Avatar billede soul_reaver Nybegynder
17. november 2003 - 21:29 Der er 20 kommentarer

Computer fryser, Hjælp!

Min computer fryser tit, dette opdages enten ved at lyden går i hak eller at musen ikke vil røre på sig.
Jeg har også opdaget at det mindste bump får den til at fryse.
Den eneste måde at få den op at køre igen er ved at genstarte og dog... Når jeg genstarter computeren tænder den for motherboarded men hverken skærm eller noget andet bliver aktiveret. Den kommer ingen vegne i bios el. noget.
Man kan enten vente 1½ times tid, så kan man starte den igen. El. man kan blive ved med at slukke og tænde til den kommer igen.
Mit kabinet er åbent så det burde ikke have noget med varme at gøre.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede guanche Nybegynder
17. november 2003 - 21:32 #1
prøv med andet ram

ellers pil alt unødvendigt ud af maskinen og prøv igen
Avatar billede c-holst Novice
17. november 2003 - 21:33 #2
prøv at starte med at tage låget af dit kabinet
sørg or at især grafikkort og ram sidder rigtigt i. tag det evt ud og sæt det i egen. tryk dem godt i bund
det er ikke sikkert det er der problemet ligger, men så er det udelukket
Avatar billede bad24 Nybegynder
17. november 2003 - 21:33 #3
lydder også lidt som om det er din harddisk. Siden den slet ikke han lide at blive slået til.
Avatar billede c-holst Novice
17. november 2003 - 21:34 #4
ellers kan din strømforsyning være ved at stå af, eller dit bundkort kan være defekt.

kommer der nogen beepcodes nå den sådan ikke vil starte op
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
17. november 2003 - 21:44 #5
guanche: Jeg har prøvet med andre ram med uden noget resultat.
c-holst1: Alt skulle sidde som det skulle, alt er sat i som det skal osv.

bad24: Jeg har prøvet med 3 forskellige Harddisks, da jeg selv troede det var min HDD, men den giver det samme problem. Har enda oplevet at den crashede et par gange under installation af Win XP.

c-holst2: Der kommer ikke nogen form for beepcodes op, det eneste den gør når den er restartet efter sådan et crash er at mit Cd-rom drev blinker et par gange og at min HDD pære lyser konstant.
Avatar billede bad24 Nybegynder
17. november 2003 - 21:47 #6
kan ikke rigtig være andet end dit bundkort så.
Avatar billede guanche Nybegynder
17. november 2003 - 21:48 #7
pil bundkortet ud af maskinen og stil bundkort og strømforsyning  op på bordet og se om det hjælper
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
17. november 2003 - 21:50 #8
guanche: Lyder farligt, og kompliceret.
Avatar billede c-holst Novice
17. november 2003 - 21:54 #9
mangel på beepcodes kan være et tegn på dårligt bundkort.

har du forsøgt med at resette din bios
Avatar billede guanche Nybegynder
17. november 2003 - 22:00 #10
så svært er det nu ikke ,men du skal ikke gøre det hvis du ikke har prøvet det før .

det og gøre det på den måde er en gode måde og teste det af på og se om der er noget der kortslutter i kabinettet
Avatar billede guanche Nybegynder
17. november 2003 - 22:01 #11
reset af bios jumper nær batteriet på bundkortet skal pilles af ,der må ikke være strøm på maskinen mens du afmonterer den og sætter den på igen
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
18. november 2003 - 14:17 #12
guanche & c-holst: Reset af bios hjalp ikke...
Avatar billede guanche Nybegynder
18. november 2003 - 16:22 #13
du siger :
Jeg har også opdaget at det mindste bump får den til at fryse.

er det harddisken ?

prøv med en anden disk
Avatar billede raizat Nybegynder
18. november 2003 - 17:05 #14
Kan det ikke være en køler der sider forkert altså på cpu kan være at du ikke har kølepasta på. Så hvis det er en AMD kunne det godt være det da de jo blir rimeligt varme. Men hvis du ikke har lyst til at piller din køler af og se efter skulle du prøve at få fat i en proffesionel der kan gøre det.
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
19. november 2003 - 15:06 #15
guanche: Jeg har prøvet med 3 forskellige, giver samme resultat.

thunderd: Jeg har ikke noget imod at tage den af, har jeg haft gjort før. Men kan man ikke få et program der kan chekke hvor varm ens cpu er?
Avatar billede 011268 Nybegynder
19. november 2003 - 19:46 #16
lyder som en løs forbindelse,prøv at sætte et stykke gummi eller nogert der ikke er strømførende ind bag ved bundkortet.
Avatar billede c-holst Novice
20. november 2003 - 18:17 #17
du kan tjekke din cpu temp med aida.
http://www.aida32.hu/download/aida32pe_385.exe
Avatar billede c-holst Novice
01. december 2003 - 23:09 #18
har du fået det op at køre?

vi hører gerne hvordan det går med dit problem
Avatar billede raizat Nybegynder
02. december 2003 - 12:40 #19
soul reaver prøv at tjekke om der er kølepasta på og hvis der ikke er det vil jeg skyde på at det er problemet
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
18. december 2003 - 17:34 #20
Der er både kølepasta og programmet viser at min proccesor ligger på en 41-42 grader. stadig problemer.