man Nybegynder
19. februar 2001 - 23:34 #66
det er sguda utrolig som folk er villige til at tilbyde deres hjælp hvis der lige bliver smidt nogle penge på bordet.

Arca: Jeg ved ikke om du har set det der er lavet indtil nu, for ellers så skynd dig at se det med det samme:

http://demo.lktdesign.dk/modules/admin/

Administrator login
Login: test_admin
Password: test123456

Almindelig bruger login
Login: test
Password: test123456

Nu går jeg personligt ind for OpenSource, hvilket langt størstedelen af PHP/mySQL folket også gør. Derfor er det totalt latterligt at gå ud og sige at man gerne vil lave et stykke arbejde for en anden, og så endda forlange penge for det. Dette forum er til for at man kan hjælpe hinnanden GRATIS, dog ved hjælp af lidt point.

Det produk Razzer har lavet indtil nu, er jo af høj kvalitet, og der ligger mange timers arbejde bag, så hvorfor ikke bare bakke manden op, i stedet for at sige det er noget lort han har lavet (hvilket du gør ved at skirve: \"Hvis du vil have det lavet ordentligt)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. februar 2001 - 23:36 #67
Vil lige understrege at det er chruker der laver det - og ikke mig :o)

Og det er kool so far!
Avatar billede tox-man Nybegynder
19. februar 2001 - 23:37 #68
DETALJE  *GGG*  :)))
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
19. februar 2001 - 23:38 #69
*GG*! Ja, men vil nødig tage æren for en anden mands arbejde :o)
Avatar billede chruker Nybegynder
20. februar 2001 - 04:36 #70
For lige at bruge vente tiden på et eller andet, så har jeg tilføjet muligheden for at bestemmet hvilken siden en bruger skal sendes til efter logon. Desuden kan man bestemme hvilket billede som skal vises ved siden af overskriften på forsiden.

Mht. DBAPI\'et så er der lys forude.
Avatar billede acra Nybegynder
20. februar 2001 - 08:57 #71
Havde faktisk ikke set det andet der!
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
20. februar 2001 - 13:54 #72
chruker :

Lyder dejligt :o)
Avatar billede henningf Nybegynder
24. februar 2001 - 13:04 #73
Hej chruker, det ser rigtig godt ud.
Men kunne man ikke være kommet noget af vejen ved at lave nogle \"light\" themes og add-ons til Nuke?
Så ville muligheden for at sætte billeder ind være der i forvejen.
Avatar billede chruker Nybegynder
24. februar 2001 - 13:45 #74
Nu kender jeg overhovedet ikke Nuke, så det kan jeg ikke rigtig udtale mig om - har du et link ?
Avatar billede henningf Nybegynder
24. februar 2001 - 23:25 #75
Du kan finde den på http://www.phpnuke.org og så er der en der laver en del addons på http://www.nukeaddon.com
Men iøvrigt var der en der nævnte Nuke i begyndelsen af denne tråd.
Avatar billede chruker Nybegynder
25. februar 2001 - 03:43 #76
Nu kunne jeg godt huske at jeg havde set det før, men jeg har ikke rigtig kigget i koden, så derfor kan jeg ikke udtale mig om hvor vidt det skulle være muligt at lave det her. Desuden er det sjovere selv at lave det.
Avatar billede henningf Nybegynder
25. februar 2001 - 14:14 #77
Det har du evig ret i; men det er jo ikke forbudt at låne gode ideer undervejs *s*.
Både i Nuke og i din løsning synes jeg at super-admin mangler mulighed for at vælge mellem de forskellige skribenter, han burde have mulighed for at lægge en artikkel ind fra en hvilkensom helst af de registrerede skribenter, uden at logge på som dem.
Avatar billede chruker Nybegynder
25. februar 2001 - 14:57 #78
Som super-admin kunne man jo bare rette i databasen og så vil det være klaret - men jeg vil da lige skrive det på min liste.
Avatar billede chruker Nybegynder
02. marts 2001 - 20:48 #79
Jeg beklager altså meget den her ventetid, men der mangler altså stadigvæk lige et ok fra den sidste af de 6 personer som skal godkende at jeg releaser DBAPI\'et. I mellemtiden har jeg optimeret lidt på det hele. Blandt andet det pokkers DBAPI. Stylesheetene havde også en lille fejl som gjorde at de ikke blev brugt i Netscape 6 eller Opera.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
03. marts 2001 - 04:25 #80
Chruker :

Rart at høre at det ikke er gået helt i selvsving, da vi snart står og skal bruge det :o)
Avatar billede milo Nybegynder
03. marts 2001 - 11:04 #81
sejt system ! glæder jeg mig til at få en kopi af når det kommer til download... :)
Avatar billede chruker Nybegynder
03. marts 2001 - 14:44 #82
azzer:  Hvis deadline nærmer sig, så sig lige til for så skal jeg nok udrettet et eller andet mirakel.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
03. marts 2001 - 16:45 #83
Chruker :o)

Helst inden for de næste 14 dage.. *S*! Men hellere kvalitet frem for deadline *S*.
Avatar billede chruker Nybegynder
04. marts 2001 - 07:04 #84
azzer:  Ok, er der ikke sket noget i løbet af næste uge, så vil jeg udrette et lille mirakle næste weekend.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
04. marts 2001 - 07:57 #85
lyder fantastico :o)
Avatar billede allandk Nybegynder
04. marts 2001 - 13:42 #86
Jeg vil ikke undlade at klappe i mine små hænder. Selvom det ikke er mit spørgsmål, eller mine svar, så er der vist noget at glæde sig til her.

