Avatar billede plumo Nybegynder
13. november 2003 - 18:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

probs' med dato

Hej alle sammen. Jeg har for nyligt skiftet webhotel, som også fik mig nødsaget til at konventerer min 'Access' database til 'MySQL'. Derfor oplever jeg en hel del problemer, og et af dem, vil jeg have jer til at løse for mig.

Jeg har et felt i min database, som hedder 'lastlogin'. Datatypen på den er sat til 'datetime'. dermed har jeg en sætning som lige skal passes til: SQL = "UPDATE members SET lastlogin = '" & now() & "' WHERE id = " & RSfound("id")

Problemet er så, at det format now() udskriver, muligvis er forskellig fra det format som databasen forstår. Derfor skal jeg have de 2 formater til at passe sammen.

På forhånd tak. David
Avatar billede orackel Nybegynder
13. november 2003 - 18:32 #1
SQL = "UPDATE members SET lastlogin = '"" & now() & ""' WHERE id = " & RSfound("id")

Oraklet
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. november 2003 - 18:41 #2
Når du bruger MySQL og DateTime skal det indsættes i yyyy-mm-dd dato formatet så du må lige formatere datoen:

datoStr = Year(now) & "-" & Right("0"&Month(Now),2) & "-" & Right("0"&Day(Now),2)
SQL = "UPDATE members SET lastlogin = '" & datoStr & "' WHERE id = " & RSfound("id")
Avatar billede plumo Nybegynder
13. november 2003 - 18:58 #3
Nej, desværre. Ingen af dem virker. I fejlen henviser den dog til denne linje. Men det er vidst ikke den som vi skal rette i.

response.write("<td colspan='2'>" & formatdatetime(RS("lastlogin"),1) & " kl. " & formatdatetime(RS("lastlogin"),4) & "</td>")
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. november 2003 - 19:01 #4
Er det chili!ASP?
Avatar billede plumo Nybegynder
13. november 2003 - 19:01 #5
yes - hos b-one
Avatar billede plumo Nybegynder
14. november 2003 - 11:29 #6
Noget i kan finde ud af?
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. november 2003 - 15:53 #7
Du kan prøve at sætte denne linje i toppen af din fil som skulle formatere datoer til DK format men jeg ved ikke som Chili!ASP understytter det..:

Session.LCID = 1030
Avatar billede plumo Nybegynder
14. november 2003 - 20:50 #8
Nej, den sætter så bare en masse '?' tegn ind fordi den ikke kan finde ud af det. Men datoen skal heller ikke formateres, der skal bare gøres på den måde jeg har fortalt. Kan i det?
Avatar billede plumo Nybegynder
18. november 2003 - 12:14 #9
svar