Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 09:42 Der er 66 kommentarer og
2 løsninger

Problemer m. GeForce 2 GTS 64

Jeg har netop købt mig et nyt grafikkort:

Guillemot 3D Prophet 2 GTS 64mb.
(GeForce 2 GTS 64 mb.)

Jeg købte det brugt af en af mine venner sammen med et \"ABit BE6 II\" bundkort og en PIII 600MHz... altsammen virkede fint hos ham!

Nu har jeg så fået det hele hjem og stillet op, men når jeg booter siger den:

\"DUUUUUUT...  DUT...  DUT\"

og så sker der ikke mere!..

Skifter jeg grafikkortet ud med et almindeligt GeForce virker det fint, og prøver jeg i en anden maskine virker det nye GeForce 2 også fint!!  :o(

men det har jo virket på mit nye bundkort, hvad kan jo ha´ gjort galt!?

Mvh.
Motte
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 09:43 #1
Det skal måske lige siges at skærmen ikke tænder, og det virker ikke som om den \"kommer videre\"...
Avatar billede kasseper Nybegynder
12. januar 2001 - 09:46 #2
Det lyder som om at du ikke har trykket kortet ordentligt ned i slottet.....
Er begge kort du prøver AGP, eller er et PCI ????
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 09:57 #3
Jeg har prøvet at \"mose\" det i... så den er mulighed er desværre udelukket!

De er begge AGP, og jeg har også prøvet at \"spritte\" det af - uden held...  :o(
Avatar billede kasseper Nybegynder
12. januar 2001 - 09:59 #4
Så er jeg blank desværee ;(
Kasseper
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 10:01 #5
ØV!.. det svar har jeg hørt alt for mange gange, men jeg er desværre også selv på herrens mark! :o(

Ellers tak for forslaget...
Avatar billede kalou Nybegynder
12. januar 2001 - 10:10 #6
Check på producenten af dit bundkorts hjemmeside om det kræver en bois-opdatering eller om det overhovedet er kompatibelt med GeForce 2 gts
Avatar billede kalou Nybegynder
12. januar 2001 - 10:12 #7
eller også er der et problem med strøm-forsyningen
Hvis du har mulighed for at låne en anden strømforsyning vil jeg foreslå at prøve med den
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 10:12 #8
Som sagt så har det virket - og sætter jeg det over på min lillebrors, som er identisk, virker det også...
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 10:13 #9
Hmm... det er et Aopen HQ45 med en 230 watt strøm forsyning!

men det kan da godt ske - eller hvad??
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 10:14 #10
Det er iøvrigt helt nyt - altså kabinettet... (fik det igår) da jeg også selv troede det var problemet!
Avatar billede dreadworg Nybegynder
12. januar 2001 - 10:16 #11
Kan også være RAM\'en som siger sådan. Prøv at smidde dem i en anden slot.
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 10:20 #12
Jeg har prøvet det, og det burde vel heller ikke virke med et andet kort - hvis det var rammen?..
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 10:25 #13
Jeg er desperat - så 250 point!..
Avatar billede dreadworg Nybegynder
12. januar 2001 - 10:37 #14
Har I prøvet GeForce 2 GTS kortet på et andet mobo?
Avatar billede dreadworg Nybegynder
12. januar 2001 - 10:38 #15
Whoops, så ikke du allerede havde skrevet det...
Avatar billede dreadworg Nybegynder
12. januar 2001 - 10:40 #16
Burde ikke kunne have noget som helst med PSU\'en at gører, for GF2 bruger mindre strøm end det originale GeForce.
Avatar billede dreadworg Nybegynder
12. januar 2001 - 10:40 #17
XTOOOOOM????
Avatar billede kalou Nybegynder
12. januar 2001 - 10:42 #18
Prøv at gå ind i bios
check alle instillinger
save og reboote for at genskrive til chippen
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 10:45 #19
XTOOOOM??? Hvad mener du med det...

iøvrigt skal vi ikke prøve udelukkelses metoden!?

DET ER IKKE RAMMEN, DET ER IKKE STRØMFORSYNINGEN...

andet?? :o)
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 10:46 #20
Det har jeg prøvet, men kan du komme med nogle konkrete ting som jeg kan have gjort galt i BIOS??
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 10:47 #21
Hmm... 500 point!!!

så i må ikke give op - jeg er næsten grædefærdig...

