Avatar billede ciffer Nybegynder
20. november 2003 - 13:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Namespace - hvordan?

Er lige gået i gang med at arbejde med xml og har et problem når jeg vil parse et xml doc. vha. Saxon. Både xslt og xml filen liiger i samme mappe som saxon.

Får følgende fejl når jeg forsøger:

Error
Namespace for stylesheet element should be http://www.w3.org/1999/XSL/Transform
Transformation failed

Min xml- og xsl fil:

XSLT fil:

<?xml version="1.0"?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSLT/Transform" version="1.0">

<xsl:template match="/">
<html><head><title>Endangered Species</title></head>
<body><xsl:apply-templates/></body></html>
</xsl:template></xsl:stylesheet>

Xml fil:

<?xml version="1.0" ?>
<endangered_species>
<animal>
<name language="English">Tiger</name>
<name language="Latin">Panthera tigris</name>
</animal>
</endangered_species>

Regner med at det er mit namespace den er gal med, men hvad skal ændres? Skal mit namespace pege på en den mappe hvori saxon og de andre filer ligger?
Avatar billede atoft Nybegynder
20. november 2003 - 13:20 #1
Saxon siger vel bare at du skal fjerne din t i xslt og så prøve igen
Avatar billede ciffer Nybegynder
20. november 2003 - 13:28 #2
He he.... super dum fejl :-) ... men mange tak!