Avatar billede larsbop Nybegynder
13. november 2003 - 14:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oprette Windows NT user group

Nogen der ved hvordan man opretter en windows user group med C# eller C++ ? Jeg har lavet en webservice der anvender windows authentication til at lave et role-based login system. Når systemet skal installeres på destinations maskinen skal jeg oprette de to grupper, systemet understøtter Win2k og XP...
Avatar billede z42cool Nybegynder
13. november 2003 - 14:25 #1
Er det på maskiner der bruger den "gamle" WinNT sikkerhedsmodel eller på maskiner med Active Directory?
Avatar billede larsbop Nybegynder
13. november 2003 - 14:28 #2
det skal bare virke med den "gamle" af slagsen :)
Avatar billede z42cool Nybegynder
13. november 2003 - 14:35 #3
Så kan du:

...
DirectoryEntry computer = new DirectoryEntry("WinNT://" + System.Environment.MachineName);
DirectoryEntry group = computer.Children.Add("My new group", "group");
group.CommitChanges();
Avatar billede larsbop Nybegynder
13. november 2003 - 14:44 #4
hmm - den smider en: [System.Runtime.InteropServices.COMException] når jeg kører koden
Avatar billede z42cool Nybegynder
13. november 2003 - 14:45 #5
Kører din process som en bruger der har lov til at oprette grupper?
Avatar billede larsbop Nybegynder
13. november 2003 - 14:50 #6
Tjaa - jeg er administrator så det skulle jeg mene. Men jeg prøver at undersøge lidt mere, ser ud som om det er den vej jeg skal så...

Hvis du/nogen ved hvordan man gør med Install Shield programmet kunne det også være en løsing :)
Avatar billede z42cool Nybegynder
13. november 2003 - 14:57 #7
Hvis det er en asp.net side du forsøger dig med, så skal du være opmærksom på at det er ligemeget om du er logget på som Administrator idet asp.net som default ikke impersonator og derfor som standard kører i kontekst af asp.net brugeren.
Avatar billede larsbop Nybegynder
13. november 2003 - 15:01 #8
jeps, det ved jeg. Men jeg har bare forsøgt mig med en lille test app som jeg selv starter. Grupperne skal oprettes under installationen af en WebService/ASP.NET så det er muligt for den lokale administrator at oprette brugere af systemet gennem kontrolpanelet / administrations interfacet. Da det kun er administratorer der kan køre installationen burde jeg være sikker på disse har de nødvendige rettigheder.
Avatar billede z42cool Nybegynder
13. november 2003 - 15:07 #9
Prøv eventuelt at markere din klasse med en:

[DirectoryServicesPermission(SecurityAction.Demand, Unrestricted=true)]