Avatar billede hangaard Nybegynder
24. november 2003 - 12:22 Der er 6 kommentarer

Ændre farve på flueben i Checkbox

Hej kloge hoveder!

<b>Problem</b>
For at alle mine checkbox'e bliver submitted og ikke kun de som er checked, har jeg sat value="off" og checked=true på alle ikke checkede chackbox'e.

Det virker præcis som jeg ville ha' det skulle, men i den tid det tager fra der bliver trykket på submit-knappen til action-siden bliver loadet, er alle checkbox'e checked, hvilket for brugeren godt kan være en del forvirrende.

<b>Spørgsmål</b>
Derfor kunne jeg godt tænke mig at ændre farven på fluebenet til checkboxens baggrundsfarve, så det ikke ses af brugeren.
Jeg har prøvet med checkboxElement.style.color = "#ffffff", men det har ingen effekt på fluebenet.

Er der nogen af Jer som har en løsning?

Mvh.
Hangaard
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. november 2003 - 12:26 #1
Ja

Lav et hidden felt for hver checkbox, og lad det være det der gælder:
<input type=checkbox name"_check1" onclick="this.form.check1.checked = (this.checked) ? 'on' : 'off';">
<input type=hidden name="check1" value="off">

- eller sådan noget
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. november 2003 - 12:27 #2
UNDSKYLD:
<input type=checkbox name"_check1" onclick="this.form.check1.value = (this.checked) ? 'on' : 'off';">
<input type=hidden name="check1" value="off">
Avatar billede hangaard Nybegynder
24. november 2003 - 12:30 #3
Er der ikke en måde hvorpå jeg kan ændre farven på fluebenet?
Jeg synes det er lidt voldsomt at skulle lave hidden felter for alle checkbox'e, men det er da en løsning.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. november 2003 - 12:36 #4
så vidt jeg ved er det ikke en mulighed, men jeg vil lige checkke ...
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. november 2003 - 12:47 #5
Nej, jeg kan ikke finde noget.

jeg bruger selv den med hidden fields
Avatar billede roenving Novice
24. november 2003 - 16:55 #6
Check-boxe kan ikke ændres ...