Avatar billede batman101 Nybegynder
17. november 2003 - 15:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hvor gode er disse aldi-skærme til spil?

hejsa.

da jeg overvejer at købe en eller evt 2 af de fladskærme der er til salg i aldi fra på onsdag

http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

ville jeg lige høre jer, om det er nogle ordentlige skærme og om de dur til spil unden slør mv.
Avatar billede ird Praktikant
17. november 2003 - 15:10 #1
Min kammerat købte også den model og den virker fint til spil
Avatar billede lomse Nybegynder
17. november 2003 - 15:55 #2
Har ikke selv erfaringer med fladskærme, men efter havd jeg har læst mig til, kan det ikke anbefales til spil, men nu kommer det vel and på hvor kræsen man er.
Du kan læse om fladskærme til spil, på denne side: http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/09/04/2459825

Mvh.
Thomas
Avatar billede lomse Nybegynder
17. november 2003 - 16:05 #3
Ps, det er ikke de bilige skærme han tester på den side, så jeg vil ikke tro at en medion kan gøre det bedre.

Søgte lidt på gogle og disse spc på en medion TFT skærm, men om det er den rigtige, jaa det er lidt svært at sige.

Medion Sølvfarvet TFT skærm

19" TFT

19.0" TFT Aktiv SXGA LCD Color Monitor
16,7 Millioner Farver
Maximal opløsning: 1280 x 1024
Integrerede Stereo højtalere
On Screen Display
TCO 99
Betragtningsvinkel horizontal: typ. = 170°
Betragtningsvinkel vertikal: typ. = 170°
Kontrast: typ. = 600:1
Brightness: typ. = 250cd/m2
Reaktionstid: 25ms typ.

Og der står yderligere:

Egenskaber

Anbefalet opløsning:
1280x1024

Betragtningsvinkel:
V 170° H 170°

Dot Pitch:
0.26 mm

Ergonomi:
TCO99 On Screen Menu Højtalere

Kontrast forhold:
600:1

Max Opløsning:
1280x1024 [75Hz]

Skærm:
19" TFT

Tilslutning:
D-Sub

Håber du kan bruge det til noget.

Thomas
Avatar billede grandahl Nybegynder
17. november 2003 - 16:09 #4
min blackview 17" tft er helt iorden til spil!!!!
Avatar billede ird Praktikant
17. november 2003 - 16:10 #5
Som jeg skriver fra start!!

Den virker fint til spil
Avatar billede krusell Nybegynder
17. november 2003 - 17:17 #6
Med en opdaterings hastighed på 25 ms. burde den være god nok til spil som ird siger.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
17. november 2003 - 17:24 #7
Ifølge diverse tests så er fladskærme idag ikke på højde med almindelige CRT-skærme når det gælder spil - derfor kan de naturligvis sagtens være gode "nok".
Med mindre du er hardcore gamer, så vil du sikkert godt kunne bruge den skærm til spil.

Skipper
Avatar billede ird Praktikant
18. november 2003 - 19:38 #8
Fik du svar nok?
Avatar billede batman101 Nybegynder
18. november 2003 - 21:23 #9
ja det svar som t.pe skrev var det som jeg fandt mest brugtbart - besluttede mig for ikke at købe dem alligevel - vil ikke riskikere at det ikke fungerer optimalt. ved bare ikke hvordan jeg skal give ham points'ne når han kun har angivet sine svar som kommentarer..
Avatar billede lomse Nybegynder
18. november 2003 - 22:02 #10
Svar.:-)
Avatar billede ird Praktikant
19. november 2003 - 08:49 #11
øhh jeg giver dig samme svar som den anden bruger??

Svarede dig på det du spurgte om,,,men ok dit valg
Avatar billede batman101 Nybegynder
19. november 2003 - 09:31 #12
hvis du lægger mærke til forskellen, så skiver du bare virker fint til spil.. og gentaget det et par gange - t.pe kom med et super link, som jeg kunne bruge til noget - et svar som virker fint til spil er da ikke noget værd uden det bliver underbygget som t.pe gjorde med sit svar
Avatar billede batman101 Nybegynder
19. november 2003 - 09:39 #13
det gælder jo ikke bare om at svare hurtigst muligt - points'ne gives da til den som kommer med det svar som er mest brugbart og det var t.pe's svar...
Avatar billede valleystone Nybegynder
19. november 2003 - 09:44 #14
Spiller selv CS og Generals på en ikke specielt dyr fladskærm. Det fungerer fint. Grafikkortet er mindst lige så vigtigt.
Avatar billede lomse Nybegynder
19. november 2003 - 10:01 #15
Self. er grafikkort også vigtigt. Men alt kommer and på øjnene der ser. Nogen kan godt leve med det andre kan ikke. Men de fleste gamere jeg kender, vil ikke spille på en TFT skærm, ikke før de når ned under 12 ms i responstid. Men som sagt, er det vel en smags sag.
Selv om det er billigt for den skærm i aldi, kan du alså får bedre CRT skærme til samme pris eller under.

Til gendgæld, siges der jo at den er suveræn til 2D grafik, så hvad man vil bruge pengene på, må jo være op til den enkelte at afgøre efter behov og hvor stor en gamer man er.

Mvh.
Thomas