Avatar billede biodk Nybegynder
22. november 2003 - 20:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl med min session

Ey
Jeg har denne kode. men der er fejl der hvor den tjekker om bruger i sessionen er lig med bruger.
HVa har jeg lavet forkert?

session_start();
if(!session_is_registered("s_brugernavn") && $_SESSION['s_brugertype'] == "bruger") {
header("Location:login.htm");
exit();
Avatar billede danino Nybegynder
22. november 2003 - 20:52 #1
Skal det ikke være sådan her:
session_start();
if(session_is_registered("s_brugernavn") && $_SESSION['s_brugertype'] == "bruger") {
header("Location:login.htm");
exit();
??
Eller tjekker du jo om s_brugernavn IKKE er registreret...
Avatar billede biodk Nybegynder
22. november 2003 - 22:24 #2
gør ingen forskel. den gør bare som om koden ikke er der. altså dvs. jeg ryger lige en på den side uden der bliver tjekket noget.
Avatar billede martinbk Nybegynder
22. november 2003 - 23:03 #3
if (isset($_SESSION['s_brugertype']) && $_SESSION['s_brugertype'] == "bruger") {
  header("Location: login.htm");
}
Avatar billede biodk Nybegynder
22. november 2003 - 23:46 #4
holybull - giver samme resultat.
Avatar billede detox Nybegynder
23. november 2003 - 01:01 #5
Du skal vel bare lave det omvendt:

if (!isset($_SESSION['s_brugertype']) || $_SESSION['s_brugertype'] != "bruger") {
  header("Location: login.htm");
  exit();
}
Avatar billede zaim Nybegynder
23. november 2003 - 01:12 #6
Du tjekker på SESSION['s_brugertype']  uden at vide om de rer sat, så du får jo nok en fejl når den ikke er sat, PRøv i stedet

session_start();
if(!session_is_registered("s_brugernavn")){
header("Location:login.htm");
}else{
if($_SESSION['s_brugertype'] == "bruger") {
  header("Location:login.htm");
}
Avatar billede biodk Nybegynder
23. november 2003 - 12:16 #7
zaim -> med dit forslag tjekker den ikke efter brugertypen.
Avatar billede zaim Nybegynder
23. november 2003 - 14:58 #8
Rent teknisk kan du ikke tjekke på session variablen s_brugertype hvis den ikke er sat, det givet et problem.
Kan du ikke prøve at formulere i ord, hvad det er du vil have koden til at gøre. Skal s_brugertype enten være 'ikke sat' eller "bruger", eller hvad er meningen.
Avatar billede biodk Nybegynder
24. november 2003 - 14:19 #9
har selv fået det til at virke.. ellers tak allesammen
Avatar billede biodk Nybegynder
17. december 2003 - 15:41 #10
if ($_SESSION["s_brugernavn"] !== "$s_brugernavn" && $_SESSION["s_password"] !== "$s_password")
{
    header("Location: unlogin2.htm");
    exit();
}