På forhånd tak, og respekt til chruker for at forstå tanken, om at dele med andre.

ab:)
Avatar billede lojmann Nybegynder
04. marts 2001 - 13:43 #87
allandk -> Ros er godt, men ikke så meget der :) Der et såment en regl at man skal dele, så det chruker gør, er at følge reglerne... :)
Avatar billede allandk Nybegynder
04. marts 2001 - 14:13 #88
Jotak, det forståes. Nu er hæver denne indsats sig ret klart et stykke over gennemsnittet.

Desuden er der også et par fæhoveder herinde, der prøver sig med; hvor meget vil du gi\', og jeg kan gøre det rigtig billigt, osv.

Endelig kunne fra ®azzer® og chruker have kørt det her udenom eksperten, og bare lukket af med en stribe link til gør-det-selv-folket.

Ellers er jeg da helt enig med dig ;-)

ab:)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
12. marts 2001 - 02:01 #89
Hvordan går det chruker ?
Avatar billede chruker Nybegynder
12. marts 2001 - 02:55 #90
Det går såment fint nok. Jeg har siddet og roddet lidt med upload af grafik vha. formularer, men kan ikke få det til at virke. Så nu vil jeg pille det fra igen, indtil jeg har fået det til at virke. Jeg har nemlig fået ok til at lægge det ud, så det er kun dette jeg mangler.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
12. marts 2001 - 03:10 #91
Det lyder jo alletiders... så begynder vi og glæde os :o)
Avatar billede chruker Nybegynder
13. marts 2001 - 19:38 #92
Tamdadaaaa!!! :-)

I kan hente en fil med nyhedssystemet på
http://download.lktdesign.dk/files/

Skulle I få problemer med opsætningen af systemet kan I altid skrive til mig på support@lktdesign.dk

Håber I kan bruge det.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
13. marts 2001 - 19:40 #93
Weeeeeeeeeeeeeeeeee!! *S*

Jeg kigger lige og så finder vi lige ud af det der med at give dig 400 point hver.
Avatar billede parazite Nybegynder
14. marts 2001 - 22:39 #94
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. marts 2001 - 22:40 #95
Hej chruker :

Vi er begyndt at kigge på det og vi takker mange gange. Vi håber at vi kan klarer os uden din support :o)

Endnu engang tak for et fedt system.

Du kan hente de sidste 400 point fra Parazite her :
http://www.eksperten.dk/spm/56853
Avatar billede tox-man Nybegynder
14. marts 2001 - 22:50 #96
Hej chruker

Det er sgu så fedt et system at jeg også godt vil give dig 400 point :)

Du kan hente dem her:
http://www.eksperten.dk/spm/56859
Avatar billede parazite Nybegynder
14. marts 2001 - 23:21 #97
tox-man : Godt træk! :o)
Avatar billede tox-man Nybegynder
14. marts 2001 - 23:23 #98
det er da kun rimeligt at de som virkeligt laver noget brugbart for folket også skal belønnes :)
Avatar billede parazite Nybegynder
14. marts 2001 - 23:25 #99
tox-man : Kunne ikke være mere enig! :o)
Avatar billede chruker Nybegynder
15. marts 2001 - 00:55 #100
Mange tak for de fine ord :-)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
15. marts 2001 - 05:07 #101
De er fortjent...

Brug nu ikke pointene på en gang :-)
Avatar billede chruker Nybegynder
18. marts 2001 - 01:38 #102
Jeg har lige uploadet en version 1.0.1  Der var selvfølgelig nogle (dumme) fejl rundt omkring. Jeg vil anbefale af I opgradere jeg version.

Følgende fejl er fixed:
- I database.sql var default passwordet blankt for den administrator bruger der oprettes på forhånd. Dette giver dog problemer for login scriptet/dbapi\'et da den blanke streg konverteres til en NULL værdi. Med det resultat at MySQL ikke kan finde administrator brugeren.
- login.php sendte en ugyldig Location header tilbage til browseren.
- På login.php stod der at man kunne bruge test og test_admin til at logge på med. Disse var midlertidig et levn fra demo udgaven.
- Og igen på login.php checkede den ikke feltet deleted_by, med det resultat at en slettet bruger stadigvæk kunne logge på.
- I menu er der flyttet rundt på de horisontale linier så de står noget pænere hvis der f.eks. ikke er adgang til at ændre på brugerne.
- Functionen cut_string() som er defineret i module_misc.inc filen i /examples/include, startede alle tekst strenge med et blank tegn. Dette kunne kun ses i koden, men det så ikke pænt ud.
- Funktionen news_archieve() viste ikke linket som kan bruges til at få vist resumeér ved nyhederne, når linkene til navigationen ikke skulle vises.

Det var vist det.
Avatar billede chruker Nybegynder
18. marts 2001 - 01:39 #103
Jeg må hellere se at få lavet et install scriptet i stedet for dette roderi med opsætning osv..