Avatar billede illemann Novice
19. november 2003 - 10:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ekstra kolonne i C5 menu

Hej C5 eksperter
Jeg har opdateret en temmelig stor C5 installation til v. 3.0 med seneste SP og hotfix. Nu har jeg det problem at jeg ikke kan lave ekstra kolonner i menufilen. Jeg skal indsætte anlæg og et selvbygget kontaktpersonkartotek. 2 ekstra.
Herudover har jeg genbrugt lønkolonnen til at indsætte genveje til inline-c5 løn, men denne menu kommer først når man har lukket og genåbnet menuen.
Whats up ??
Nogen erfaringer
Avatar billede lasse9740 Nybegynder
19. november 2003 - 10:56 #1
Har du checket at C5 ikke benytter lightmenu ?
Check i Generelt / Kartotek / Firmakartotek / Lightmenu
Avatar billede illemann Novice
19. november 2003 - 11:07 #2
Ja der er ikke markeret som light.
Men derfor burde den da gemme evt. nye punkter.
Jeg skal lige pointere at selve kolonerne bliver oprettet og vises for brugerne, men der kan ikke oprettes nye kald til forms eller undermenuer fra punkterne.
Avatar billede leif Seniormester
19. november 2003 - 13:36 #3
Du skal jo huske at C5 bruger fra ver. 3, brugerprofiler. Har du husket at tjecke dem ???
Avatar billede illemann Novice
19. november 2003 - 14:45 #4
Til Leif
Jamen, jamen, ??
Jeg kan ikke se de nye kolonner i brugerprofilen. SÅ hvad skal jeg checke ?
Avatar billede leif Seniormester
19. november 2003 - 14:49 #5
Så kunne det lyde som om du ikke får gemt dine ændringer !!!

Har du rettigheder til at ændre menuen, mener du skal have Basisudvikling ???

Ellers lav en kopi at DAT menuen og prøv at ændre den !!!
Avatar billede leif Seniormester
19. november 2003 - 14:50 #6
Ved opstart skriver du så "C5W32.exe -mXXX" for at vælge den nye menu ???
Avatar billede illemann Novice
19. november 2003 - 15:02 #7
Det er en speciel menufil jeg kører, som ganske rigtigt bliver starter med parameteren -mxxx.  Og jeg har basisudvikling.
Så det er rigtigt at jeg ikke får gemt mine ændringer i menufilen, og alligevel er det lykkedes at lave de 2 kolonner, men de enkelte menupunkter bliver af en eller anden årsag afvist.
Avatar billede leif Seniormester
19. november 2003 - 15:29 #8
Kan du prøve at sende Menufilen til mig ???

Mail: exp@leip.dk
Avatar billede leif Seniormester
19. november 2003 - 20:52 #9
Umiddelbart kan jeg ikke se nogen fejl i den, men har ingen problemer med at arbejde videre på den samt at den også bliver gemt !!!

Den er ikke skrivebeskyttet hos dig ???

Nu har jeg jo ikke de kørsler der henvises til så jeg kan ikke se om den virker. Med hensyn til Løn kolonnen, ville jeg måske lave en kolonne der hedder "Inline Løn".
Avatar billede illemann Novice
20. september 2004 - 13:04 #10
Vi er i weekenden flyttet til en MS 2003 Server. Nu virker alle mine menuer fint.
Så det er alstå et kompatibilitetsproblem med Novell.