Avatar billede martin_v Nybegynder
10. januar 2001 - 11:20 Der er 6 kommentarer

Data behandling

Hej Eksperter...

Jeg har et hurtig spørgsmål:
Jeg har en række dropdown boxe som nu henter deres options fra en database. Disse dropdowns går igen på flere sider. Og derfor ønsker jeg at kunne rette dem et sted.
Jeg har bare på fornemmelsen at det med at kalde min DB hver gang er lidt forkert. Kan man ikke bare gemme dem i et stykke asp kode om jeg så kan include (her kan jeg så også havde mine SUB\'s)

jeg vil lave mine dropdown sådan nogenlunde her:

do while not TABEL.eof
<option>tabel(\"option\")</option>
TABEL.movenext
loop

Hvordan og hvorledes kan det her gøres uden databasekald ?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
10. januar 2001 - 12:08 #1
du kan lave siden en gang ...
denne side kalder så databasen...

så benytter du ..
<-- #include file=\"siden.asp\"-->

hvis du gør det på denne måde kan du benytte det samme database kald ...
og hvis det skal gå igen på dem alle sammen, så kan du benytte frames...
-Ellebaek
Avatar billede ellebaek Nybegynder
10. januar 2001 - 12:09 #2
det skal selvfølgelig være:
<!-- #include file=\"siden.asp\"-->
Avatar billede martin_v Nybegynder
10. januar 2001 - 12:19 #3
TAK TAK
men det jeg ville gerne undgå at lave et database kald.

Men i stedet havde data gemt i asp siden der includes.
Jeg kunne gemme dem i et array men det må kunne gøres smartere
Avatar billede aller Nybegynder
10. januar 2001 - 12:33 #4
Gem dem i Sessions..... så er du fri for databasekald på alle sider, samt kan \"genbruge\" dem i flere åbne vinduer, hvis det skulle være nødvendigt (popups, osv.)

Kim.
Avatar billede martin_v Nybegynder
10. januar 2001 - 13:13 #5
Heller ikke lige det svar jeg håbede på. Kan man ikke gemme dem i en slags data kø
Avatar billede aller Nybegynder
10. januar 2001 - 13:17 #6
Hvis du ikke vil bruge sessions, tror jeg nok du bliver nødt til at bruge et array....

Kim.