Avatar billede jesperf Nybegynder
21. november 2003 - 15:41 Der er 1 løsning

Udvælgelsesproblem med LIKE, IIF og NULL værdier

Jeg laver en udvælgelse fra en tabel udfra valg på en combobox, hvor en af værdierne er (All). Når denne er valgt, er det meningen at alle poster fra tabellen vises. Det virker sådan set også fint, lige med undtagelse af de poster, hvor der ikke nogen værdi i feltet jeg søger på. Disse poster kommer ikke frem.

Her et et udpluk af forespørelsen:

SELECT * FROM tblRaadgiver
WHERE Navn Like IIf([Forms]![frmStratAktion]!cboNavn="(Alle)","*",[Forms]![frmStratAktion]!cboNavn&"*")

Dette er blot et eksempel på forespørelsen, der er flere felter der søges på med ca samme metode.

Er der nogle der har en god idé til hvordan jeg kan få alle poster med, også dem med NULL værdi i søge feltet, når der vælges "(Alle)" i comboboxen på formularen??

Jesper
Avatar billede jesperf Nybegynder
21. november 2003 - 22:57 #1
Lukker spørgsmål!
Har fundet en anden løsning end brug af IIF i forespørgelse.
Bygger formens recordsource på en sql select statment i en procedurer på formen.

/Jesper