Avatar billede jgrantzau Nybegynder
17. november 2003 - 15:40 Der er 6 kommentarer

request.form - iframe

Hej,

følgende kode:
<Form name="loginform" action="login.asp" method="post">
IF request.form("login") = "Login" THEN
session("kode") = request.form("kode")
----
virker fint, men så snart jeg kører siden inde i et iframe er kode og login lig ingenting....???????
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
17. november 2003 - 16:13 #1
Siden hedder login.asp (og efter submit ryger man så til samme side)

det er som om der formen ikke sender noget når siden vises i et iframe.
Avatar billede netro Nybegynder
17. november 2003 - 17:51 #2
Du skal give din iframe et navn.

<iframe name="myfrm" src="iframe.asp"></iframe>

Og så skal du sende oplysningerne fra formularen således til iframe'n.

<Form name="loginform" action="iframe.asp" target="myfrm" method="post">
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
19. november 2003 - 12:52 #3
virker ikke.
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
19. november 2003 - 12:54 #4
siden ligger i iframet "main" og formen ser således ud:
<Form name="loginform" action="iframe.asp" target="main" method="post">

har lige testet det på mac hvor det virker fint uden target (også med) - men på PC virker skidtet ikke.
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
19. november 2003 - 12:55 #5
sorry - men at den ser ud som:

<Form name="loginform" action="login.asp" target="main" method="post">

(siden hedder login.asp og sender formen til sig selv, hvorefter jeg prøver at hente tekst fra et felt - men intet sendes med når siden ligge iframe (på PC)
Avatar billede jgrantzau Nybegynder
22. november 2003 - 15:21 #6
ingen der kan klare den???