Avatar billede truman Nybegynder
24. november 2003 - 19:58 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

popup vindue i Flash

hvordan laver man et popup vidnue i Flash?
uden kode på den side der skal poppes up ELLER noget
andet ... bare en kode så npr man trykker på en knap i Flash åbner den en side i et popup vindue.
Avatar billede jakwag Nybegynder
24. november 2003 - 20:05 #1
on (release) {
    getURL("java script:window.open('yourpage.html','newwindow','width=200,height=300,screenX=0,screenY=0,directories=0,resizeable=0,location=0,menubar=0,scrollbars=0,status=0,toolbar=0'); void(0)");
}

: ) Jakob
Avatar billede truman Nybegynder
24. november 2003 - 20:26 #2
d er jo ikke 1 rigtigt popup vindue.
hvordan laver man et af de der vinduer uden
adresselinie og alt det der?
Avatar billede el_morten Nybegynder
24. november 2003 - 20:56 #3
Det er uden adresselinie og scroolbars... bare indtast din størrelse på browser
Avatar billede truman Nybegynder
24. november 2003 - 21:10 #4
jamen d skal bare være et popup vindue ligesom f.eks. det vindue der kommer op
inde på www.muffer.t68.dk når man f.eks. trykker på "the exit" ...
Avatar billede mat Nybegynder
24. november 2003 - 22:02 #5
hos mig er det magen til det som jakwag har lagt?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. november 2003 - 00:37 #6
Med mindre der her tænkes på chromeless vinduer (som bug fixet i servicepack 1 til win xp og ikke dutter derefter!!) så er jakwag´s løsning den korrekte.

Det kan dog skrives kortere da vinduer som standard IKKE vil have status-, directory-, location- og menubar hvis....

Der KUN er angivet højde og bredde på vinduet.

on (release) {
    getURL("java script:window.open('yourpage.html','newwindow','width=200,height=300');void(0)");
}

/Nikolaj
Avatar billede truman Nybegynder
25. november 2003 - 07:09 #7
her er hvad den gør ved mig: jeg trykker på knappen i Flash filmen. så åbner den en side der ehdder java script:window.open('http://elclaus.1go.dk/index.html')og så ogås et andet vindue der bare ligner en normal browser med den side jeg har sat den til. men d r jo ikke meningen
Avatar billede jakwag Nybegynder
25. november 2003 - 16:40 #8
linket fra den side du siger ser præcis sådan her ud:

java script:void(window.open('http://muffer.t68.dk/links/index.htm','_blank','width=319,height=286,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no'))

Jeg ved ikke hvad der er galt hos dig. : )
Avatar billede el_morten Nybegynder
25. november 2003 - 20:44 #9
Faktisk gør den det samme her ved mig... Den åbner 2 vinduer, hvor den ene inderholder ordene [objekt] og så et hvor "siden ikke kan vises", der er den størrelse man nu angiver.
Avatar billede jakwag Nybegynder
25. november 2003 - 20:45 #10
gør i det inde fra flash eller i et browser vindue?
Avatar billede truman Nybegynder
25. november 2003 - 20:47 #11
el morten >> præcis
Avatar billede el_morten Nybegynder
25. november 2003 - 20:47 #12
Inde i flash på et movieclip... og filen ligger lokalt i samme mappe som flashfilen.
Avatar billede truman Nybegynder
25. november 2003 - 20:47 #13
fra Flash med preview movie eller hvad d hedder ... / test movie eller noget
Avatar billede jakwag Nybegynder
25. november 2003 - 20:56 #14
prøv at publishe den så i får en html filen og gør det fra html filen

... vil i gøre det fra en projector?!?
Avatar billede el_morten Nybegynder
25. november 2003 - 21:00 #15
Der skal ikke være noget kode på selve html pop-up'en vel??
Avatar billede el_morten Nybegynder
25. november 2003 - 21:00 #16
Nej, jeg skal ikke bruge projector.
Avatar billede jakwag Nybegynder
25. november 2003 - 21:02 #17
lad filmen være som den er. Gå ind i file > publish settings. slå html til. tryk publish. åben den html fil i får i et browser vindue og prøv så at trykke på knappen.
Avatar billede el_morten Nybegynder
25. november 2003 - 21:03 #18
Det har jeg lige gjort. Nu åbner den kun ét vindue, men stadig siden kan ikke vises-
Avatar billede el_morten Nybegynder
25. november 2003 - 21:05 #19
Hov! Jo.. nu virker det her..
Avatar billede jakwag Nybegynder
25. november 2003 - 21:06 #20
hvis i køre det i en browser virker det, og det kommer brugeren jo til - så don't worry! : )
Avatar billede el_morten Nybegynder
25. november 2003 - 21:06 #21
Men hvorfor virker det ikke når man kører prewiev af filen?
Avatar billede jakwag Nybegynder
25. november 2003 - 21:09 #22
det gør det også, men javascriptet skal køres i en browser. køre man det i en browser så har man jo allerede et vindue scriptet kan afvikles i. Køre man fra flash (som jo ikke er en browser) bliver den nød til at åbne et vindue den kan afvikle scriptet i.

Giver mening?
Avatar billede el_morten Nybegynder
25. november 2003 - 21:13 #23
Jo... det gør det.
Dejligt at det virker her. Håber så at det virker for truman også :)
Avatar billede el_morten Nybegynder
25. november 2003 - 21:15 #24
Kan man evt. sætte den (via javascript) til selv at sætte størrelsen på browseren, så den åbner i den størrelse billedet er (hvis man nu har mange billeder)
Avatar billede truman Nybegynder
25. november 2003 - 21:20 #25
ja nu virker det!
Avatar billede jakwag Nybegynder
25. november 2003 - 21:22 #26
aner det ikke, prøv at spørge i javascript kategorien.

Tak for point : )
Avatar billede el_morten Nybegynder
25. november 2003 - 21:23 #27
hehe...
Jeg takker i hvert fald også for hjælp.
Avatar billede truman Nybegynder
25. november 2003 - 21:24 #28
Morten >> hehe jeg kalder mig faktisk også selv for "EL" CLAUS på min MSN og brugernavn andre steder :)
Avatar billede el_morten Nybegynder
25. november 2003 - 21:26 #29
:) Har jeg også altid haft som nick... lige siden 1997 :)
Avatar billede truman Nybegynder
25. november 2003 - 21:28 #30
ok :)