Avatar billede domain Nybegynder
14. november 2003 - 13:40 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Støj med nero2

hej her forsætter så mit problem
Forsættelse af http://www.eksperten.dk/spm/427368
Avatar billede domain Nybegynder
14. november 2003 - 13:45 #1
kan man ikke slå powerrec fra. men det er ikke mit største problem. det er støjen. hva kan de ellers skyldes. det er sket når jeg laver mp3 om til den fil som nero nu automatisk laver den om til.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 13:45 #2
hvorfor laver du nyt spm..??
Og hvad med at forklarer hvorfor du afviser, man for ikke ligefrem lyst at bruge tid på spm´et..O)½
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 13:46 #3
lær at bruge de filtre..eller prøv et andet brændeprogram.
Og tak for hjælpen..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 13:47 #4
Avatar billede domain Nybegynder
14. november 2003 - 14:29 #5
hva med du lige slapper af engang. som jeg skrev skete det ved et uheld. altså det var ikke meningen! da en af jer stadig skal have de 60 point blev jeg nød til at oprætte et nyt spørgsmål. er på arbejd så har ikke prøvet jeres forslag inu, men hvis noget af det i har forslået hjælper skal ham der kom med svaret nok få de 60. og selv tak
Avatar billede chalde Seniormester
14. november 2003 - 14:37 #6
hent plextools: http://www.plextor.be/English/technical/downld_util.html
så kan du slå powerrec fra.
Men prøv først at sænke hastigheden.

Tjek yderligere om du har slået udma til i enhedshåndtering.
winxp/2k finder du det i egenskaber for idecontrollerne
win9x/me i egenskaber for cddrevet.
Avatar billede domain Nybegynder
14. november 2003 - 14:38 #7
forresten hvad lydspor snakker du om. det er altså nero burning rom jeg bruger.
problemet er jo ikke i nero. jeg har ikke tilsat noget. det er på den færdig cd.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 14:38 #8
jeg er helt rolig...det er dig der oprette 2 spm.. med samme navn.., hvis du vil gi´ point til så oprEt et spm som hedder" point til XXX"
og lig et link til det nye spm i det gamle.
Go´ arbejdslyst, men læs reglerne..O)
Avatar billede domain Nybegynder
14. november 2003 - 18:47 #9
Det er godt med dig bartfreak du skal ikke komme fortælle at du har læst reglerne. det kan jo også være lige meget. hvorfor du bliver så sur over så noget fatter jeg ikke.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 19:43 #10
du viser respekt til dem som hjælper dig ved at gi´ dem de "#¤ point..O)
det er jo ikke penge, så kan ikke se problemet..på denne måde bliver intet løst. Og er på ingen måde sur..O)
Avatar billede chalde Seniormester
14. november 2003 - 20:47 #11
bartfreak -> Han skriver jo "der er sket nogle problemer med de point jeg skal gi. så mit spørgsmål forsætter i..."
så han har faktisk ikke fået løst sit problem.
Avatar billede bothomsen Nybegynder
14. november 2003 - 20:50 #12
prøv at sætte skrive hastigheden ned... det bliver jeg nød til...skriver i max 8x når det er audio
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. november 2003 - 21:07 #13
så hvad er løsningen chalde.??
Avatar billede chalde Seniormester
15. november 2003 - 03:32 #14
bartfreak -> Det er jo den han søger. Og vi prøver jo at hjælpe så godt vi kan.
Avatar billede domain Nybegynder
17. november 2003 - 08:41 #15
Jeg har fundet udad at det kun er i højre kanal støjen optræder. tak chalde jeg har fundet udad at slå powerrec fra. der findes en checkbox i nero så behøvede ikke at downloaden det fra plextor.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. november 2003 - 10:12 #16
så du lært--->Kommentar: bartfreak
14/11-2003 13:46:56    lær at bruge de filtre..eller prøv et andet brændeprogram
Avatar billede domain Nybegynder
17. november 2003 - 12:08 #17
hvorfor er det så svært at forstå. det er ikke noget galt med de filtre. jeg tjekkede det da du skrev det første gang.
Avatar billede chalde Seniormester
17. november 2003 - 12:08 #18
bartfreak -> De filtre er ikke nødvendige. Hvis den orgiginale fil lyder fint, men den brændte fil derimod ikke gør, er der gået noget galt under brændingen.

Har du testet den brændte cd i mere end et anlæg/computer/discman? Det kan jo være dit anlæg/computer/osv den er gal med.
Nogle anlæg har det heller ikke godt med brændte cder.
Avatar billede domain Nybegynder
17. november 2003 - 12:39 #19
jep. har testet det på flere anlæg og problemet går igen. men har ikke prøvet at sætte brænderen over i en anden pc inu, det skal først prøves i denne weekend vi komme til. har ogsø prøvet at lave en kopi af en original cd og der skete det sammen. jeg ved ikke om det er vigtigt men bruger de driver som xp har.
Avatar billede chalde Seniormester
17. november 2003 - 12:56 #20
Får du bufferunderruns?
Svinger bufferen meget op og ned når du brænder?
Har du prøvet at sænke hastigheden som jeg foreslog tidligere?

Bruger også standard driver til min brænder (samme som din) og nero 6.0.0.11
Avatar billede domain Nybegynder
17. november 2003 - 13:38 #21
Får ikke bufferunderruns.
Bufferen svinger dog meget.
Ja jeg har prøvet at skrive med 8x speed.