(NÆSTEN)  :o)
Avatar billede dreadworg Nybegynder
12. januar 2001 - 10:51 #22
Xtom\' har pænt meget styr på den slags her. Så håber da han kigger på det.
Måske kunne kan mærke da jeg \"råbte\" (rystende skrivebord eller lign:) )
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 10:53 #23
Ha Ha Ha....  :o)

XTOOOOOOOOOOOOOOOOOOM ! ! ! ! ! ! ! ! ! !

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!!!

Lad os håbe det hjælper!..  ;o)
Avatar billede parazite Nybegynder
12. januar 2001 - 10:54 #24
Hvordan lyder fejl-bippene helt nøjagtig?

Har du prøvet med en anden skærm? Ved det lyder sært, men var selv ude for det. Skærmen var defekt, og så ville comp\'en ikke starte,.
Avatar billede parazite Nybegynder
12. januar 2001 - 10:55 #25
Courtesy of brugeren tigerdyr i spm. 16567:

1 beep: DRAM refresh failure. The memory refresh circuitry on the motherboard is faulty.
2 beeps: Parity Circuit failure. A parity error was detected in the base memory (first 64k Block) of the system.
3 beeps: Base 64K RAM failure. A memory failure occurred within the first 64k of memory.
4 beeps: System Timer failure. Timer #1 on the system board has failed to function properly.
5 beeps: Processor failure. The CPU on the system board has generated an error.
6 beeps: Keyboard Controller 8042-Gate A20 error. The keyboard controller (8042) contains the gate A20 switch which allows the computer to operate in virtual mode. This error message means that the BIOS is not able to switch the CPU into protected mode.
7 beeps: Virtual Mode (processor) Exception error. The CPU on the motherboard has generated an Interrupt Failure exception interrupt.
8 beeps: Display Memory R/W Test failure. The system video adapter is either missing or Read/Write Error its memory is faulty. This is not a fatal error.
9 beeps: ROM-BIOS Checksum failure. The ROM checksum value does not match the value encoded in the BIOS. This is good indication that the BIOS ROMs went bad.
10 beeps: CMOS Shutdown Register. The shutdown register for the CMOS memory Read/Write Error has failed.
11 beeps: Cache Error / External Cache Bad. The external cache is faulty.

andre fejl:
2 short beeps: POST failed. This is caused by a failure of one of the hardware testing procedures.
1 long & 2 short beeps: Video failure. This is caused by one of two possible hardware faults. 1) Video BIOS ROM failure, checksum error encountered. 2) The video adapter installed has a horizontal retrace failure.
1 long & 3 short beeps: Video failure. This is caused by one of three possible hardware problems. 1) The video DAC has failed. 2) the monitor detection process has failed. 3) The video RAM has failed.
1 long beep: POST successful. This indicates that all hardware tests were completed without encountering errors.
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 11:02 #26
Det er den som hedder 1 long & 2 short...
Avatar billede parazite Nybegynder
12. januar 2001 - 11:06 #27
OK - har du sat noget i, som din kammerat IKKE havde i sin? Netkort, lydkort, controller-kort, andet? Fejlen må ligge i et stykke hardware du har, som han ikke har, da det jo ellers virker fint hos andre.
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 11:10 #28
Hmm... jeg har prøvet at fjerne alt, så der kun sidder:

RAM, CPU, BUNDKORT, GRAFIKKORT, KABINET

og så virker det ikke, men med mit andet grafikkort (et almindeligt GeForce) virker det fint!
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 11:11 #29
men hvad betyder \"fejl koden\" egentlig på forståeligt dansk?? :o)
Avatar billede parazite Nybegynder
12. januar 2001 - 11:13 #30
Og du husker at have skærmen sluttet til med strøm til hver gang?

Du siger godt nok, at det IKKE er RAM\'ene, men har du alligevel mulighed for at teste med nogle andre?
Avatar billede parazite Nybegynder
12. januar 2001 - 11:14 #31
Video-fejl. Forårsaget af en af disse 2: Vide BIOS ROM fejl, fejl i checksum. Video kortet, der er installeret har en horisontal retrace fejl... hvad det betyder? Aner det ikke! *G*
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 11:18 #32
ja, ja... der er strøm på skærmen - som er en halv gammel Sony Trinitron 17\", og jeg kan godt prøve det med en anden... men først når jeg kommer hjem!

