Avatar billede webcreator Nybegynder
24. november 2003 - 19:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Get["pr"] bliver tom efter IF-sætning

Hej.

Lige lidt kode først :

if ($get["pass"] != $psw || $psw == "" || $get["pr"] => $var) {
    $_SESSION[usr] = "";
    $_SESSION[psw] = "";
    header("location:gohere.php");
    exit;
}

Af en eller anden grund, så vil jeg ikke få noget nu :

echo $get["pr"];

Hvorfor ? Jeg har regnet ud, at det er denne der giver problemer i IF-sætningen : $get["pr"] => $var
Avatar billede webcreator Nybegynder
24. november 2003 - 19:19 #1
Hvis jeg fjerner sidste stump kode - $get["pr"] => $var - så kan jeg pludselig godt få udskrevet det der ligger i $get["pr"]
Avatar billede klaskeren Nybegynder
24. november 2003 - 19:21 #2
$_GET['name']
Avatar billede webcreator Nybegynder
24. november 2003 - 20:10 #3
Nej, det har ikke noget med request at gøre. Det er fra en MySQL DB
Avatar billede htm Nybegynder
24. november 2003 - 20:13 #4
Skulle den så ikke være
if ($get["pass"] != $psw || $psw == "" || $get["pr"] >= $var) {

Og hvornår optræder echo $get... efter du har brugt header eller efter din if?
Avatar billede webcreator Nybegynder
24. november 2003 - 20:15 #5
Efter IF'en.
Avatar billede htm Nybegynder
24. november 2003 - 20:16 #6
Og hvordan teer den sig efter min ændring?
Avatar billede webcreator Nybegynder
24. november 2003 - 20:18 #7
Der er ikke nogen ændringer. Efter IF'en (IKKE inde i den) er $get["pr"] simpelthen bare tom..
Avatar billede webcreator Nybegynder
24. november 2003 - 20:19 #8
Hvis jeg ændre => til >=, så virker det slet ikke mere.
Avatar billede htm Nybegynder
24. november 2003 - 20:26 #9
Det skal nu være som jeg skrev http://www.php.net/manual/en/language.operators.comparison.php

Når du siger det slet ikke virker, er det så ikke fordi den aldrig finder nogle af udtrykne sande?

den siger jo
Hvis $get["pass"] ikke er lig med $psw ELLER $psw er tom ELLER $get["pr"] er større eller lig med $var.

Prøv og skriv alle variablerne ud lige inden dine if
Avatar billede webcreator Nybegynder
24. november 2003 - 20:28 #10
Det vil jeg prøve
Avatar billede webcreator Nybegynder
25. november 2003 - 08:21 #11
Hm, kunne ikke umiddelbart få det til at virke. Men da jeg ønskede en anden handling hvis IF'en var sand (kun med henblik på betingelsen $get["pr"] >= $var), så oprettede jeg blot en ny IF-sætning.

Men tak for hjælpen alligevel. Smid svar.
Avatar billede htm Nybegynder
25. november 2003 - 08:53 #12
OK