Avatar billede sskov Nybegynder
15. november 2003 - 17:19 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Få mig igang med det simpleste i Exchange Server 2003!

Hej. Det lykkedes mig at installere exchangesrv2k3 uden at have forstand på det. Bedre blev det ikke da jeg skulle oprette brugere osv.
Hvis jeg f.eks har 2 domæner med mx-records der peger på serveren, hvordan sætter jeg den så op så brugere kan hente pop3 eller imap mail med deres email klient?.

Oprette de domæner som har mx-records der peger på serveren et sted.

Jeg skal vel oprette brugere et sted, samt oprette deres konto oplysninger, så de kan logge på med mailprogram og tjekke ligepræcis deres mail.

Kort og godt savner jeg en lille idiot sikker guide så jeg ihvertfald bare har EN konto der virker så man kan sende ham en mail, som han kan hente fra serveren med f.eks outlook exchange.
På forhånd mange tak
Søren.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2003 - 17:57 #1
Du kan finde alt den dokumentation du har brug for her:

http://www.microsoft.com/exchange/

Jeg ser lige om jeg kan finde noget mere præcist
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. november 2003 - 17:59 #2
Avatar billede mr.d Nybegynder
15. november 2003 - 23:51 #3
Virker dit primære domain ?
Hvordan har du sat det op indtil nu ?
Avatar billede sskov Nybegynder
16. november 2003 - 15:57 #4
Jeg har kigget på nogle af dem men "howto" siger kun hvordan en ting gøres men ikke hvad den bruges til. Jeg aner stadig ikke hvad der skal gøres for at jeg har gjort serveren klar til at modtage mails fra domæne1.dk og gjort den klar til at lade bruger1 logge ind og hente de mails som er til bruger1@domæne1.dk.
Avatar billede sskov Nybegynder
16. november 2003 - 16:00 #5
mr.d, hvordan tjekker jeg om det virker?.
Avatar billede mr.d Nybegynder
16. november 2003 - 16:12 #6
Start med at fortælle lidt om hvad du HAR lavet.
Du har self. installeret win. server men hvilken vertion?
Hvad var det næste ???
Avatar billede sskov Nybegynder
16. november 2003 - 22:16 #7
win2003 server, exchange server 2003. installerede active directories og et default domain..men uden at vide hvad nogle af dem skulle bruges til i den sammenhæng jeg har beskrevet
Avatar billede mr.d Nybegynder
16. november 2003 - 22:38 #8
Så er der en del der skal gøres enu.
Det ville måske være nemmere hvis du har ICQ eller MSN.
Avatar billede sskov Nybegynder
17. november 2003 - 00:23 #9
icq 13078730!  jeg har tid når du har!!
Avatar billede mr.d Nybegynder
17. november 2003 - 00:25 #10
om 45 min. ???
Avatar billede sskov Nybegynder
17. november 2003 - 00:40 #11
yes!
Avatar billede mr.d Nybegynder
17. november 2003 - 22:42 #12
Har du fået det til at virke ???
Avatar billede sskov Nybegynder
17. november 2003 - 23:05 #13
nu er exchange server installeret igen..jeg tror jeg glemte en ms ekstra pakke man skulle ha installeret først men havde dog ingen problemer med installation. tjekker lige engang.
så er der nok lidt sager tilbage i exchange nu der lige skal ordnes.
Avatar billede mr.d Nybegynder
17. november 2003 - 23:16 #14
Ikke endet end at i exchange MMC under Recipients policies klik på Default policy > fanebladet E-Mail adresses > New > SMTP adress > skriv @domain.dk > klik OK > sæt hak i den adresse du lige har til føjet > klik apply + OK. DONE !!!
Avatar billede sskov Nybegynder
17. november 2003 - 23:22 #15
er du på icq 1 min?
Avatar billede mr.d Nybegynder
17. november 2003 - 23:25 #16
jep
Avatar billede mr.d Nybegynder
17. november 2003 - 23:42 #17
Jeg dapper i seng nu. så vi må snakkes ved i morgen.
Avatar billede sskov Nybegynder
19. november 2003 - 12:11 #18
havde du 2 min engang over middag? ellers vil jeg nemlig smutte :)