Avatar billede mother1978 Nybegynder
20. november 2003 - 09:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprette fil på server

Jeg har store problemer med at få oprettet en fil på en server(skal ikke altid være webserveren). Jeg anvender flg. kode men kan ikke se filen nogen steder på webserveren.
<%
dim fs,tfile
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set tfile=fs.CreateTextFile("c:\somefile.txt")
tfile.WriteLine("Hello World!")
tfile.close
set tfile=nothing
set fs=nothing
%>
Er der nogen der kan fortælle om det jeg gør er helt ude i hampen? Hvis nu jeg skal have oprettet filen somefile.txt på eksempelvis en anden server(unix-server) hvad gør jeg så?
Avatar billede medions Nybegynder
20. november 2003 - 09:54 #1
Det kan ikke lade sig gøre... Du kan kun oprette filer på den server som scriptet bliver afviklet på! -ellers så skulle din UNNIX server være i netværk med webserveren hvor scriptet er!

//>Rune
Avatar billede mother1978 Nybegynder
20. november 2003 - 10:48 #2
Ok...det er den også.....men jeg kan overhovedet ikke få oprettet filen....hvad gør jeg?
Avatar billede medions Nybegynder
20. november 2003 - 10:54 #3
Jamen har du skriverettigheder til at ligge den på c: ? Det skal du jo ha' som det første.

Det kan oxo være et problem hvis der er installeret Norton Antivirus, så kan den blokere for alt scripting, hvis dette er tilfældet, så disable VBScript protection!

Hvis ingen af delene hjalp, så prøv at giv min den fejlmeddelse den kommer med!

//>Rune
Avatar billede mother1978 Nybegynder
20. november 2003 - 11:43 #4
jep..har skriverettigheder....mit problem er bare at der kommer ikke nogen fejlmeddelelse....jeg har aldrig prøvet at oprette filer med VB script, er det rigtigt det jeg gør? Min webapllikation kører på intranetsiden så jeg får lov til alt. Jeg tror jeg prøver at oprette en fil på webserveren(manuelt) og så prøver jeg at se om jeg får lov til at læse den.

Alle forslag modtages med kyshånd!
Avatar billede medions Nybegynder
20. november 2003 - 12:08 #5
Ja, du gør det rigtig nok!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
21. november 2003 - 10:42 #6
Thx 4 Poinz

//>Rune
Avatar billede larildsen Nybegynder
21. november 2003 - 14:08 #7
Skal ikke gøre mig klog, men med lidt indsats kan vel anvende en UNC stil til filen, og så dele et katalog på den server man ønsker filen oprettet på.
På Unix fildes der jo et fortrinligt program til at emulere NT server, der hedder Samba