Det har bare virket med den før - altså skærmen... og ang. RAM´ene så har jeg prøvet med nogle andre, men uden held!
Avatar billede kalou Nybegynder
12. januar 2001 - 13:15 #33
Tag dit bundkort og blæs AGP-slotten igennem.
Med Geforce kort skal der ikke ret meget til før det halter. Et støvkorn kan være nok.
Avatar billede kalou Nybegynder
12. januar 2001 - 13:16 #34
Evt prøv at tage cpu af og tjeck at den kommer til at sidde ordentlig på igen
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 13:19 #35
Tja.. jeg har fået en masse teorier som jeg skal hjem og have afprøvet i weekenden - men jeg lover at vende tilbage mandag, så må vi jo se hvem der fik ret!!  :o)

Tak for hjælpen allesammen!..
Avatar billede parazite Nybegynder
12. januar 2001 - 13:42 #36
Smider da lige et svar så... *G*
Avatar billede motte Nybegynder
12. januar 2001 - 13:45 #37
Ja, gør det - alle som har svaret!.. :o)
Avatar billede makse Nybegynder
12. januar 2001 - 17:24 #38
Well, her er en mulighed.
De alm. Geforce kort skulle jo helst havde lidt mere strøm. Så man har i Abit\'s Softmenu, et punkt der hedder I/O Voltage som kan være 3.3 eller 3.5. Prøv evt. at sætte det gamle Geforce i, og ændre dette. Sluk og sæt det nye kort i igen. Held og lykke.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. januar 2001 - 19:08 #39
fra www.geforcefaq.com (et godt opslagsværk til emnet!)

\"..I have an Asus K7M, A7V or Abit BE6-II motherboard and I have instability or tearing problems with the GeForce. How can I fix it?..\"

The ASUS K7M has a jumper for selecting the I/O-voltage, which is set to 3.4V by default. Set this to 3.31V (since this is the \'official\' voltage for video cards). On the K7M this jumper is on the upper right side, a jumper-block with 4 pins.

The ASUS A7V runs at 3.56V by default. Try changing this to 3.31V or 3.35V.

This is also true of the Abit BE6-II, which is set to have an I/O voltage of 3.5V by default. Try changing this to 3.31V.

However, for some people the reverse may be true - increasing the voltage may fix the problem.

Xtom` =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. januar 2001 - 19:10 #40
Avatar billede hotpop Novice
12. januar 2001 - 21:32 #41
hvis det er en god ven køber han det sikkert tilbage - det er nok ikke svært at få solgt alligevel...!!!
Avatar billede cassebent Nybegynder
15. januar 2001 - 02:59 #42
En af mine kammerater havde samme problem indtil han satte kortet ordentligt fast. Jeg ved det svar er kommet en gang, men kan du se om kortet sidder bare en lille smule skævt eller det er en agp-pro port?
Avatar billede motte Nybegynder
15. januar 2001 - 07:13 #43
Jeg har kæmpet med kortet hele weekenden - og fundet ud af et par ting mere...

1. Kortet virker nu på alle maskinerne jeg har prøvet med!

2. men kun nogle gange, det virker som om der er en løsforbindelse eller noget - ihvertfald virker det næsten aldrig første gang jeg booter maskinen, men efter en genstart eller to plejer den at boote korrekt!?.. :o(

Jeg har dog ikke prøvet at sætte I/O voltage til 3.31v endnu, men i får svar i morgen når den teori er afprøvet...

Tak for alle henvendelserne!!  :o)
Avatar billede motte Nybegynder
16. januar 2001 - 07:45 #44
Hmm... jeg har nu prøvet at sætte min I/O voltage til 3.3 som var det der kom tættest på - og det virkede desværre heller ikke! Jeg troede derfor det var kortet, så jeg kørte forbi en butik og købte et helt nyt... men det gav samme fejl meddelse, også da jeg prøvede det på min lillebrors PC!?..

