Avatar billede svksvk Nybegynder
16. november 2003 - 15:04 Der er 2 kommentarer

Returnér svar ved "tom" database.

Jeg har en database med nogle ord man kan søge på, og problemet er så, at siden skal komme med en meddelelse når ordet ikke findes!

$resultat = mysql_query("select * from dbord where ord='$sord'");
while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
  extract($raekke);
  echo "<p><b>Ord:</b><br> $ord </p> <p><b>Beskrivelse:</b><br> $beskriv</p>";
}

Selve programmeringen fungerer fint, så længe ordet findes i databasen, men hvis det ikke er der, så kommer der bare en blank side. Jeg vil gerne have at den f.eks. skriver: "Ordet findes ikke i databasen..."
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. november 2003 - 15:06 #1
$resultat = mysql_query("select * from dbord where ord='$sord'");
if (mysql_num_rows($resultat)==0) {
  print "ingenting";
} else {
  while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
    extract($raekke);
    echo "<p><b>Ord:</b><br> $ord </p> <p><b>Beskrivelse:</b><br> $beskriv</p>";
  }
Avatar billede svksvk Nybegynder
16. november 2003 - 15:08 #2
Hold da kæft mand... Det gik stærkt! Virker perfekt. Mange tak... Smid lige et svar, så du kan modtage dine velfortjente point.