Avatar billede rossonero Nybegynder
18. november 2003 - 21:13 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Måling af Hastighed

Hvordan kan man måle om ens netværk kører optimalt. Jeg tænker på, hvor længe tid må det f.eks. tage at hente 100mb fra en netværks server eller omvendt på et 100mbit ethernet ... findes der nogle måle programmer eller lign for den faktiske hastighed på netværket ?
Avatar billede zipsniper Nybegynder
18. november 2003 - 21:15 #1
ja der er et program der hedder Dumeter det måler din ethernet hastighed.
Avatar billede zipsniper Nybegynder
18. november 2003 - 21:16 #2
ja der er et program der hedder Dumeter det måler din ethernet hastighed.
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. november 2003 - 21:26 #3
NTop: A network traffic usage monitor
Ntop shows network usage in a way similar to what top does for processes. In interactive mode, it displays the network status on the user's terminal. In Web mode, it acts as a Web server, creating an HTML dump of the network status. It sports a NetFlow/sFlow emitter/collector, an HTTP-based client interface for creating ntop-centric monitoring applications, and RRD for persistently storing traffic statistics.

Jeg har fået anbefalet denne, til windows og linux og gratis

http://www.ntop.org/
Avatar billede farmergirl1 Nybegynder
19. november 2003 - 16:35 #4
Jeg måler min hastivhed hos min internet udbyder, som er tdc

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-36557&fbred=hast

Der kan du vælge en grafisk test og en der kan køres på din computer
Avatar billede rossonero Nybegynder
25. november 2003 - 19:54 #5
Må indrømme at hverken DuMeter eller Ntop er noget man kan bruge til særlig meget .. men ok .. man kan jo ikke forlange meget af freeware og så fylder der omkring 1,5 mb :-/