Det skal lige siges at vi har samme type bundkort, jeg har desuden prøvet at skifte RAM, CPU og kabinet - HJÆLP!!!!!

JEG SÆTTER POINT´NE OP TIL 1.000
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. januar 2001 - 08:15 #45
Godmorgen da ! :)

Har du kigget på linket til artiklen hos InsaneHardware?
( http://www.insanehardware.com/articles.php?i=00003 )

Deraf prøv at se de følgende links fra forummet:
http://forums.insanehardware.com/cgi-bin/forumdisplay.cgi?action=topics&forum=NVIDIA+Issues&number=12&DaysPrune=30&LastLogin=

En bruger med Abit BE6-II og GTS kort
http://forums.insanehardware.com/Forum12/HTML/000002.html

Såeh.. med tanke for alt det du har forsøgt, når man læser indlæggene igennem samt kigger på den information der er tilgængelig på nettet, ser det ud til at et andet bundkort, er den eneste løsning. JEG kan i hvert fald næsten ikke komme i tanker om mere, der kan hjælpe dig i dette tilfælde. Lad os høre hvad teknik siger til det? :)

Xtom` =)
Avatar billede motte Nybegynder
16. januar 2001 - 10:24 #46
Hej xtom,

Du har jo fuldstændig ret... det kan simpelthen ikke være andet, men der må da være en løsning på problemet - altså udover et nyt mb!..  :o)
Avatar billede makse Nybegynder
16. januar 2001 - 11:09 #47
Fra www.visiontek.com

My PC won\'t POST after I put my GeForce card in. How can I fix it?
Make sure that your card is firmly seated in the AGP slot, and clean away any dust in the slot or on the card.

Try a different monitor. In some rare cases the GeForce simply won\'t work with a certain monitor. If this is the case, try replacing the GeForce and seeing if that helps.

If the above solutions don\'t help, you could try taping up the last pin (furthest from the backplate) on both sides of the card.

If none of this works, your Video BIOS may be corrupt (this can also occasionally occur on brand new cards).
Avatar billede makse Nybegynder
16. januar 2001 - 11:31 #48
btw, prøv at sætte det hele i igen, hos ham du købte det af. For at se om det virker der!
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
16. januar 2001 - 12:09 #49
har du checket om dit motherboard understøtter AGP x2 x4
Dette kunne godt være dit problem!!!!!
en af mine venner har prøvet det samme
Avatar billede motte Nybegynder
16. januar 2001 - 12:18 #50
Jeg har testet det hos ham jeg købte det af, og der virker det stadig... og mit bundkort understøtter AGP x2, så det er formentlig heller ikke problemet!

til makse;

kan du ikke lige skære nedenstående ud i pap - på dansk... tak! :o)

If the above solutions don\'t help, you could try taping up the last pin (furthest from the backplate) on both sides of the card.
Avatar billede makse Nybegynder
16. januar 2001 - 12:33 #51
Hvis jeg har forstået dig korrekt. Så har du købt bundkort og grafikkort af din kammerat.
Og hvis det virker hos ham, kunne det jo tyde på at det er et kabinet/strøm problem. Men prøv at tage alt dit udstyr med ud til ham, og afprøv det der. Eller omvendt, at han tager alt sit med hjem til dig.
Hvad nu hvis du hiver alt ud af kabinettet incl. strømforsyningen. Og sætter det hele op på bordet.
dvs. Sætter grafikkort, cpu, ram, keyboard og strøm til. Men helt uden kabinet.

Her kommer det så i pap på dansk :)
Grafikkortets bagerste ben/kontakt tapes over på begge sider af kortet. Det bagerste ben er det der er længst væk fra bagpladen. brug evt. teflon tape (det hvide man bruger til vandrør)
Jeg har dog ikke nogen ide om at dette virker. Normalt er dette ben \"reserved\" og bruges ikke.
Avatar billede kasseper Nybegynder
16. januar 2001 - 16:44 #52
Prøv at lave en update af de chipset der sidder på kortet.
Mit Geforce, fuckede totalt up, til jeg opdaterede mine chipset\'s fra VIA
Det kan godt være det er et skud i tågen, men det er da et forsøg værd.....
Avatar billede kasseper Nybegynder
16. januar 2001 - 16:46 #53
Avatar billede lassebm Nybegynder
16. januar 2001 - 16:50 #54
nu har jeg ikke lige gidet at læse alle de andre svar igennem, men de dut lyde der tyder MEGET på at du ikke har puttet dit gfx kort ordentligt i.
Avatar billede hotpop Novice
16. januar 2001 - 17:57 #55
zyphon<< nej det er kun blevet foreslået ca 117 gange *gg*
Avatar billede lassebm Nybegynder
16. januar 2001 - 18:13 #56
hmm! ja så det godt i starten! Men det er stadig den teori jeg holder på!!!

