Avatar billede cooksie Nybegynder
17. november 2003 - 22:57 Der er 4 kommentarer

Problem med zip_open: Call to undefined function: zip_open()

Jeg får fejlmeddellelsen "Call to undefined function: zip_open()", når jeg kører følgende stykke kode kopieret fra php.net.
<?php
$zip = zip_open("/tmp/test2.zip");
if ($zip) {
    while ($zip_entry = zip_read($zip)) {
        echo "Name:              " . zip_entry_name($zip_entry) . "\n";
        echo "Actual Filesize:    " . zip_entry_filesize($zip_entry) . "\n";
        echo "Compressed Size:    " . zip_entry_compressedsize($zip_entry) . "\n";
        echo "Compression Method: " . zip_entry_compressionmethod($zip_entry) . "\n";
        if (zip_entry_open($zip, $zip_entry, "r")) {
            echo "File Contents:\n";
            $buf = zip_entry_read($zip_entry, zip_entry_filesize($zip_entry));
            echo "$buf\n";
            zip_entry_close($zip_entry);
        }
        echo "\n";
    }
    zip_close($zip);
}
?>

Mit domæne kører php version 4.1.2 og jeg har fundet disse linier ved kørsel af phpinfo()
bz2
BZip2 Support Enabled
BZip2 Version 1.0.2, 30-Dec-2001

zlib
ZLib Support enabled
Compiled Version 1.1.3
Linked Version 1.1.3

Så mit gæt er at zip_open burde være understøttet, men jeg er ikke sikker og finder php.net's info om emnet yderst begrænset, så kan nogen fortælle mig om den er gal med serveren, eller om jeg evt mangler nogle includes eller lign.
Avatar billede detox Nybegynder
17. november 2003 - 23:15 #1
ZLib og BZip2 er ikke det samme som ZZIPlib, som du har brug for, hvis du skal bruge zip funktionerne.
Avatar billede cooksie Nybegynder
17. november 2003 - 23:36 #3
Skal jeg så have fat i min udbyder hvis jeg vil bruge zziplib/zip_open. Eller er fx bzip2 eller andet lige så fint. Jeg skal bruge det til at udpakke jpg og evt gif filer som bliver uploadet til serveren.
Avatar billede detox Nybegynder
17. november 2003 - 23:40 #4
Hvis de er pakket som zip filer, mener jeg du skal bruge ZZIPlib.