Avatar billede nitz Nybegynder
17. november 2003 - 22:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

array problem

Jeg har en array som indeholder nogle tal. Disse tal bliver sat ind via nogle afkrydsningsfelter i en form, så jeg kan requeste en form der for eksempel ser sådan ud:

Det jeg så vil er at selecte fra en database hvor en id matcher hvert enkelt tal og således loope igennem alle tallene og ændre indholdet i databasen.

Det virker fint hvis jeg kun har afkrydset en checkbox, men hvis jeg afkrydser to eller flere, så deler den ikke tallene op, men prøver at finde en record der matcher hele linien af tal inkl. kommaer.

Er der nogen der kan hjælpe med at dele tallene så den kun tager 1 af gangen og så ellers looper videre til næste?

med venlig hilsen

Tommy
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. november 2003 - 22:07 #1
Du kan formentlig lave en sql på denne måde

  select * from dintabel where felt in (242342,23423,232,3423)
Avatar billede hagbardph3 Nybegynder
17. november 2003 - 22:11 #2
Eller du kan splitAry = Split(streng,",") og så løbe arrayet igennem og udføre dine updates på splitAry(val)
Avatar billede rebel_penguin Nybegynder
17. november 2003 - 22:14 #3
Kan du lige uddybe:
- indeholder dine forms et eller flere tal(adskilt af komma).
- er dit problem at travere et array igennem og tjekke det med indeholdet i en tabel?
Avatar billede rebel_penguin Nybegynder
17. november 2003 - 22:27 #4
du travere array på følgende måde
if IsArray(dit array)Then
Dim lng
lng = ubound(dit_array)
For i=0 To lng
  MyConn.Execute ("UPDATE tabel .....")
Next
else
'ikke array men streng
'indsaet streng
end if
Avatar billede rebel_penguin Nybegynder
17. november 2003 - 22:28 #5
hvor der i SQL sætningen altså er WHERE dit_Id =" & Clng(Request.Form("din_Form"))
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. november 2003 - 22:33 #6
Eller hvis du vil lave samme update på flere rækker

  update dintabel set felt1=17 where felt in (242342,23423,232,3423)
Avatar billede rebel_penguin Nybegynder
18. november 2003 - 10:18 #7
jesus har været mere træt i går end godt er.......
hvor der i SQL sætningen altså er WHERE dit_IdTabel =" & Clng(dit_array(i))
altid godt at travere et array uden at bruge det til noget:) sry for den lille feller, forhåbentligt har du ikke endnu kigget på det
Avatar billede nitz Nybegynder
06. januar 2004 - 05:08 #8
Hej Rebel,

Undskyld den sene tilbagemelding, kan du ikke lige lave et svar, så accepterer jeg det.

hilsener

Tommy
Avatar billede nitz Nybegynder
09. juli 2004 - 20:24 #9
Da Rebel ikke har meldt tilbage, lukker jeg spørgsmålet og nupper pointene tilbage.

Rebel: Skulle du dukke op og gerne vil have pointene, skriver du bare lige til mig så opretter jeg et spørgsmål til dig.

hilsener

Tommy