Avatar billede fraggel- Nybegynder
20. november 2003 - 12:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med edit funktion.

Hej Jeg har dette script som lister alle brugere i min table som har "kunde" som "userlevel"

<?php
  if(isset($_GET['slet'])) {
    $userid = $_GET['slet'];
    mysql_query("DELETE  from brugere WHERE userid = $userid");
}

$hent = @mysql_query("SELECT * FROM brugere where userlevel = 'kunde'");
while ($vis = @mysql_fetch_array($hent)) {
$id = $vis['userid'];
$navn = $vis['navn'];

$edit = "<a href=\"editbrugere.php?id=$id\">edit</a>";
?>
            <table width="430" align=center style="FONT-SIZE: 8pt">
              <tr>
                <td width="323" align="left"><?php echo $navn; ?></td>
                <td width="95" align="left"><?php echo $edit; ?> - <a href="?slet=<?php echo $id; ?>">slet</a></td>
              </tr>
              </table>
            <?php
}
?>

Det er også ganske fint...
men når jeg så trykker på EDIT så kommer jeg også ind på editbrugere.php med det rigtige ID "fx editbrugere.php?id=7"...

Men når jeg så kommer ind på siden som ser ud som nedenstående henter den bare den bruger der er lavet først ind i min table... Den skulle jo gerne tage den jeg har klikket på... Ved godt det er lidt indviklet forklaring men håber i kan fatte =)

<form action="tag_edit_brugere.php" method="post" class="style1">
<?php
$hent = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE userid='$_SESSION[userid]'") or die ("Kunne ikke vælge felter i database-tabellen");
while($row = mysql_fetch_array($hent)){
?>
<table width="254" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td width="120"><span class="style3"><strong>Name</strong></span></td>
    <td width="10"><span class="style4">:</span></td>
    <td width="180"><input  name="navn" type="text" value="<?php echo $row[navn]; ?>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><span class="style3"><strong>Overall stats </strong></span></td>
    <td><span class="style4">:</span></td>
    <td><input  name="overallstats" type="text" value="<?php echo $row[overallstats]; ?>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><span class="style3"><strong>Gfx stats </strong></span></td>
    <td><span class="style4">:</span></td>
    <td><input  name="gfxstats" type="text" value="<?php echo $row[gfxstats]; ?>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><span class="style3"><strong>Code stats </strong></span></td>
    <td><span class="style4">:</span></td>
    <td><input  name="codestats" type="text" value="<?php echo $row[codestats]; ?>"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td><span class="style3"><strong>Preview</strong></span></td>
    <td><span class="style4">:</span></td>
    <td><input  name="preview" type="text" value="<?php echo $row[preview]; ?>"></td>
  </tr>
</table>

<input type="hidden" name="op" value="ds">
<input type="submit" name="submit" value="Opdater">
<?php
}
?>
</form>
Avatar billede zeled Nybegynder
20. november 2003 - 12:28 #1
$hent = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE userid='$_GET[id]'") or die ("Kunne ikke vælge felter i database-tabellen");
Avatar billede fraggel- Nybegynder
20. november 2003 - 12:30 #2
wee du er bare en m8 :D