Avatar billede mj86dk Nybegynder
12. november 2003 - 20:04 Der er 8 kommentarer

Farver til Radiobuttons

Hvordan laver jeg en radio-button med farver. Jeg vil gerne kunne bestemme, hvilken farve de to cirkler inde i midten skal have. Skal jeg bruge et style sheet eller hvad?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. november 2003 - 20:26 #1
ja stylesheet ville nok være oplagt:
<input type="radio" style=="background-color:#f00">
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. november 2003 - 20:27 #2
skovenborg dog... du ved det jo, kun et =
<input type="radio" style="background-color:#66CCFF">
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. november 2003 - 20:28 #3
næ sorry det var ikke det - så tror jeg ikke der er meget at gøre desværre. Nogle ting kan CSS ikke klare
Avatar billede skovenborg Nybegynder
12. november 2003 - 20:29 #4
ja det var en tryk fejl ;-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. november 2003 - 20:30 #5
hehe, sådan kan det jo gå :-)
Avatar billede roenving Novice
13. november 2003 - 00:07 #6
Så må selv fremstille en grafik-stump, som ser ud som du ønsker !-)

Radios er een af de ting, som du ikke kan style på, fordi det i windows/IE er en styresystems-ting ...
Avatar billede mj86dk Nybegynder
13. november 2003 - 11:40 #7
Hvordan laver man sin egen grafikstump, der virker som en radio button? Skal man så til at lege med Java- eller VB-scripts?
Avatar billede roenving Novice
20. november 2003 - 23:32 #8
Ja !-)

-- det laves med to forskellige stumper grafik, som så bruges på alle knapperne, og der skal så hver gang der klikkes på en knap checkes om der måske er andre som er trykket på tidligere, så et lille javascript bliver der brug for udover grafikken !o]