Avatar billede jword Nybegynder
22. november 2003 - 11:58 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

deploy på tomcat - fortsat

Nå, jeg fandt nu ud af at jeg kan kalde mine servlets via url/servlets/servletname. Jeg kan også kalde dem via url-pattern på url/servlets/pattern.

Er det så opsætningen på min host der gør at jeg ikke kan kalde dem som url/pattern ? Nogen der har en ide om det er noget jeg selv kan konfigurere. Det betyder jo reelt at jeg ikke har muligheden for at bruge en servlet som 'indgang' under url/index el.

Stig
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2003 - 12:02 #1
Hvis du vil undgå */servlets/* i URL til servlets så laver du en servlet
mapping i web.xml !
Avatar billede jword Nybegynder
22. november 2003 - 12:04 #2
ja, men det er jo netop det jeg hele tiden har gjort, men mapningen sker ikke til url/* men til url/servlets/*
Avatar billede jword Nybegynder
22. november 2003 - 12:06 #3
<servlet-mapping>
    <servlet-name>TestServlet</servlet-name>
    <url-pattern>/test</url-pattern>
  </servlet-mapping>

betyder at jeg kan kalde TestServlet som url/serlvets/test men ikke url/test.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2003 - 12:07 #4
Øh  - ovenstående burde gøre at du kan kalde som /applikation/test !
Avatar billede jword Nybegynder
22. november 2003 - 12:09 #5
Min host skriver sådan noget volapyk i deres helpdesk:

We pass the three standard file patterns (known as mod_jk mount directives):

*.jsp
/servlet/*
/servlets/*

as well as those to support Struts-based applications:

*.do
/do/*

Be sure your servlet mappings include one of these patterns, or Apache will not know to pass the request to Tomcat.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2003 - 12:09 #6
Du har også en:

  <servlet>
    <servlet-name>TestServlet</servlet-name>
    <servlet-class>TestServlet</servlet-class>
  </servlet>

ikke ?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2003 - 12:10 #7
Oh - du har Apache foran Tomcat, så er det selvfølgelig en nødvendighed
at Apache kan genkende URL'er den skal forwarde.

Og den kan ikke se at /applikation/test er en Servlet.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2003 - 12:11 #8
Jeg spekulerer på om du kan fortælle Apache at *Servlet betyder servlet.
Avatar billede jword Nybegynder
22. november 2003 - 12:18 #9
Jeg forstår bare ikke lige den her 'Be sure your servlet mappings include one of these patterns, or Apache will not know to pass the request to Tomcat.'.
Lige nu har jeg ikke sådan et pattern
*.jsp
/servlet/*
/servlets/*
I min descriptor. Men den finder det alligvel under /servlets/test

Jeg har submitted en support request til min host... og truet dem med bål og brand...  hehe.
Smid lige et svar op hvis du vil have de point.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2003 - 12:21 #10
Jeg formoder at du har de 3 patterns defineret i din mod_jk.conf !
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2003 - 12:21 #11
Personlig fortrækker jeg at putte /applikation/* i mod_jk.conf ...
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2003 - 12:21 #12
Jeg kan godt ligge et svar, men har jeg hjulpet ?
Avatar billede jword Nybegynder
22. november 2003 - 14:10 #13
ja mere eller mindre. Jeg kan nok ikke gøre noget ved problemet mm min host ændrer opsætningen. Jeg har ikke selv adgang til den.
Så vidt jeg forstår er det et apache/tomcat issue, som jeg så ikke render ind i når jeg tester med en tomcat på en lokal maskine.
Nu er min erfaring med webapps ikke så voldsom stor, jeg har primært lavet nogle webapps med jetty - servlets og velocity...  Vil det så sige, med min hosts config, at jeg skal smide en eller anden jsp el ind for at kalde min servlet derigennem?
Jeg er sådan set slet ikke intereseret i at bruge jsp eftersom jeg bruger velocity. Og jeg kan jo ikke bruge en url til en side der hedder mitdomæne/servlets/index...  Det er jo lamt.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2003 - 14:18 #14
Hvis Apache ikke skal serve nogen af filerne så kan du sætte
Apache til at forwarde /appnavn/* til Tomcat eller endda
forwarde /* til Tomcat hvis det skulle være.
Avatar billede jword Nybegynder
22. november 2003 - 14:22 #15
men kan jeg gøre det når jeg ikke har adgang til konfigurationen?
Avatar billede jword Nybegynder
22. november 2003 - 14:22 #16
dvs. jeg har adgang til nogle ting...  men ved sgu ikke lige hvor meget... jeg tror ikke jeg har adgang til det du nævner.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2003 - 15:18 #17
Nej. De sættes i mod_jk.conf !