Avatar billede jword Nybegynder
20. november 2003 - 08:45 Der er 12 kommentarer

deploy på tomcat

Jeg kan ikke få min deployement på min host til at virke. Jeg har smidt min enkelte class under /WEB-INF/classes/custompackage/

Og jeg har en web.xml under WEB-INF der ser sådan her ud:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<!DOCTYPE web-app PUBLIC '-//Sun Microsystems, Inc.//DTD Web Application 2.3//EN' 'http://java.sun.com/dtd/web-app_2_3.dtd'>
<web-app>
  <display-name>Test</display-name>
    <servlet>
    <servlet-name>lingyi.IndexServlet</servlet-name>
    <display-name>IndexServlet</display-name>
    <servlet-class>lingyi.IndexServlet</servlet-class>
  </servlet>
  <servlet-mapping>
    <servlet-name>lingyi.IndexServlet</servlet-name>
    <url-pattern>/index</url-pattern>
  </servlet-mapping>
<servlet-mapping>
    <servlet-name>lingyi.IndexServlet</servlet-name>
    <url-pattern>/</url-pattern>
  </servlet-mapping>

</web-app>

Jeg tog og installerede en tomcat på min arbejdsmaskine og der virker ovennævnte konfiguration ganske fint. Der er heller ikke nogle fejl i loggen. Kan det være jeg skal skrive en absolut url-pattern i stil med
http://minside.com/ el.? Mit 'problem' består i at siden ikke findes...  Altså servletten bliver aldrig kaldt.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
20. november 2003 - 10:34 #1
hvis du har smidt din servlet under /WEB-INF/classes//, burde du så i servlet-class angive custompackage istedetfor lingyi?
Avatar billede jword Nybegynder
20. november 2003 - 10:36 #2
ja okay mit eksempel var lidt usammenhængende. Pakken er lingyi, også mht placeringen...  Logfilen brokker sig IKKE over at den ikke finder classen.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
20. november 2003 - 10:46 #3
hvis siden kører på din lokale pc, bør du kunne tilgå den med:  http://localhost:8080/index  (Tomcat kører normalt på port 8080 mener jeg)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 10:48 #4
/WEB-INF/classes/lingyi/IndexServlet.class

Og droppe pakke navnet i <servlet-name> tagget.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 10:49 #5
Men når det virker på din arbejds maskine, så må der jo være en lille
forskel.
Avatar billede jword Nybegynder
20. november 2003 - 10:52 #6
Øh, jeg er vist ikke så god til at forklare mig. I første post prøvede jeg at sige, at tomcatten kører på en webhost jeg betaler for. Jeg har prøvet at installere en lokal tomcat og som nævnt har jeg ingen problemer på den, men nøjagtig samme deployment. Problemet er på min webhost.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 10:59 #7
Har du hul igennem til din web applikation ?

Kan du få fat op på en simpel JSP side (hello world) i
roden af din web app ?
Avatar billede jword Nybegynder
20. november 2003 - 11:11 #8
nu har jeg ikke testet så meget, da tomcat genstartes en gang i døgnet, det vil sige jeg har eet forsøg pr dag :-) Indtil nu har jeg rodet rundt med min web.xml. Jeg er ikke rigtig inde i jsp, men min servlet skulle virke uden problemer, den printer bare noget standard html ud.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 11:16 #9
JSP sider bliver auto redeployet, så dem kan du rette i hele tiden.

(medmindre de virkelig har fusket med Tomcat)

test.jsp med en linie:

Det virker.

er nok til at teste om URL til din webapp er OK.
Avatar billede jword Nybegynder
20. november 2003 - 11:27 #10
Hvis jeg smider en test.jsp og kalder den med den direkte url:

http://www.littlestubborn.com/test.jsp

virker det fint.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2003 - 11:43 #11
Avatar billede jword Nybegynder
20. november 2003 - 11:52 #12
jups, der sker nul og en bønne. Heller ikke i logfilen (hvor jeg ellers kan se når jsp siden bliver kaldt).

Er der nogen måde at kalde min servlet fra en jspside?