Køre din køler når du har det nye geforce kort i??

Prøv lige at se hvor meget af \"guld-trådene\" du kan se efter at du har putter det i slotten! Der burde helst ikke være mere end 2,3,4 mm.!!

Avatar billede motte Nybegynder
17. januar 2001 - 06:42 #57
Kortet sidder som det skal!.. det jeg søger er egentlig bare en løsning på Xtoms svar - så prøv lige at læse det... tak! :o)
Avatar billede teknik Juniormester
17. januar 2001 - 20:28 #58
>>motte
På opfordring af Xtom` har jeg gennemtrawlet dit spm. og de relevante links...

....min rygrad sagde umiddelbart:
-Eneste forskel mellem barbone systemet (MB-CPU-RAM-Grakkort) i dit eget system, og \"sælgers\" system, det er PSU....derfor umiddelbart et PSU-problem...

Siden har jeg gennemtrawlet links og tolker dem til samme \"konklusion\":

Den mest \"grundige\" beskrivelse af problemet er den her:
http://www.insanehardware.com/articles.php?i=00003
--------------------------------
Den forklarer at problemet relaterer til en bestemt måde at \"manipulere\" med spændingen kaldet
PWM...(Puls Width Modulation)
....Så vidt jeg kan gætte mig til, så er det at \"snyde med\" (Strække) pulsbredden vha. lidt kapacitorer/Spoler - åsledes at man får en højere effekti middelværdi af spædingen, og derved få mere effekt ud af en egentlig lidt for lav spænding.
ikke så interessant...
De siger efterfølgende at
1 \"Bundkortet forsøger at levere en spænding, som er pulsbreddemoduleret\"
...(og det er grafikkortet egentlig ok tilfreds med)
Men strømforsyningen tillader ikke denne form for \"snyd\"...den \"bekæmper\" denne fusk med spændinge (Typisk fordi det \"set fra den side\" ligener udefrakommende støj\", som der jo traditionelt beskyttes imod i en strømforsyning.

Denne \"modarbejden hinanden\" er så vidt jeg forstår det fjernet på nyere PSU\'er,
som er \"PWM kompatible\"...

-Altså en effektiv løsning odds 90%+  : At skifte til nyere (gerne 300W) PSU.
...Jeg har fundet \"to\" halve/mystiske løsningsforslag.....som jeg tvivler på du kan bruge til en skid. - men inden du skifter PSU, så måske ......bob-bob
Den ene er \"tilslut den ekstra termo-føler\"...hvis du har én *S* ...har hjulpet en spørger i et tilsvarende spm. ...hvorfor det skulle hjælpe...?? -Aner det absolut ikke...

Den anden er absolut \"uklar\" det er \"udskiftning af Capacitor C45\"...men intet om til hvilken ny størrelse....Søgning efter \"C45\" hos www.hotbot.com , og leden hos www.Abit.com.tw gav ingen nyttige resultater.- heller ikke Abit\'s Newsgroups.

Odds for at disse to ideer hjælper...under 3%...

...du kunne prøve at rette spm. via Email til Abit- TechSupport
-    odds for at det giver en løsning...10-20%
-    odds for at det varer over 3 uger før der svares over 50%

Som du kan læse er jeg ikke enig med dig og Xtom` i at bundkortet er kernen I problemet...primært fordi det jo - i så fald - heller ikke skulle virke i Sælgers PC.

