Avatar billede robin_and Nybegynder
18. november 2003 - 15:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

update felt i mssql

Hej

Jeg har et problem... det er nok bare mig der har lavet en eller anden dum fejl... men nu sender jeg det videre til et par friske øjne :)

Jeg har følgene sql streng.. nej vent... i får hele knappen:

    Private Sub bntRetNyhed_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles bntRetNyhed.Click
        Dim ttest As String = txtOverskrift.Text

        MyConnection = New SqlConnection("server=SVPRJ01;uid=at;pwd=kk15iop;database=DatabaseTest")
        MySQL = "UPDATE Nyhed SET overskrift = '" & ttest & "' WHERE id = " & Request.QueryString("ret") & " "
        MyCommand = New SqlCommand(MySQL, MyConnection)

        MyConnection.Open()
        MyCommand.ExecuteNonQuery()
        MyConnection.Close()
        Response.Redirect("start.aspx")
    End Sub

Den kommer ikke med nogen fejl... men det updatere ikke noget...

men hvis jeg ændre
Dim ttest As String = txtOverskrift.Text
til
Dim ttest As String = "Hesten er amok"

så virker det fint...

det er som sagt bare mig der er blevet blind... eller har dummet mig :)

Mvh
Robin_And
Avatar billede robin_and Nybegynder
18. november 2003 - 15:43 #1
Nå jeg bliver nød til at smutte for idag... men vendertilbage i morgen... og håbr på svar.

mvh
Robin_And
Avatar billede robin_and Nybegynder
19. november 2003 - 12:14 #2
Jeg har fundet løsningen nu...

det er jo fordig når jeg klikker på knappen så udgøre den jo min joad function igen...

så jeg løste det med en:
        If Not IsPostBack Then
            DoLoadHandler()
        End If

så er alt jo godt igen :)
Avatar billede robin_and Nybegynder
19. november 2003 - 12:15 #3
mange tak for løsningen Robin.. du er min helt!