Inherit Class, men brug ny konstant.
Jeg har simplificeret min kode og har nu:Class HeliumBallon
Inherits Ballon
Const GasArt As String = "Helium"
End Class
Class BrintBallon
Inherits Ballon
Const GasArt As String = "Brint"
End Class
Class Ballon
Const GasArt As String = "Ingen gas"
Public Shared Function Gas() As String
Return GasArt
End Function
End Class
Mit problem er så, at jeg gerne vil kalde Ballon.Gas og få "Ingen Gas", men samtidigt vil jeg også gerne kalde BrintBallon.Gas og få "Brint".. Men jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gøre det.. Jeg vil helst undgå at skulle til at lave alt for meget om på min BrintBallon og HeliumBallon (da jeg i min originale kode bruger en del flere og mere komplekse classer). Det hele ville ikke volde mig så store problemer, hvis ikke min Ballon.Gas-funktion var shared, men det er den nu engang.
Hvad kan jeg skrive i stedet for mine Const-linier, så det virker ?