Avatar billede p-money Nybegynder
13. november 2003 - 18:24 Der er 3 kommentarer

Aspilning af animation.

Hey

Er der nogen der kan hjælpe mig med at find en måde hvor jeg kan aktivere an funktion lige når jeg trykker på en tast og at den ikke bliver ved med at aktivere mens key er trykket ned.
Det skal bruges til at afspille en animation på en figur når man trykker pil frem og an anden animation skal afspilles når man trykker pil til venstre imens man stadig har pil frem nede..
Det med at skifte mellem animationer når man kun trykker på en tast ad gangen klarede jeg med.

if keypressed(126) then
   
    If tast <> "forward" then
      pModel.Bonesplayer.play("fast_run")
      tast = "forward"
    end if
  end if

    if keypressed(125) then
      If tast = "back" then
      else
        pModel.Bonesplayer.play("ani")
        tast = "back"
      end if
    end if

ect.....

men det går galt når jeg trykker 2 taster ned på samme tid, så begynder figuren at hoppe mellem de to animationer.
Har også prøvet at lave noget med:
if keypressed(123) and keypressed(126) then
Men uden held..

håber at der er nogen der kan hjælpe mig:0)

MvH

P.
Avatar billede kanding Nybegynder
13. november 2003 - 18:30 #1
sæt et flag:
if keypressed(126 and pKeyFlag <> 126) then
pKeyFlag = 126
osv...

Så skal du trykke en anden tast ned inden du igen kan trykke fx. 126 ned
Avatar billede p-money Nybegynder
13. november 2003 - 18:48 #2
Men det er vel lidt det samme som jeg allerede har, hvor mit pkeyFlag hedder istedet tast. Jeg har bare lagt tast en i en extra if, men samme resultat.

Min funktion bliver hele tiden aktiveret af en:
timeout("keyboard").new(30, #checkkeys, me)
men er der ikke en måde med en form for "on key press" som kan aktiver det istedet??
Avatar billede p-money Nybegynder
13. november 2003 - 19:23 #3
Jeg har fået det til at virke, her er kan i se hvordan..
if keypressed(126) then
    if keypressed(123) or keypressed(124) then
      if keypressed(123) and tast <> "Forward_Left" then
        tast = "Forward_Left"
        pModel.Bonesplayer.play("left_turn")
      end if
      if keypressed(124) and tast <> "Forward_Right" then
        tast = "Forward_Right"
        pModel.Bonesplayer.play("right_turn")
      end if
    else
      if tast <> "forward" then
        pModel.Bonesplayer.play("fast_run")
        tast = "forward"
      end if
    end if
  end if

Jeg lavede en for hver ar de taster der skulle være animation på..

Jeg lukker spørgsmålet...

P.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester



IT-JOB

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Testmanager til Partsrepræsentation

LARS LARSEN GROUP

Project Manager, Digital & It

Gehl Architects ApS

IT Supporter

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Scrum Master