Avatar billede tsearex999 Nybegynder
20. november 2003 - 12:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Første valg af optionbox

Hejsa
Jeg bruger denne kode til at udfylde en optionbox med forskellige brugere af min site. Hver bruger har et user_id som bliver sat i value feltet. Jeg vil gerne udfylde optionboxens default value efter user_id.

Altså hvis en bruger har user_id = 1 så skal det felt stå som første valg i optionsboxen. Håber at jeg har forklaret mig godt nok.

Her er min kode:

<select name="user_id">
      <option value=''>--<?=tr("n/a")?>--</option>
<?
  if( is_array($users) && $zen->settings["allow_assign"] == "on" ) {
    foreach($users as $v) {
      $check = ( $v["user_id"] == $user_id )? "selected" : "";
      print "<option $check value='$v[user_id]'>".$zen->formatName($v,1)
  ."</option>\n";
    }

?>
    </select>

Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2003 - 12:09 #1
<select name="user_id">
      <option value=''>--<?=tr("n/a")?>--</option>
<?
  if( is_array($users) && $zen->settings["allow_assign"] == "on" ) {
    foreach($users as $v) {
      $check = ( $v["user_id"] == $user_id )? " selected" : "";
      print "<option $check value='$v[user_id]'$check>".$zen->formatName($v,1)
  ."</option>\n";
    }

?>
    </select>
Avatar billede tsearex999 Nybegynder
20. november 2003 - 12:41 #2
Det virker nu ikke det er det samme som før
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2003 - 12:44 #3
Hvordan får du din $user_id ind og prøv at printe $check ud for at se om den reagerer.

Er det via en form?

så skal du bruge :

$_POST["user_id"] // hvis form method = "post"
$_GET["user_id"] // hvis method = "get";
Avatar billede tsearex999 Nybegynder
20. november 2003 - 12:56 #4
Bliver nød til at smutte 1 time DESVÆRRE!

echo $check giver intet
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2003 - 13:01 #5
Så er det jo fordi den aldrig når der til eler fordi tjeck ikke er lig med user_id.

prøv evt : $check = ( $v["user_id"] == $user_id )? " selected" : " ikke selected";
Avatar billede tsearex999 Nybegynder
20. november 2003 - 14:22 #6
Det er nok rigtigt! jeg skal lige chekket noget så vender jeg tilbage
Avatar billede tsearex999 Nybegynder
20. november 2003 - 14:59 #7
Der var noget galt nu har jeg user_id i en variabel som hedder $SESSIONlogin_id hvad gør jeg nu?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2003 - 15:02 #8
$check = ( $v["user_id"] == $_SESSION[login_id"])? " selected" : "";
Avatar billede tsearex999 Nybegynder
20. november 2003 - 15:27 #9
Jep!
Smid et svar og mange tak for hjælpen!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2003 - 15:30 #10
oki doki :))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2003 - 15:30 #11
skal selvfølgelig være :

$_SESSION["login_id"]

med 2 "
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2003 - 15:39 #12
tak for point :))