Avatar billede rasworx Nybegynder
21. november 2003 - 00:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Uheldigt smølfe-stream

Jeg har langt om længe fundet ud af, at streame musik i MX og står nu overfor et nyt problem ...
Jeg har en baggrunds-mp3 på 4 mb og en masse mindre mp3 lydklip på omkring 200k. De små lydklip afvikles perfekt (omend en lille smule langsomt), men baggrundsfilen på 4mb lyder som smølfer på crack. Den kører altså alt for hurtigt. Den eneste forskel på de to filer er, så vidt jeg kan se, størrelsen. Håber, at nogle har prøvet det samme og løst problemet.
Avatar billede lyden Nybegynder
21. november 2003 - 07:56 #1
Prøv at komprimere din mp3 til en anden/højere sampling rate !
(for lav sampling rate kan resultere i "forkert" afspilningshastighed)

Lyden/
Avatar billede alexander_j Nybegynder
21. november 2003 - 07:59 #2
Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men jeg har haft tilsvarende og andre problemer når jeg brugte mp3-filer formateret efter ID3v2, men når jeg formaterede det om til formattet ID3v1, så var der ingen problemer - i programmet Audacity kalder de den sidste for 'more compatible' og den sidste for 'more flexible' - måske en mulig løsning!
Avatar billede lyden Nybegynder
21. november 2003 - 10:39 #3
ID3 ! er det ikke et "tag" der  oplyser om titel & kunster etc. i en afspiller  ?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
21. november 2003 - 14:05 #4
Det kan da godt - jeg er en amøbe på det punkt - men det løste mine problemer ;)
Avatar billede rasworx Nybegynder
21. november 2003 - 17:17 #5
Hej folkens - tak for jeres forslag. Jeg har ændret sampleraten, hvilket ser ud til at fungere. Det må jo betyde 100 point til dig, Lyden. Hvordan giver jeg dig dem? (Har ikke prøvet det her før ...)
Avatar billede lyden Nybegynder
21. november 2003 - 18:33 #6
Jeg lægger et svar, & så accepterer du ;o)

(men du behøves ikke give mig 100)

Det var godt du fik det løst !
Avatar billede rasworx Nybegynder
21. november 2003 - 23:45 #7
jojo - selvfølgelig skal du have dine point. Jeg er dybt taknemlig :)
Avatar billede lyden Nybegynder
22. november 2003 - 00:13 #8
Jamen isåfald tak for point !!!!!