Avatar billede lizard Nybegynder
14. september 1999 - 15:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

cgi upload

Jeg har benyttet mig af Netcoders cgi-upload, men det vil tilsyneladende ikke virke:

HTTP Error 405
405 Method Not Allowed

The method specified in the Request Line is not allowed for the resource identified by the request. Please ensure that you have the proper MIME type set up for the resource you are requesting.

Please contact the server's administrator if this problem persists.

Er der nogen der har erfaring med at benytte dette på ScanNet's asp-hotel?

Kan det passe, at det ikke et lovligt/muligt der?
Avatar billede cvsac Nybegynder
14. september 1999 - 18:00 #1
asp er til en NTserver og cgi er til en linux server så sålænge det er et ASPhotel kan det ikke lade sig gører!
Avatar billede linder Nybegynder
18. september 1999 - 13:56 #2
cgi er også til NT.
CGI = Common Gateway Interface, og er i sig selv ikke platform specifik.
Det er et spørgsmål om, hvad din CGI kodes i. Perl fås f.eks. både til UNIX og NT, og det gør C også.
Det bør kunne lade sig gøre, men så ville jeg måske vælge et andet udviklingsværktøj end ASP.
Jeg laver alt i Perl, og det funger fint.
Avatar billede elton Nybegynder
29. september 1999 - 07:44 #3
upload via perl - brug eks

use CGI qw/:standard/;
open (AFSLUT,">newfile);
while(read($file_name,$data,1024)){
print AFSLUT $data;
}

se mere paa http://webreview.com/wr/pub/98/08/14/perl/
Avatar billede lizard Nybegynder
13. december 1999 - 11:58 #4
jeg lukker dette spørgsmål - der kommer ikke rigtigt nogen svar...

Jeg fik Netcoders ASPUpload til at virke, så nu kører det! :o)