Avatar billede ttimme Nybegynder
18. november 2003 - 08:44 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

tekst i bunden af explorer til venstre?

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med et script der skriver en tekst i bunden af explorer til venstre.

Det er for at skjule de links der kommer frem når man markere et link.

På forhånd tak!
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
18. november 2003 - 08:59 #1
window.status="et eller andet"
Avatar billede sukos Juniormester
18. november 2003 - 08:59 #2
<a href="#" onmouseover="window.status='Tekst du vil bruge'; return true" onmouseout="window.status=''; return true">Link</a>
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
18. november 2003 - 09:32 #3
Eh, hvorfor vil du skjule den information? Det er ikke specielt venligt overfor brugerne, at skjule hvad et hyperlink peger på.
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
18. november 2003 - 11:05 #4
hvis href indeholder javascript vil det være mere bruger venligt at skrive en status besked end at vise javascriptet.

sukos du var hurtig med dit svar men ikke hurtig nok :)
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
18. november 2003 - 11:36 #5
-> casper_skovgaard:
Nej. Hvis der er javascript i et hyperlink vil jeg meget gerne vide, at der er javascript i det link. står der fx noget a la popwin(...) bliver jeg ikke overrasket, hvis det skulle dukke et popup vindue op.
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
18. november 2003 - 13:00 #6
-> lklingenberg
hvis sitet er lavet til javascript hajer er det fint nok at vise javascript, jeg foretrækker da også selv at man kan se hvad der ske. Men i langt de fleste tilfælde vil brugeren ikke kunne forstå hvad det betyder og så er det bedre at der står en tekst som beskriver linket.
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
18. november 2003 - 13:25 #7
Hvad brugeren kan eller ikke kan forstå, skal jeg ikke gøre mig klog på - det må brugeren bedst vide selv. Det er også grunden til, at jeg mener, at statusfeltet  skal vise netop det statusfeltet er beregnet til: status på hyperlinket.

Nuvel, vi er ikke enige. Skal vi slutte her, eller vil du have det sidste ord ;-)
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
18. november 2003 - 14:59 #8
ok jeg tager det sidste ord :) Jo mere jeg tænker over problemstillingen må jeg nok give dig ret. Status feltet skal man ikke ændre i forbindelse med links, istedet bør man bruge alt=... på linket, det burde være det mest brugervenlige.
og tak for diskussionen :)
Avatar billede ttimme Nybegynder
19. november 2003 - 22:03 #9
det der window.status hvor skal det stå, så der altid står en specefik tekst, ikke kun år man fører musen over linket
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
19. november 2003 - 22:12 #10
så skal der nok laves en funktion med en timeout som hele tiden sætter værdien, men... det er måske ikke så smart.

du kan også sætte det i body:
<body onmouseover="window.status='TEST TEST'"">

men det bliver overskrevet når man er over et link.

du skulle overveje en anden løsning