Avatar billede parazite Nybegynder
12. januar 2001 - 00:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Aaaaaargh!

OK - Venstre og højre tabel. De to nederste blå celler skal begge fortsætte til bunden, ligemeget hvor meget der står i den midterste celle. SKAL virke i IE 5.0, IE 5.5, NS 4.0 samt NS 6.0.

Kode:

<html>
<head>
<title>NewsZone.dk : Forside</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>

<body bgcolor=\"#989898\" leftmargin=\"0\" marginwidth=\"0\">
<table width=\"760\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\">
  <tr>
    <td colspan=\"3\">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan=\"3\" bgcolor=\"#000000\" height=\"20\">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"150\" bgcolor=\"#FFFFFF\">
      <table width=\"140\" border=\"0\" cellspacing=\"5\" cellpadding=\"0\">
        <tr>
          <td height=\"100%\">
            <table width=\"140\" bgcolor=\"#39638C\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#39638C\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#39638C\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#39638C\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#39638C\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#39638C\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
            </table>
          </td>
        </tr>
      </table>
    </td>
    <td bgcolor=\"#FFFFFF\" width=\"460\">&nbsp;</td>
    <td width=\"150\" bgcolor=\"#FFFFFF\" valign=\"top\">
      <table width=\"140\" border=\"0\" cellspacing=\"5\" cellpadding=\"0\">
        <tr>
          <td  height=\"100%\" bgcolor=\"#39638C\">
            <table width=\"140\" bgcolor=\"#39638C\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#39638C\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#39638C\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#39638C\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#39638C\" width=\"140\">En masse text...<br>
                  <br>
                </td>
              </tr>
            </table>
          </td>
        </tr>
      </table>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan=\"3\" bgcolor=\"#000000\" height=\"20\">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
</body>
</html>

- Parazite, der er skide desperat nu!
Avatar billede humtibum Nybegynder
12. januar 2001 - 04:31 #1
er det med vilje at der ikke er lige mange rækker i de to yderste kolloner???
-chs
Avatar billede day Nybegynder
12. januar 2001 - 07:05 #2
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 3.2 Final//EN\">
<html>
<head>
<title>NewsZone.dk : Forside</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>

<body bgcolor=\"#989898\" leftmargin=\"0\" marginwidth=\"0\">
<table width=\"760\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" align=\"center\">
  <tr>
    <td colspan=\"3\">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan=\"3\" bgcolor=\"#000000\" height=\"20\">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width=\"150\" bgcolor=\"#FFFFFF\">
      <table width=\"140\" border=\"0\" cellspacing=\"5\" cellpadding=\"0\">
        <tr>
          <td height=\"100%\">
            <table width=\"140\" bgcolor=\"#39638C\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#39638C\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#39638C\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#39638C\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#39638C\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#39638C\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
            </table>
          </td>
        </tr>
      </table>
    </td>
    <td bgcolor=\"#FFFFFF\" width=\"460\">&nbsp;</td>
    <td width=\"150\" bgcolor=\"#FFFFFF\" valign=\"top\">
      <table width=\"140\" border=\"0\" cellspacing=\"5\" cellpadding=\"0\">
        <tr>
          <td  height=\"100%\" bgcolor=\"#39638C\">
          <table width=\"140\" bgcolor=\"#39638C\" border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#39638C\" height=\"20\" width=\"140\">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr>
                <td bgcolor=\"#000000%2
Avatar billede day Nybegynder
12. januar 2001 - 07:14 #3
Jeg kan ikke sende - handlingen afbrydes. Jeg har bare kopieret din første række striber til den anden række striber.
Day
Avatar billede parazite Nybegynder
12. januar 2001 - 08:07 #4
humtibum : Ja, det er det! :o)

day : Erh? Fatter jeg intet af! *G*
Send evt. hele lortet på admin@middleofnowhere.dk

- Parazite
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
12. januar 2001 - 10:28 #5
lytter med
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. januar 2001 - 18:56 #6
Når bare det er på hver sin led kan du godt mixe pixels og procent.
<table width=150 height=100%>

Du kan evt skubbe teksten i nederste celle i bund med valign=\'bottom\' i <td>-en
Avatar billede parazite Nybegynder
15. januar 2001 - 22:37 #7
day : Det du sendte virkede ikke. Der var fast hoejde paa, hvilket der IKKE maatte vaere. Tak for forsoeget.

jakoba : Kan, men det giver ikke noget heldigt resultat.

Vi fandt en anden loesning: Faldt over en gammel version af siden, hvor det virkede, og rettede den til.

- Parazite