Avatar billede warzava Nybegynder
21. november 2003 - 14:46 Der er 9 kommentarer

Hvordan laver man sådan noget med Formler?

jeg har lavet 2 felter hvor man kan skrive sit navn og sin ønskede kode og jeg vil gerne have at når man trykker på en OK knap sender den navnet og koden til min e-mail! Hvordan gør jeg det? Please Hjælp Mig!
Avatar billede m-a-r-s Nybegynder
21. november 2003 - 19:55 #1
Se emailformular (med PHP-script) - som kan downloades fra http://www.westend.dk.

// Mars - Medieskolen Lyngby - http://www.medieskolen.dk

..
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. november 2003 - 22:39 #2
Du må lige sige om du har mulighed for at køre php eller asp, for det er en forudsætning for det du ønsker
Avatar billede warzava Nybegynder
21. november 2003 - 22:40 #3
Hmm.... ved ik! Jeg har vel mulighed for at køre begge dele! Jeg har domæne hos wannafind.dk og det er et standart domæne... så det har jeg vel!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. november 2003 - 22:59 #4
De bruger JMail og asp, men jeg har aldrig fattet at få JMail til at køre, kun CDONTS... -beklager... Jeg kan dog fortælle dig at du sender variablerne fra flash på denne måde (bland andre):

(script på knap)

on(release) {
  loadVariablesNum("http://blablabla.dk/dinAspSide.asp?navn=" + navn + "&kode=" + kode, 0);
}

i asp-siden skal der så stå:

<%
strName = request.queryString(navn);
strKode = request.queryString(kode);

'så har du variablerne liggende og kan lave en mail, men jeg er ikke NEDE med JMAIL... spørg videre i asp kategorien - held og lykke :) - med CDONTS ville det se sådan her ud:

Dim objMail
Set objMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

    objMail.From = "dig@dig.dk"
    objMail.To = "dig@dig.dk"
    objMail.Subject = "Fra homepage"
    objMail.MailFormat = 0
    objMail.BodyFormat = 0
    objMail.Body = "Navn: " + strName + "<br><br>Kode: " + strKode
    objMail.Send

set objMail = Nothing
%>
Avatar billede warzava Nybegynder
21. november 2003 - 23:03 #5
Jeg fatter ingenting! Jeg ved overhovedet ikke noget om det! Kunne du ikke forklare mig det sådan i trin for tin så får du 30 point mere! Eller sådan noget? Håber du vil hjælpe mig, jeg vil bare have den mest simple måde. Den skal bare sende et brugernavn og en kode til min mail, jeg skal ikke lave nogen database hvor alle sammen ligger eller noget! På forhånd tak!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. november 2003 - 23:39 #6
Jeg har lavet en lille demo til dig...

Du kan prøve det her:

http://62.199.241.199/sendmail.html

Og du kan hente filerne her (1 fla, 1 swf, 1 html, 1 asp):

http://62.199.241.199/sendMail.zip

(o;
Avatar billede warzava Nybegynder
22. november 2003 - 07:54 #7
Jeg kan ikke hente dem :( jeg har prøvet at højreklikke og sige gem destination som og jeg har prøvet at trykke på dem men det virker ikke :(
Avatar billede warzava Nybegynder
22. november 2003 - 11:15 #8
vent nu kan jeg!
Avatar billede warzava Nybegynder
22. november 2003 - 14:11 #9
jeg tror nok det virker nu! Men jeg har lige fundet ud af at min hjemmeside ikke understytter ASP! :( Er der ikke en anden måde jeg kan gøre det på? Jeg er bare så trist!