Avatar billede sbjerre Nybegynder
17. november 2003 - 08:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Microsoft BT mus til Acer TM 803 bærbar uden MS BT USB adapter

Jeg har for nyligt købt en ny bærbar (Acer TravelMate 803Lci - fed PC i øvrigt). Den har indbygget bluetooth, som jeg håbede at jeg kunne bruge sammen med min Microsoft Bluetooth mus, UDEN den USB adaptor der følger med musen.
Indtil videre har jeg ikke kunnet få dette til at virke.

Er der nogen der kan være behjælpelige eller har haft lignende problem så jeg om ikke andet kan få opklaret om det over hovedet kan lade sig gøre.

Desuden har jeg ligeledes en mobiltelefon model SonyEricsson t68i med indbygget Bluetooth, som jeg gerne ville have opsat til syncronisering med Outlook. Desværre har jeg fået forlagt min CD-ROM der følger med telefonen og mangler derfor det der XTND software der (vistnok) skal bruges til at syncronisere. Kan man hente/dowbloade det på nettet nogen steder?

Mvh Søren Bjerre
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
17. november 2003 - 17:27 #1
Jeg har, efter en del besvær, fået min bærbare Toshiba med indbygget BT til at finde min MS BT mus. Men der er en del slør/ forsinkelse når jeg bruger den. Hvilket der ikke er når jeg kører med USB-senderen i.
Men det kan lade sig gøre at få den til at snakke sammen med andet.
Det jeg gjorde var at fjerne alt det software/ drivere som musen kræver, og så lade Toshiba BT-programet søge efter musen. Efter et par fosøg fandt de hinanden. Husk at trykke på connectknappen under musen...

Angående software til T68, kan du finde det på Sony-Ericssons hjemmeside eller på www.esato.com.

Min Toshiba snakker forresten fint sammen med min T68...
Avatar billede anderssteen Nybegynder
22. november 2003 - 16:33 #2
Jeg har også prøvet at få samme MS bluetooth mus til at fungere med Acer TM-803, de sidste 2md. uden held........(se tidligere link af 19/9-2003)

Det må nok desværre konstateres, at det ikke kan lade sig gøre uden den med følgende dongle........da Bluetooth'en i TM-803 kun har netværks servicen indbygget....

Kort og godt MS Bluetooth mus er SKOD ! Det burde virke synes man, men virkeligheden er en anden.

That's life..........

Men skulle der være nogen der har fået det til at virke......så giv endelig lyd!
Avatar billede sbjerre Nybegynder
24. november 2003 - 09:04 #3
Jeg ringede i sidste uge til Microsoft, som ligeledes kunne bekræfte problemet. Jeg prøvede at argumentere med at BLuetooth burde være en åben standard, men han deres teknisk support mente at deres mus var lavet til kun at kunne virke med lige netop deres dongle og formentligt ikke andet....

Lidt nederen når man regnede med at man kunne undvære den dongle der fylder med, når man nu har en PC med indbygget BT, men ganske rigtigt... sådan er livet!
Avatar billede jens_ Nybegynder
25. november 2003 - 16:26 #4
Længe leve Bill Gates!!!

Jeg er også vældig skuffet over den totale mangel på kompabilitet for dette produkt mht. både bluetooth hardware samt de supporterede styresystemer... Der kan jo altså være en del gode grunde til ikke at køre XP :-((