Avatar billede zyco_dk Nybegynder
20. november 2003 - 01:04 Der er 24 kommentarer

no højer klik

Hej exp(er)

jeg søger et script der ikke kan højer klikke med den skal ikke popup med en besked den skal bare ikke kommme fram den menu hvor man kan sige gem som billede og o.s.v.

håber i kan hjælpe mig

/rene
Avatar billede benjams69 Nybegynder
20. november 2003 - 01:11 #1
Avatar billede cdc Novice
20. november 2003 - 01:12 #2
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. november 2003 - 01:15 #3
/cdc> hvad er det lige at den der side skulle gøre?
Når jeg højreklikker popper der et vindue op, og lukkes med det samme.. derefter dukker context-menuen op..
Avatar billede jessbonde Nybegynder
20. november 2003 - 01:18 #4
Jeg har fundet et script via benjams69's link der virker

<SCRIPT LANGUAGE="Javascript"><!--
// ***********************************************
// AUTHOR: www.CGISCRIPT.NET, LLC
// URL: http://www.cgiscript.net
// Use the script, just leave this message intact.
// Download your FREE CGI/Perl Scripts today!
// ( http://www.cgiscript.net/scripts.htm )
// ***********************************************
var isNS = (navigator.appName == "Netscape") ? 1 : 0;
var EnableRightClick = 0;
if(isNS)
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN||Event.MOUSEUP);
function mischandler(){
  if(EnableRightClick==1){ return true; }
  else {return false; }
}
function mousehandler(e){
  if(EnableRightClick==1){ return true; }
  var myevent = (isNS) ? e : event;
  var eventbutton = (isNS) ? myevent.which : myevent.button;
  if((eventbutton==2)||(eventbutton==3)) return false;
}
function keyhandler(e) {
  var myevent = (isNS) ? e : window.event;
  if (myevent.keyCode==96)
    EnableRightClick = 1;
  return;
}
document.oncontextmenu = mischandler;
document.onkeypress = keyhandler;
document.onmousedown = mousehandler;
document.onmouseup = mousehandler;
//-->
</script>
Avatar billede cdc Novice
20. november 2003 - 01:18 #5
nåh, var det det, det var ikke det riktige jeg smækkede op, men gem billed kommer da ikke op, hvorfor den laver det ved jeg ikke, det var en anden jeg ville loade op, men nu er det flere fra hotscripts bl. andet det jeg har selv, så kan det være lige meget
Avatar billede zyco_dk Nybegynder
20. november 2003 - 01:20 #6
okay takker men hvem skal have og hvem skal ikke???
Avatar billede cdc Novice
20. november 2003 - 01:22 #7
jeg skal ikke da det var fejl script
Avatar billede jessbonde Nybegynder
20. november 2003 - 01:23 #8
Jeg blander mig udenom, du skal ikke gi' mig point
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. november 2003 - 01:23 #9
Det eneste du behøver, er vel:

function NoRightClick()
{
return false;
}
document.oncontextmenu = NoRightClick;

Med du skal bare lige vide at det f.eks. ikke virker i Opera.. ved ikke om det virker i Netscape.. det virker nok heller ikke i Mozilla og ligende browsere..
Avatar billede jessbonde Nybegynder
20. november 2003 - 01:23 #10
Hvis man forventer at få point definerer man som svar
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. november 2003 - 01:26 #11
Jeg tror at du kan nøjes med:
document.oncontextmenu = function NoRightClick(){return false;};

Hvis du mener at du kan bruge det, kan du acceptere mit svar.
Ellers afviser du bare.
Avatar billede zyco_dk Nybegynder
20. november 2003 - 01:27 #12
men vis jeg dolbber klikker med højer så kommer der en side op det skal der heller ikke
Avatar billede cool_casper Nybegynder
20. november 2003 - 01:28 #13
Den nemmeste måde er nok at sætte dette i <BODY>

<BODY oncontextmenu="return false;">

Men det er jo op til dig hvordan du vil gøre det..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. november 2003 - 01:30 #14
"men vis jeg dolbber klikker med højer så kommer der en side op det skal der heller ikke"..
Hvad mener du med det?
Avatar billede dytti Novice
20. november 2003 - 02:01 #15
et lille fif til at omgå "no højreklik"
Klik og hold højre tast nede - tast "Enter" slip højre tast.
Ikke for at sabotere dit projekt, men mere for at fortælle, at den skal også regnes ud, for at være HELT sikker på at folk ikke kan højreklikke.
(det er de færreste der kender fiffet ;-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. november 2003 - 02:09 #16
dytti> der er mange der kigger det der fif (snart ved at være de fleste).. og det virker kun hvis man får en besked, dvs alert.

Man kan også klikke og holde højre museknap nede, klik OK med venstre museknap, og derefter slippe højre museknap.

Men det kommer an på om functionen er placeret i onMouseUp (det sikreste), onClick, onMouseDown, eller hvor det nu er placeret henne.

Men igen: de fleste browsere kan slå "NoRightClick" fra, dvs dit forsøg, på at forhindre at folk stjæler dine billeder med arme og ben, mislykkes.

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. november 2003 - 02:09 #17
kigger = kender.. spørg mig ikke :)
Avatar billede dytti Novice
20. november 2003 - 02:21 #18
LOL - ok, jeg tro jeg forstå. Det er ved at være sent;-)
(kendte ikke din måde)
Avatar billede Jman Praktikant
20. november 2003 - 02:29 #19
hvis det er for at undgå at brugeren kan vælge "gem billede som", kan du lige så godt glemme det - man kan jo bare gå i Vis -> Kilde og så læse stien til billedet der..
Avatar billede cool_casper Nybegynder
20. november 2003 - 09:43 #20
Spørgsmålet gik heller ikke på om det kunne gøre sådan at folk ikke kunne nakke deres billeder. Alle ved at ligemeget hvad kan man ikke beskytte sin html-kode. Det kan fysisk ikke lade sig gøre.
Avatar billede cdc Novice
20. november 2003 - 09:45 #21
drag and drop billedet op i adresse linien, så har man også billedet.
Avatar billede Jman Praktikant
21. november 2003 - 17:33 #22
cool_casper - hvis du læser tråden i dette spørgsmål må du give mig ret i at det muligvis ikke er alle, der ved at man ikke kan beskytte sin html-kode...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 04:50 #23
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.
Avatar billede benjams69 Nybegynder
17. oktober 2004 - 07:32 #24
thesurfer> Jeg tror ikke at der mangler inputs, da det link jeg kom med i starten virker efter hensigten. Derimod tror jeg at zyco_dk MANGLER at tjkke de svar der nu en gang er blevet givet (ganske som du selv påpeger)