Avatar billede eventium Nybegynder
12. november 2003 - 17:16 Der er 4 kommentarer

Marquee med mere end en linie

Hey. Jeg vil gerne lave en marquee, der viser mere end en linie, så det ikke er den samme linie tekst der kommer kørende hele tiden, men der er f. eks. 5 imellem. Hvordan laves sådan en, let og simpelt?
Avatar billede eventium Nybegynder
12. november 2003 - 17:50 #1
flere point afsat...
Avatar billede eventium Nybegynder
12. november 2003 - 18:55 #2
tålmodighed er hvad jeg ikke har... :)
Avatar billede atheist Nybegynder
12. november 2003 - 19:02 #3
Jeg gætter på det er en form for lysavis der veksler mellem flere forskellige budskaber? Jeg kan ikke lige komme på en løsning, men du er er nok nødt til at finde en javascript der kan gøre det du vil have den til... bl.a. fordi det vil være nemmere, men også fordi det ikke er alle browsere der understøtter <marquee>-taggen, bl.a. netscape understøtter den ikke... Jeg skal nok forsøge at kigge på den når jeg får weekend (sidder på netcafé lige nu...)
Avatar billede roenving Novice
12. november 2003 - 23:29 #4
I denne her kan du bare skrive flere ind i marqTxt-linjen !-)

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <title>TITLE</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="keywords" content="olebole,roenving">
<style type="text/css">
.scroller {
    font-family: verdana, arial, sans-serif;
    font-size: 130px;
    font-weight: bold;
    position: absolute;
    overflow: hidden;
    white-space: nowrap;
}
</style>
<script type="text/JavaScript">
var marqNum,marqDelay,marqScrllAmnt,marq,marqCont,d=document;
function gE(id){return (d.all)?d.all[id]:d.getElementById(id)}
function pI(str){return parseInt(str)}

marqNum = 0;
var marqTxt = ["Hos Fiktiv Auto A/S f\345r du store fordele som erhvervsbilist!","Kr\346v surfing med S\370rens portal!"];
marqDelay = 1;
marqScrllAmnt = 1;

function scrollMarq() {
    if (pI(marq.style.left)+marq.offsetWidth < 0) {
        marq.style.left = marqCont.offsetWidth + "px";
        marqNum = (marqNum+1)%marqTxt.length;
        marq.innerHTML = marqTxt[marqNum];
    }
    marq.style.left = pI(marq.style.left) - marqScrllAmnt + "px";
}
function startMarq() {
    gE("myMarquee").innerHTML = '<div class="scroller"></div>';
    marqCont = (d.all)? gE("myMarquee").children[0] : gE("myMarquee").childNodes[0];;
    marqCont.style.width = "100%";
    marqCont.innerHTML = '<span style="position:relative;"></span>';
    marq = (d.all)? marqCont.children[0] : marqCont.childNodes[0];
    marq.innerHTML = marqTxt[marqNum];
    marq.style.left = marqCont.offsetWidth + "px";
    marqCont.style.height = marq.offsetHeight + "px";
    setInterval("scrollMarq()", marqDelay);
}
window.onload = startMarq;
</script>
</head>
<body>

<!-- MARQUEE START -->
<div id="myMarquee" style="position:relative"></div>
<!-- MARQUEE END -->

</body>
</html>