Kilden til \"bekræftelsen\" af min umiddelbare konklusion er for 90% vedkommende Xtom`\'s links.
...At forsøge med en anden PSU er tidliger foreslået af Kalou.
Avatar billede makse Nybegynder
17. januar 2001 - 22:32 #59
Avatar billede teknik Juniormester
17. januar 2001 - 22:55 #60
>>makser \"Den er gooo\"
Sakset fra makse\'s Link...
----------------------------------
BE6-II mobo\'s made before 7/00 can experience problems at POST initializing
the video card due to an incompatibility with the programmable voltage
circuits on the mobo.  Abit offered to fix these mobo\'s for $25 and approx.
two weeks time.  the fix involves replacing C49 on the mobo with a .1
microfarad SMT cap.
-----------------------------------
Capacitor 49 er også det rigtige tal...jeg rettede ikke min \"tyrkfejl\" med 45, da betydningen jo (dengang) ikke var stor.
0,1 Micro Fahrad... det er en ganske almindelig Kondensator størrelse.... men

SMT Cap er jeg lidt Usikker på.... SM plejer at være Surface Mounted, men det plejer at være
SM\"D\"  - Surface mounted Device....CAP (hætte) er bare en måde at udforme en kondensator på,altså en datalje, som er mindre vigtig.
-----------------------------------
Enher radio/TV reperatør, burde kunne give dig en \"dims\" ud fra denne beskrivelse....evt. lodde den på for 1/4 arbejdstime....altså typisk 1-200 kr incl. \"materialer\" ...

Hvis du \"kender en\" ...så er \"en bajers tid\" ca. nøgleordet...og prisen... ;-))
Avatar billede motte Nybegynder
18. januar 2001 - 07:01 #61
Pyha!.. det lettede, nu har jeg kæmpet med det i snart 14 dage - og jeg er ved at få spat!!

men hvis jeg har forstået det hele ret så har jeg 2  muligheder:

1. Skifte mit sprit nye HQ45 kabinet ud med et nyt, med en 300watt strømforsyning...

2. Skifte mit mobo ud med en nyere model...

Er dette korrekt tror jeg at jeg vælger den sidste mulighed, da jeg kan levere bundkortet tilbage til ham jeg købte det af! (samme ven som jeg købte grafikkortet af)

Konklussion:

Køber jeg et Abit BE6-II 2.0 RAID, er mit problem løst... korrekt?? :o)

og tak for alle svarende/tålmodigheden!!
Avatar billede teknik Juniormester
18. januar 2001 - 15:51 #62
....Jo jeg mener også (odds 80%+) at det vil løse dit problem at købe et helt nyt bundkort
Da den løsning umiddelbart synede 500-1000kr. dyrere, så mente jeg at \"billigst er bedst\".
Når du kan returnere...til fuld købspris....så er det jo ikke noget problem.
Så er det vel tæt på \"samme pris\".
Avatar billede makse Nybegynder
18. januar 2001 - 16:12 #63
Ja, eller lav en byttehandel med dit og din kammerats kabinet. Da det sandsynligt virker med hans\'!
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
18. januar 2001 - 16:22 #64
Hvor mange Volt kører din strømforsyning med????
Hvis den køre meget under 300volt, kan dette også være problemet!!!!!!
Avatar billede teknik Juniormester
18. januar 2001 - 16:27 #65
>>cyberfreak....
1. du mener nok Watt (ikke volt)...for det er sg* svært at finde en 300 Volt\'s stikkontakt
2. Det har været drøftet længere oppe ...PSU er i øvrigt på 230Watt...men det er ikke effektforbruget, som er årsag til problemet
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
18. januar 2001 - 17:15 #66
Ups ja ja teknik, jeg mente nu også Watt
Avatar billede motte Nybegynder
22. januar 2001 - 14:35 #67
Jeg har bestilt et nyt bundkort (Abit BE6-II 2.0 RAID) og håber så på at det vil løse mit problem!..

I skal alle have tusind tak for hjælpen, uden jer havde jeg formentlig givet op - og brugt en masse penge på unødig hardware!!

Så nu kommer point fordellingen... så vidt jeg kan vurdere var det xtom som kom med fejlårsagen og teknik som kom med løsningen, så jeg har valgt at dele point´ne lige imellem jer!! :o)

Håber alle er tilfredse og endnu en gang tak for hjælpen - også til de som ikke fik point!..

Mvh.
Morten
\"den lykkelige\"
Avatar billede makse Nybegynder
22. januar 2001 - 14:43 #68
:)