Avatar billede mental Nybegynder
14. november 2003 - 14:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

windows 95 vs HP color laserjet 1500L USB

hej kloge hoveder :)

Jeg har investeret i en HP color laserjet 1500L som jeg fik af vide hos HP godt kunne kører på min 95 selvom den bruger USB, men når det skulle sættes til er det en anden sag, og efter jeg har købt min printer har HP skiftet mening, de mener ikke at det kan lade sig gøre ordenligt og vil heller ikke hjælpe! >:(

er der nogen der har prøvet med USB printer til windows 95 før? eller er der nogen der kender en løsning!

HJÆLP!
(flere point kan gives...)

/Daniel
Avatar billede rkhdk Nybegynder
14. november 2003 - 15:02 #1
hvilken version at Win95 kører du?

http://www.usbman.com/Win95%20USB%20Guide.htm

btw. flere points kan ikke gives, læs evt reglern ;o)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. november 2003 - 15:14 #2
Korrekt - for det første skal din win95 være OSR2 versionen.

Men en helt anden detalje er, at du med win95 på din garanteret ikke alt for ny hardware, vil opleve grimt lange svartider.

Det har du nok valgt at se stort på.

Men hovedsagligt skal du sikre dig at du kører windows 95 OSR2.

Højreklik på "min computer" og vælg egenskaber. Her kan du se, hvilken windows version du kører.

Tidligere windows versioner har INGEN muligheder for USB.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. november 2003 - 15:16 #3
...og så en sidste bagatel - så er der jo slet ikke lavet en driver til Win95.

Det bliver derfor meget meget svært at udnytte funktionerne i den.

Man kunne jo selvfølgelig prøve med en standard PCL5c driver til f.eks. en HP4500 color.
Avatar billede mental Nybegynder
18. maj 2009 - 22:05 #4
lukket