Avatar billede lotsmori Nybegynder
13. november 2003 - 10:09 Der er 2 kommentarer

Ipod: Firewire eller USB2 til PC?

Hej alle. Jeg overvejer at købe en Ipod 20 GB fra Apple, men er lidt i tvivl om den er fuldt ud kompatibel med pc og windows. Jeg har ikke MAC eller firewire, men USB2 og Windows - er det et problem? Vil dette være en begrænsning?
Er overførelse langsommere? Vil det skabe konflikter?
Hvordan tjekker jeg lige præcis om jeg har USB2 eller hvilken version?
Andre fordelagtige oplysninger indenfor området vil være fedt!

På forhånd tak

Lars
Avatar billede per_s_n Nybegynder
13. november 2003 - 10:28 #1
Hej Lars.
Jeg har selv en Ipod 5 gb til Firewire som jeg bruger i windows.
Firewire modellerne virker skide godt selvom at det er et problem at det ikke er alle computere den port.

Hvis du køre XP bliver din ipod lagt som et nyt drev når du tilslutter og du har så adgang til alle de filer.
De har lavet det sådan at dit musik ligger på en eller anden kryptisk måde så du ikke umiddelbart kan se de nummere du har på den unden at have et program kørende.
Hvis jeg skulle vælge en version idag ville jeg nok købe en USB2 model til windows da jeg så ville have mulighed for at flytte den rundt mellem alle computere.
Selve Ipod'en til Windows køre med fat32 så den har lidt problemer med at fatte hvis du glemmer at afslutte rigtigt. Du kan ikke bare slukke computeren for så begynder den at brokke sig når du genstarter.
Overførselsen er helt i top, i hvert fald på deres firewire model.
Hvis du har sprøgsmål kan du bare sige til.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. november 2003 - 11:14 #2
Hvis du ikke har et USB-2 kort, så skal det være indbygget på bundkortet.

Du kan oplyse om dit bundkort, så kan vi finde ud af det.

/per