Er glad for at du også bruger ny version af nero. nogle af mine venner mener at problemet skyldes den nye version af nero. de bruger selv ver. 5.5.0.0
Avatar billede chalde Seniormester
17. november 2003 - 13:48 #22
Hvis du har winxp/2k:
prøv at gå i enhedshåndtering (start->kontrolpanel->system->hardware->enhedshåndtering)-> ide ata/atapi-controllere-> gå først ind på den primære->avanceret-> og set overførselstilstand til "dma hvis tilgængelig" på begge enheder. Det samme gør du på den sekundære controller.
hvis du har win9x/me:
enhedshåndtering->din brænder-> led efter et felt i et af fanebladene hvor du kan hakke "dma" af (kan ikke huske præcis hvor), og gør dette. Genstart.
Avatar billede domain Nybegynder
19. november 2003 - 08:29 #23
Jeg har prøvet at sætte den over i en af min venner's pc, og der var ikke noget støj. han køre med nero 5.5 så skal prøve at installere den version på min pc. Har prøvet at sætte den til "dma hvis tilgængelig" der skete ingen forbedringer.
Avatar billede domain Nybegynder
19. november 2003 - 10:53 #24
forresten hvad er forskellen mellem "pio"/"poi" (kan ikke huske hvad den hedder og "dma hvis tilgængelig". har læst på www.TweakXP.com at de råder en til at sætte den til "pio"/"poi"
Avatar billede chalde Seniormester
19. november 2003 - 10:59 #25
Pio er en gammel overførsels standard op til max 16.7 mpbs, hvor udma ligger på max 100. PIO er langsom, og kan ikke anbefales, da computeren ikke kan nå at levere data hurtigt nok til brænderen, og du vil derfor få buffer underrun (kan bla. ses på en meget svingende buffer)
Din brænder kan kører udma, så sørg for at den står til dma.
Vil tro at de har skrevet forkert på tweakxp.
Avatar billede chalde Seniormester
19. november 2003 - 11:00 #26
Der kan også spille andre faktore ind.
Hvilket bundkort har du? Et med nforce2 chipset?
Avatar billede domain Nybegynder
19. november 2003 - 12:39 #27
ja ASUS a7n8x delux. det er en nforce2 chip.
Avatar billede chalde Seniormester
19. november 2003 - 13:34 #28
Hvilken driver bruger du? Og har du installeret sw-driveren?
Hvis du bruger en ældre end 2.45, så hent 2.45:
http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_2.45.html
Jeg vælger ikke at sige den nyeste, da jeg har oplevet at mange a7n8x brugere får problemer med lydkortet.
Under installation skal du sige nej når den spørger om du vil installere sw-driveren.
Har du 2.45, og har du installeret sw-driveren (mener faktisk ikke den er med i 2.45, men alligevel), installerer du bare driverne igen, og siger nej til sw-driveren.
Det er vigtigt at du har sp1 hvis du xp, og sp3 eller nyere hvis du har win2k
Links til begge her, bare vælge sprog i højre side:
winxp http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/sp1lang.asp
win2k
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp4/default.asp

Grunden til at jeg siger at du skal fravælge sw-driveren er, at den skaber mange problemer for folk med brændere. Pt har jeg ikke hørt om nogle uden brænderproblemer sammen med sw-driveren.
Avatar billede domain Nybegynder
19. november 2003 - 14:59 #29
Den sw-driver du skriver om er jeg ikke helt klar over hvad er foren. og kan ikke huske jeg er blevet spurt om den. har læst på asus hjemme side at man skal installerer de driver fra dem og ikke nvidia.
De oplyser at de driver fra nvidia ikke virker optimalt
(ellers også er der noget andet galt. kan ikke helt huske det)
Jeg ved jeg har sp1. Jeg finder ud af om jeg har driveren til i morgen.
Avatar billede domain Nybegynder
19. november 2003 - 18:53 #30
Har lige hentet den update du sagde jeg skulle, og det hjalp ikke. Nero skriver selv om en driver der hedder winaspi på http://www.nero.com/en/helptool/334.htm kan skylde problemet tror du det er rigtigt?
det der ver installeret i forvejen er disse her. tror ikke sw driveren er på min pc.
Audio driver 3.14 (WHQL'd)
Audio utilities 3.07
Network driver 2.81 (WHQL'd)
GART driver 2.78 (WHQL'd)
SMBus driver 2.75 (WHQL'd)
Memory controller driver 2.75 (WHQL'd)
IDE driver 2.70 In The Box (WHQL'd)
IDE driver 3.07 Full Driver
Installer 3.11
Avatar billede chalde Seniormester
19. november 2003 - 19:09 #31
Du kan prøve at hente en anden (hvis det da ikke er den samme):
http://www.ahead.de/en/631940833532474.html
Avatar billede domain Nybegynder
20. november 2003 - 08:43 #32
Avatar billede domain Nybegynder
21. november 2003 - 08:16 #33
har prøvet de aspi driver og de virkede ikke har også prøvet easy cd creator 5. det hjalp heller ikke.
Avatar billede chalde Seniormester
21. november 2003 - 09:51 #34
Lad mig lige få det på plads:
Din brænder laver skratten på cder brændt i både nero og easy cd creator på din computer, men ikke i en anden?

Hvis ja, så prøv at flytte brænderen til et andet ide-kabel.
Avatar billede domain Nybegynder
21. november 2003 - 10:08 #35
jeg har ikke prøvet andet end de 2 programmer. men har faktisk ikke prøvet at flytte rundt på kablerne.
Avatar billede domain Nybegynder
24. november 2003 - 08:34 #36
nu er fejlen fundet. Den var IDE kables stik der sad til brænderen. Det andet fejlede ikke noget. så tak for hjælpen og fordi du gad at bruge din tid på mit problem.
Avatar billede chalde Seniormester
24. november 2003 - 09:29 #37
Der var så lidt. Glad for at kunne hjælpe.
Og tak for point.