Avatar billede 4niels Nybegynder
14. november 2003 - 20:01 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Køb af harddisk

Hej!

Jeg har en Compaq 5696 (PIII fra 1999) og har bestilt en Hitachi Deskstar 7K250 120GB 8MB  (type ATA6) idet jeg manglede plads.

Har jeg dummet mig, så disken ikke kan bruges? (den er i restordre, og ordren kan forhåbentlig ændres til en IDE-100/IDE-133?).

/Niels
Avatar billede bothomsen Nybegynder
14. november 2003 - 20:05 #1
jeg tror godt disken kan bruges, men jeg ville vælge et andet frabrikat. har selv lige (i sisdte uge) smidt min 120 gb hd ud fra hitachi. Den brændte sammen efter ca. 1 år

alle mine andre hdèr er af fabrikatet MAXTOR de ligger som regel i samme prisleje som ibm/hitachi
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2003 - 20:06 #2
Er du overhovedet iskker på at din maskine understøtter så stor en disk?
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2003 - 20:06 #3
iskker = sikker :)
Avatar billede 4niels Nybegynder
14. november 2003 - 20:11 #4
Har 80gb idag med OnTrack, så der skulle ikke være nogen problemer med 120gb. Grænsen går vist ved 132gb har jeg set et sted.
Grunden til jeg valgte 120gb 8mb var, at jeg så evt kunne flytte den med, hvis jeg inden for kort tid vælger at få ny pc.
/niels
Avatar billede 4niels Nybegynder
14. november 2003 - 20:18 #5
bothomsen: smidt ud => fået en ny indenfor garantien. Der er min 2 års garanti selvom det er surt at miste data.
Avatar billede darkwing Nybegynder
14. november 2003 - 20:20 #6
Jeg stilte samme spørgsmål for omk. 3 år siden herinde, jeg havde samme maskine som dig dengang, Jeg købte mig en 80gb Baracuda seagate og den har der aldrig været problemer med at få til at virke i maskinen, så jeg tvivler på at en 120 ville give problemer.
Avatar billede 4niels Nybegynder
14. november 2003 - 20:22 #7
tak for svar begge to. jeg kigger på, om jeg evt kan få en anden :o)
Avatar billede darkwing Nybegynder
14. november 2003 - 20:30 #8
intet problem, tak for points.
Avatar billede bothomsen Nybegynder
14. november 2003 - 20:32 #9
nej... smidt ud, jeg kunne ikke finde kvitteringen...hmmm dough!!!:) tak for point...:)