Avatar billede sigge_a Nybegynder
16. november 2003 - 13:18 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Billede opload

Jeg skal bruge et script til en billede opload
Avatar billede eagleeye Praktikant
16. november 2003 - 13:22 #1
Der findes en del forskelligt. Skal det bruge en komponent til at Upload og i så faldt hvilken understøtter dit web-hotel/server?
Der findes også script so kan uploade uden komponent.
Avatar billede websam Nybegynder
16. november 2003 - 14:32 #2
eagleeye >> Hvis du ligger inde med noget der kan bruges og gerne et komponent vil jeg da meget gerne se nogle eksempler :o)
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 15:29 #3
Hvad med et upload-script i ASP uden komponent?
Avatar billede websam Nybegynder
16. november 2003 - 19:14 #4
fint med mig kom med nogle forslag :o)
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2003 - 19:29 #5
Der er ihvertfald en her:
http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=293

Men I skal være opmærksom på:
1: Læs alle bemærkningerne først, der står lidt af hvert.
2: Der kan "kun" uploades .jpg, .jpeg og .gif-filer. Men måske man man modificere include-filen til at uploade andre filtyper?
I så fald, vil jeg gerne vide det.  :-)
Avatar billede sigge_a Nybegynder
17. november 2003 - 08:35 #6
Eagleeye hvad er en komponent?
Avatar billede eagleeye Praktikant
17. november 2003 - 16:55 #7
De to mest kendter er ASPUpload og ASPSmartUpload (som er gratis).
http://www.aspupload.com/manual.html  for ASPupload
http://www.aspsmart.com/aspSmartUpload/ fir ASPSmartUpload

Der ud over findes andre mindre kendte SAUpload, DundasUpload og sikkert mange flere. For dem alle gæder det et det er et obejct som tager sig af selve uploaden og man styre den med at sætte diverse parameter.

Den helt simple udgave med ASPupload, først selve formen her en form hvor man kan vægle 3 filer:

<HTML>
<BODY BGCOLOR="#FFFFFF">
  <FORM METHOD="POST" ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="UploadScript1.asp">
      <INPUT TYPE="FILE" SIZE="40" NAME="FILE1"><BR>
      <INPUT TYPE="FILE" SIZE="40" NAME="FILE2"><BR>
      <INPUT TYPE="FILE" SIZE="40" NAME="FILE3"><BR>
  <INPUT TYPE=SUBMIT VALUE="Upload!">
  </FORM>
</BODY>
</HTML>

og så selv filen UploadScript1.asp som gemmer filerne. ved at kalde .Save på objectet, filerne bliver gemt i folderen c:\upload:

<HTML>
<BODY>
<%
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
Count = Upload.Save("c:\upload")
Response.Write Count & " file(s) uploaded to c:\upload"
%>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2003 - 17:14 #8
En komponent er en  .exe og/eller en  .dll fil, som skal installeres på serveren.
Og severen står enten hos en webhotel-udbyder eller det er en sever man har stående derhjemme.

Hvis ens domaine er placeret hos en webhotel-udbyder, skal man undersøge hvilken upload-komponent udbyderen har installeret, som man må bruge.
Hvis severen står derhjemme, kan man bare installere upload-komponent.

Alternativt kan man uploade filer via et upload-script (i ASP, PHP eller andet) uden komponent. Det er sådan et script jeg har henvist til.